Monday, September 21, 2009

Syawal..

Kesempatan Kedua

Sungguh ku sesali

nyata cintamu kasih
tak sempat terbaca hatiku
malah terabai olehku
lelah ku sembunyi
tutupi maksud hati
yang justru hidup karenamu
dan bisa mati tanpamu
andai saja aku masih punya
kesempatan kedua
pasti akan ku hapuskan lukamu
menjagamu, memberimu segenap cinta
ku sadari tak selayaknya
selalu penuh kecewa
kau lebih pantas bahagia
bahagia karena cintaku
kau bawa bersamamu
sebelah hatiku separuh jiwaku
yang mampu sempurnakan aku

********************************************

Syawal pertama..seperti biasa. Seperti syawal sebelum-sebelum ini. Cuma bezanya, tahun ni tak seramai tahun-tahun yang lalu. Biasalah..tahun ni, menyaksikan ramai kehilangan. Pak Long pun da takde...mak long pulak beraya di Mekah. Tak kurang juga..ramai yang dah mendirikan rumahtangga. Kak Farah beraya di rumah mentua di Johor..lagipun tak lama lagi kan Kak Farah nak cuti panjang sbb nak dapat baby baru (yeay!)....Abang E pun beraya rumah mak mentua..adam juga dengan isteri tersayang. So pendek kata..ramai yang dah pun mengakhiri zaman bujang...dan majoriti balik beraya ke rumah mentua. Sunyinya raya tahun ni....

Makanan memang banyak...dan sepanjang hari, aku asyik belasah nasi impit, ketupat palas dgn rendang tok. nyum nyum..rendang tok tu kan favourite aku. Akibat terlalu banyak makan ketupat palas..aku rasa perut aku cam dah kembung. Aiya...pulut kan angin!

Kelmarin..selain membantu mama di dapur...masa aku dihabiskan depan TV. Penat sangat..sampaikan petang tu..aku mmg surrender terus tertido depan TV. Mana taknya, malam sebelum itu..dua biji kek dan agar-agar aku buat sorang k! (bernada riak...aahaha) hehe...

Kelmarin, hari terakhir aku text dia. Tapi..text kali ni berbeza dengan text sebelum2 ini. kelmarin text mestilah text minta maaf...ucap selamat hari raya. Tapi..dia tetap senyap gak. Diam mebisu,jadi adalah terbaik aku pun diam juga. Susa sangat ke nak maafkan aku? Dalam sangat ke luka di hati dia? Bencikah dia pada aku? Gile kan...semalam..sebelum tido..aku tengok gambar raya dia dan famiy dia. Pic mama..babah,adik-adik dia. Suka aku..apatah lagi..dia ada 2 orang adik perempuan yang comel-comel dan aku dah lama sangat nak adik perempuan cam tu. Dia dengan baju baju melayu pink..tetiba hati aku jd sebak. Menitis air mata...bila aku rasa,aku tak mungkin berada dalam gambar keluarga dia.(alahai gedik kan?!?!!!!..haha)

Sehari sebelum itu gak..dalam kekalutan aku membakar kek dan memasang kusyen baru (trend umah aku kusyen di pasang malam raya sbb taknak kucing2 kat umah aku ni sibuk me'landing' atas kusyen baru...), aku dapat sms dari seseorg yang jauh tapi tetap juga berada dalam hati aku. Sapa? Si Shrek tu..(aku ada tulis pasal dia dlm entry sblom ni). sms dia berbunyi begini," Selamat hari raya, maaf zahir je. Batin aku takde kena mengena dengan kau.hehe". Sarcastic betul! tak payah sindir-sindir. Harap je belajar sampai luar negara..tapi bodoh. Ingat batin tu kalau buat benda tu je ke? bodoh~~ batin ialah sesuatu yg dalaman...lahiriah manusia. bukannya hanya buat s** je maka akan dapat kesalahan batin. Ala...aku pun tak mahu nak ada kaitan batin dengan ko la. Kalau dengan kawan setaman dengan ko tu..aku nak la. muhahaha..*gelak setan* . Tak mengapalah..dah lama sangat duk luar negara..maka aku maafkan je la. Lagipun..dia pernah berada di hati aku juga kan suatu ketika dahulu. kalau tak kerana dia..mesti aku tak kenal si simba the malay lion (also known as agar-agar) ni. haha.. banyak sangat dah mistakes and sejarah melibatkan aku dengan dia dan geng-geng panglima dia ni. Tak larat nak berlinangan air mata. But again..round and round,we meet again. such really in circle. Stupid! what a fate~~ aahahaha

oklah...time to go. nak dating ngan Akim dan Airil kat rumah terbuka AF di astro. hehe...will write soon.

Selamat Hari Raya peeps!

No comments: