Saturday, February 14, 2009

Kekasih...

"Are you really here or am I dreaming
I can't tell dreams from truth for it's been so long since
I have seen you
I can hardly remember your face anymore ..."

Esok hari kekasih..aku teringat kata seseorang
pada ku..."kita tak perlukan satu hari untuk
beritahu kita sayangkan orang itu..sedangkan
setiap hari kita boleh hargai dia...bgtau dia kita
sangat cintakan dia..sangat sayangkan dia..."

Aku angguk, cam burung terkukur. Betul kata dia!

" When I get really lonely
and the distance causes our silence
I think of you smiling
with pride in your eyes a lover that sighs..."

..dan ada seseorang juga pernah berkata pada aku..
"awak tak perlukan kekasih..kerana dah dalam hidup
kamu..telalu ramai yg telah menjadi "kekasih" hati k
kamu..yg boleh membahagiakan kamu lebih dr kekasih
sebenar.."

Aku masih mengganguk. betul. Ramai "kekasih" hati aku..

abah.. mama...
along..kak sarah...
adik....
fatah..
.angah....

aku sangat sayangkan kekasih-kekasih aku yg satu-satunya ini...
keluarga yg amat aku sayangi..aku kasihi...


dan juga...untuk mereka-merekan yang amat aku kasihi...
susah senang aku bersama mereka..

Aku sentiasa sayangkan mereka..sepenuh hati aku..
terutama..dua wanita comel di sisi aku...

angah..aku rindu angah..uhuhu..




" You're my everything and nothing
Really matters but the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes
You're my everything
Forever and the day
I need you close to me
You're my everything
You never have to worry never fear ........."

...seseorang itu juga.....
yang pernah pinjamkan aku kebahagian..walaupun seketika..
yang menjadikan aku wanita yang amat bahagia di sisinya
yang membuka mata aku tentang kehidupan

tapi akhirnya, meninggalkan aku dalam sebuah kepahitan
yang terlalu panjang
dengan hirisan luka yg terlalu dalam

entah bila..aku tak pasti...
luka ini akan sembuh seperti sediakala..

biarpun begitu, aku tetap mendoakan kebahagian kau..
biar dari jauh...
dari kejauhan yg semakin jauh setiap masa...

No comments: