Friday, October 24, 2008

Syaitan tepuk tangan tengok aku marah.....

Syaitan tepuk tangan bila tengok perangai aku....
hanyut dengan sifat amarah aku....hanyut dengan emosi dan badai apa ntah....

malaikat pulak menangis...tgk aku kalah pada ujian perasaan

Innalilahwainallilahiirahjihun...

waraskan akal...minda...masyaAllah..

sembah sujud pada Yang Esa, aku hamba Mu yang tersalah langkah. Moga Kau berikan aku kekuatan berdepan dengan konflik ini. semoga tiada hati yang terbunuh..musnah kerana ini.


Pertama- Orang Baru;kesah lama.
Abang KAM contact aku. Pesan aku ke walimah dia ahad ini di area Cheras. Ahaha..aku dah lupa dah ke rumah dia. Dah lama tak pergi umah dia..ehehheh.... Joe atau nama sebenar Amiruddin plak bgtau kak Rus dah dapat baby gurl.Nama baby gurl Siti Khadeejah Tasnem yakni membawa makna gabungan nama isteri Rasullulah Khadijah dan tasneem iaitu mata air di dalam syurga. Satu lagi berita gembira, Kak yue juga dah bersalin. Baby gurl. Nama Izzah Al-Huda. sedap bangat nama. sukanya aku. Kiranya, aku dah jadi mak cik la...aahahaha...Acik Su In.tak dapat nak bayangkan...dah tua rupanya aku ini.


Kedua-pergi entah bila kembali.
Faiz dah ke Korea. Takpe la,dia tak mahu aku hantar dia dekat KLIA. sedih barangkali tengok aku menanges. ala..katakan saja....muka aku huduh kalu menanges..tambah lagi kalu esak dan menggonggoi bagai anak kecil. itulah cik faiz...sapa suh kamu manjakan aku??? sekarang baru kamu tahu betapa susahnya nak tinggalkan aku keseorangan.. Tapi kamu tak usah risau. Aku masih ada kembar yang sentiasa tak pernah tinggalkan aku walupun sibuk denga awek-aweknya dan skandelus nya. ahahhahahahah....Aku tau ko akan kembali, aku tak isau. Ala bukan jauh pun Korea dan Malaysia, 7 hingga 8 jam perjalanan je. paling tidak, kau kumpulkan dana....sponsor aku ke sana makan angin. kau kan nak aku berehat..ahahahha


Ketiga-Denda kes terpencil
Aku didenda dan mendenda diri. Aku langgar arahan Kak Mel. sekarang, aku perlu didenda. kalu Kak Mel tahu aku langgar arahan dia.....pastinya timbalan dekan itu mengamuk. Nama je akak aku...tapi cam student dia plak..aku diperlakukan. wahahaha..kejinya. kalu Kak Mel baca, nahas aku dikembirikan. Wahahaha.... Apple pie juga kata begitu...cik agar-agar pun kata begitu..jd..begitulah..mendenda diri aku menjadi terpencil wat seketika waktu. ehehhehe..jgn isau..aku sentiasa gembira dan bahagia! ok selepas ini..tiaada lagi novel indah,tiada lagi madah kata,tiada lagi kiasan andrea. Kita balik guna get logik!
Argh windu benar aku dengan timbalan dekan aku tue..ahhaha


Keempat -Take home,take test
baru sahaja nak settlekan satu take home test yg bakal di submit beberapa jam lagi....datang lagi dua take home test. aku nak tanya..ini take honme ke take test? kalu take home test..mesti buat kat home ke?buat kat library tak boleh ke?


Kelima- Closed house,open heart.Ops..bahaya nih!
Raya dah nak sampai penghujung..maka open house pun dah nk close house. hihihi..kat sini aku dengan rendah hati, dengan penuh kekhilafan, aku nak minta maaf kepada beberapa manusia...yang mengikuti blog aku. Aku tahu mereka tahu sapa yang aku maksudkan...tak terniat aku nak mengambil hak sesiapa..atau melukakan hati sesiapa...kebelakangan ini, posting aku byk bercampur emosi. gembira benar ciptaan Allah bernama Iblis dan syaitan sebab berjaya menyesatkan aku dalam amarah. Aku mohon MAAF yang teramat banyak. Juga pada kawan-kawan baik aku yang secara langsung dan tidak langsung aku lukakan hati mereka


Keenam- Demam orang normad...
waaahahahahahaha..aku kena pindah umah, dan pindah tempat keje...sekrang dah start cuti. bila lapor diri aku makin jauh. jauh ke dalam.....Bagus lah.... dan...sekarang jugak demam periksa dah mula. adeih...strugle for future..itu priority aku sekarang! pasnie...kena gigih keje...bulan 3..ehehe...ada satu impian dan keinginan aku kena capai tanpa bantuan sesiapa. Dah byk sgt org berkorban untuk aku, aku tak mahu korbankan sesapa lagi demi yang satu ini. Abah dah setuju...jadi ini perjanjian aku dengan abah..oh ya..kejap lagi mau shopping barang ke tempat baru .takut nanti tak sempat, jd better beli awal-awal. singgah umah kembar jap, amik 1 litter tear...tak sabar nk tgk erika sawajiri! aku suka yang pelik-pelikkan...adeih...pelik betul...tak ubah gaya org normad tapi kira kategori org normad educated tapi cenggeng..wahhahaha...siot je!


Ketujuh-jangan cari,tanya lagi...
henti menangis..senyum! jangan tanya mana aku pergi..jgn cari mana aku hilang! esok, aku tukar no tel..aku juga tukar alamat rumah...aku juga tukar alamat email...apa lagi ye aku nak tukar. Blog ni...ahaha...kamu tgk saja la. senang cite...kalu banyak cite pun, akhiran nya spekulasi kan..kan...
kalu 1 september menyaksikan satu perubahan rutin harian....tak salah kan jika 1 november menyaksikan satu lagi titik berubah kerana tiupan angin monsun. Bukankah aku selalu bilang..aku simple tapi unpredictable. Jadi..jgn jangka tingkahlaku aku..sebab..johari sahaja mengenal maniam.hahahha ah seng, kamu jgn terasa kalu maniam dan johari saling berkenalan. Argh...

ok..aku nak g balai polis. settle!!


tima kasih membaca blog aku...ini semua falSAMPAH bukan falsafah yang boleh di gunapakai...

Jom layan Yuna Ito, Faith....

Lepaskan aku kembali ke laut...jangan cari aku lagi!!


syaitan...hentikanlah bersorak..aku takkan bg kamu ketawa gembira lagi! kali ni, hanya aku akan ketawa...ahahahahha....

2 comments:

apunpital said...

orang layan estrella skarang!

Prinzessin said...

estrella dan kokokaina....best tuh!