Tuesday, August 11, 2009

cantik dan sakit...

Aku teringat kata-kata seorang kawan,suatu masa dulu..kalau nak kurus,cara yang paling mudah ialah putus cinta. Buktinya,dia berjaya menguruskan badan dalam masa yang singkat. Dulu,aku tak pernah percaya....tapi hari ini aku mengaku. Untuk kurus kita perlu tekad..dan untuk mendapat kekuatan dan tekad itu, perlukan usaha dan semangat. Semangat yang lahir dari kegembiraan..kebiasaannya sekejap je. Tapi kalau hasil dari kekecewaan, pastinya ia lebih jitu.

Camtulah aku..bukan mudah nak menurunkan berat badan..nak mengecilkan badan,walaupun ramai yang kata badan aku dah oke. Tak gemuk pun..cuma sikit berisi. Jauh lebih baik dari kurus kering. Tapi pada aku,entah kenapa lewat kebelakangan ini..ia bagaikan satu yang aku tidak senangi. Sesuatu yang aku jd risau. Hinggakan..aku benar-benar kurangkan makan. Dan lebih mengilakan..aku guna pakai kata Muadz. Aku amik supplement pills yang boleh mengenyangkan perut. Secara tak langsung,ia boleh menurunkan berat badan aku..dan mencantikkan aku.

Perit. Perit sangat time nak telan 3 biji kapsul ni..dah lah bau busuk.Tapi demi apa yang aku inginkan..aku nekad. Aku perlu berusaha. 2 bulan tu..terlalu singkat. Tapi,aku yakin aku mampu. Insyaallah.

Apa pun..tunggu je la 2 bulan lagi.hiks.

No comments: