Thursday, October 29, 2009

konvo gak akhirnya..hahaha...

hai...
dah lama tak update blog. Rindunya aku dengan blog aku. Kebelakangan ni aku sangat sibuk. Keje di pejabat bertimbun sangat..dgn dateline liferay yang tak menentu sebagai. memang hectic hidup. Walaupun hadap internet hari-hari, tapi serius memang takde masa nak update blog aku. Tapi bukan bermakna aku dah lupa blog kesayangan aku ni. okeyh..few updates dari aku tapi terpaksa update ala kadar je sebab aku di cyber cafe. kat umah aku tiada kemudahan internet sekarang.

sekarang ni aku kat rumah di Penang.beberapa hari yang lepas ialah hari graduation aku. hehe, akhirnya konvo gak setelah penat jerih selama 3 tahun setgh..siap kena extend semester sebab aku operation... Macam-macam suka duka aku dah tempuh sepanjang menjadi mahasiswa UiTM..dan hari ini dengan rasminya, aku ialah Alumni UITM. hehehe....waktu konvo...mama,abah ngan adik datang dari Penang. Angah yang memang dah kat Shah Alam pun datang. Dari mama,aku dapat sejambang bunga mawar putih. ada 3 kuntum tanda kasih sayang mama,abah dan adik padaku. Dari angah pula aku dapat sekuntum mawar merah dan seutas rantai tangan manik berbentuk mutiara. Cantik sangat! Tak lupa juga....dari Thalasiah dan Am, aku dapat sekotak choclate. Selain dari itu..ucapan-ucapan dari kawan-kawan.Thanks sume aku ucapkan. Oh ya..kembar aku..Fatah juga konvo sama aku di Istiadat Konvokesyen ke 71 ni...cuma hari yang berbeza. aku konvo pada 26 Okt and Fatah pulak pada 27 Okt. satu hari konvo dengan penyanyi Yuna. hehehe....oklah beberapa pictures hari konvo!

keduanya..dalam kelam kabut konvo dan keje ni..aku telah terima jawapan untuk proposal thesis untuk kemasukkan aku ke UTM. Alhamdullilah..telah diterima. Dah tak sabar dah ni nak masuk belajar balik. nak jadi student balik. Kali ni...janji takmo main-main dah cam sebelum ni.
heheh.. okeyh2 aku ngaku..aku sangat main-main2 time buat degree dulu..so now,kena betulkan balik. hahahaha.....
Ketiga...aku telah ditawarkan jawatan baru di sebuah company baru. Cuma bezanya...aku berkerja sebagai salah seorang staff di bidang perhotelan. masih lagi menggunakan kelulusan aku yang majoring dalam sistem ni..cuma tak lagi dalam bidang ICT. Empire group ada offer aku utk jawatan admin di Hotel yang akan dibuka Januari nanti. Gaji yang lebih sikit dari apa yang aku dapat sekarang..benefit dan elaun yang banyak juga...working hours pun tak seteruk cam skrang. kalau sekarang...adakalanya aku stay back sampai 2 atu 3 pagi untuk siapkan project. masa kerja aku tak menentu di company sekarang. baru minggu lepas aku dapat surat tawaran untuk jawatan Application Development Executive kat company skrang...kemudian dua hari lepas tu..offer dari Empire Group. Hati aku memang berbelah bahagi..apatah sekarang ni aku dengan projek liferay...tapi memandangkan aku akan kembali menjadi pelajar..aku terpaksa memilih sesuatu yang lebih stabil. Yeap..stability tu penting..kalau tak..membazir je aku membayar yuran mahal-mahal untuk sambung master. So...dengan tawakal..pasrah dan nekad..aku terima jawatan tu dan akan mulakan tugas ditempat baru pada awal tahun baru nanti. Yosh!!! hehehehe...
Seriusly..aku memang tgh belajar move on. Sampaikan..aku sanggup tinggalkan laptop aku kat kawan aku..utk make sure aku tak selalu online internet...aku takkan tgk pics and updates cite pasal 'dia' yang dah bahagia dengan makwe kesayangan dia... aku doakan dia bahagia.,...dan aku juga harap aku bahagia..walaupun untuk sementara...tiada cinta dalam hati. Cukup-cukuplah apa terjadi. Sekarang...time aku nak bina kerjaya aku dulu,ok??!!! F-I-N-E!! I can do it. hahaha

Untuk semua yang aku lalui untuk sepanjang tahun ni...terlalu banyak sangat kenangan pahitnya. Aku harap...tahun yang mendatang nanti akan bawa lebih banyak kegembiraan. opis baru..keje baru....life baru...status baru...enviroment baru..harap-harap..itulah yang TERBAEK untuk aku! hehehehe..Ganbatte!!
okehlah..need to go. kalau balik umah je...sah2 jadual aku hadap astro je. claim sume cite yang aku tak tengok time kat umah aku di Shah Alam. hahahaha....rasa malas sungguh nak balik KL terutama sekali malas sangat nak balik keje. Tapi apakan daya...bos sudah bersuara suruh balik. huhuhu......
All rite guys and gals....gotta go.
till then...will be back later . Adios Amigos~~~~

No comments: