Sunday, August 30, 2009

Demam pada Ramdhan 9th

Usai aku sudahkan entry sebelum ini....demam aku semakin panas. sejuk yang melampau-lampau dan panas dalam yg terlalu tinggi. Hinggakan terlalu banyak darah mengalir dari celahan hidung dan bibir aku. Tapi aku redha. Mungkin inilah balasan untuk aku kerana melukakan dia..akhirnya membuatkan dia 'hanyut' kerana aku.
kata si kembar....tuhan bagi sakit untuk hapuskan dosa-dosa kecil kita. Maka, aku redha..walaupun sebenarnya sakitnya,hanya Allah yang tahu.
Semalam...antara tido-tido ayam, aku lihat adik masuk ke bilik aku. Kebiasaan sikap adik aku kalau balik aku balik ke rumah...mesti dia akan kerap menghabiskan masa di rumah dengan aku. kalau sekalipun dia kuar...bila pulang pastinya di cari aku. di dalam bilik ke..di dapur ke..pastinya soalan utama adik pada mama ialah "mana kakak?"
Berbalik pasal adik aku masuk ke bilik...bila dia lihat aku sedang tido...dia tak jadi masuk ke dalam bilik aku, sebaliknya..kata adik pada mama,"kesian kakak..kan ma?"
Hari ini....dah 2 tuala besar dan 2 tuala kecil aku penuh dengan darah. Panas badan aku masih tinggi walaupun badan aku mengigil kesejukan.Tapi aku masih tersenyum. Aku positifkan diri...ni sume dugaan Allah untuk aku. Sakit salah-satu cara penghapus dosa. Mungkin aku banyak sangat dosa pada Dia..dan juga dia. Lalu, aku redha juga.
redha dan redha...cam dah bosan aku ungkapkan ayat itu banyak kali.
dah ar..aku malas nk pk lagi. aku nak tido supaya sakit kepala aku ni berkurangan.

7 comments:

rObOt said...

semoga cepat sembuh lya!

Prinzessin said...

thanks bot!! hehee

Anonymous said...

eh...are u talking about someone who just got back from france?

Prinzessin said...

hello mr/miss anonymous,

i know no one who just got back from france.
sorry..u got a wrong person, i guess.

Anonymous said...

err sorry...just realized it just now.

Prinzessin said...

suddenly curious, is there 'something' with the person who just got bck from france??

Anonymous said...

no2 actually I asked the wrong person. It's another lady, not u. sorry ya.