Sunday, October 11, 2009

"Me and my Heart we got issues...don't know if i should hate you or miss you!!"


Dah lama tak update blog. Sejak dah masuk keje kat Ampang Park...balik je dah penat sangat. Sibuk dan penat adalah terapi terbaek untuk kehidupan bila nak lupakan seseorang yang pernah berada di hati. Okeyhlah....nak cite apa eyh?

Ok..aku mula dengan kat ofis aku. hehe....ada satu trainer baru merangkap junior yg masuk di pejabat aku time aku masuk keje di opis ampang park. nak jdkan cite nama panggilan kami pulak sama. Maka peninglah satu pejabat bila org lain yg dipanggil orang lain yg menjawab. Sampaikan ada title "alya senior" dan "alya junior" kat dalam pejabat. Bila kedua2 pergi presentation, langsung nama sama. Bos pun pening..inikan pulak org luar. hehe...Alya junior ni budak terengganu. kat pejabat aku buat praktikal utk network. Tapi..aku ngan dia bergandingan buat lifefray now. budaknya ok je..setakat ni boleh masuk kepala la. hehe...agaknya sume nama Alya ni mmg sengal camni tak? hahaha....

Pasal lelaki itu.....secara rasminya dia telah pun ada pengganti aku. Bahkan...dia melayan perempuan tu sama cam dia layan aku. lagu...webby kat ym sebelah malam dgn muka manja sebagai.....bahkan,lagu yg sama dia bagi aku..diberi pada perempuan tu. F-I-N-E!! Enufflah. buat aku menyampah. Pasni...apa nak jd kat ko..nak beranak pinak nak apa pun..LANTAK KAU la. aku malas nak amik port. buat Intan...Robot...Saleha,encik Azrin, Dayya, Zuwairi,Moto moto, Ilah..Sue dan semua kengkawan aku yg byk bagi aku semangat utk terus berjuang...tima kasih byk2. Aku dah cukup baik utk teruskan kehidupan.wlaupun adakalanya....air mata ni mudah meleleh...bila ingatkan sume tu. Namun, hidup perlu diteruskan. Caiyok..caiyok!!! ^_^

sekarang ni..aku tgh best dok bc novel yg aku beli dkat the curve last week. Tajuknya, Baju Pengantin Mak Andam. Baca novel ni buat aku gelak sendiri je. watak utama novel ini ialah Aleeya. dan caranya pun lebih kurang cam aku gak. cuma kejadian dlm cite dan konflik yg ditimbulkan comel sgt. ada yg sipi2 plak kena kat aku. haha...gelak je la aku membaca. hahaha....

start rini...aku dah mula puasa. pertama..sbb aku nk buat puasa 6. rini pun dah bape syawal .dah nk abes dah pun.....hihi...pastu aku kena ganti puasa aku yg byk tu sbb aku demam! puasa ni bgus...bukan je bleh saving duit...tapi bleh membantu aku. melatih aku menjd lebih sabar. lebih kuat dgn ujian dan dugaan yg mendatang. specially perkara2 melibatkan hati ni. ngeeeee~

oklah....pg td tdo jam 5 pagi. dah la lepas balik interview sime darby g kat sek seri bintang selatan lepak ngan BEST TEAM...then g lowyat....pastu time dah otw blik..boss plak ckp ada discussion. Damn Last minute call....terkocoh kacah aku ke seksyen 7. Seb baik housemate aku sudi mendrive thru aku ke sana. then tup tup...kena g ofis kat ampang park. waduh2..penat syial. haha...Stay office sampai jam 3 pagi. Pergh...almost gak buat style intan..cium meja. pastu gedik plak p masuk fb kat opis...thentgk pic manja2 stock geli2 kekasih gelapku yg tak bape glap tu dgn awek baru dia..hahahaha.....akibatnya,sepanjang perjalanan dari ofis sampai umah aku (bos aku hantar as usual kalau aku kena stay up.sgt adik kesayangan bos ka????!!!! hehehe..) , mata aku merah tampung benteng air dari bah. hehe...Tapi boleh plak bos aku buat lawak super antarabangsa...nak ajak aku g karaoke jam 3 .30 pagi. ayo..buang tebiat apa bos aku?! kot ye pun nmpk aku leleh cam overdose....takyahlah buat lawak antarabangsa ujang . Penat otak aku nak tolong gelak dia. hahaha...cuma part boleh claim gaji dan OT utk malam ni..memang best la. ni buat aku sayang kat bos aku merangkap driver sambilan aku meangkap tukang belanje aku makan merangkap tukang pujuk aku dan merangkap abang aku kat office ni. abang je tau. walaupun chenta hatiku dah lari..takde maknanya aku nak mengatal ngan laki org. haha...

weyh, aku rasa..aku masih lagi tak cukup rehat. Maunya tak..seminggu ni....aku sibuk keje..pastu atur keje part time ngan karnival megasale malaysia. KLCC,The curve, Jusco Maluri,OU, Midvalley..Ikea..Ikano...sume aku melawat. sampai boros belanje bulan ni. hehe..... so..aku ingat..aku nak topup tdo rini..menantikan petang karang aku nak g buka puasa. heheh...*pemalas punya anak dara* haha


okeyhlah..korang yg bc entry aku...jgn gelak k! nmpk sgt aku tgh bluppp bluppp...ala2 poker face lady gaga (okeyh skrang aku addicted ngan gaga ok!) haha

mau ciao chin chow...daa! muaaahxxs (versi gedik) ^_^
daaaaaa...

No comments: