Friday, October 31, 2008

sama tapi tak serupa...

Kisah 1
Suatu masa dulu....sebelum istiadat konvo yang entah ke berapa..aku berbual Aina..

Aina : Ko tgk tue mak cik...(sambil menunjukkan aku ke satu arah)
Aku : mende ??(sambil mata melihat ke arah yang di tunjukan) ala...biarlah..
Aina: ko nie benggong la....(diam agak lama..memikirkan sesuatu...) apa beza menggong ngan benggong??
Aku : beza..erm huruf 'm' ngan 'b'...(selamber)
Aina : mangkuk...!!!
Aku : ko la hayun.....(blah lari..selamatkan diri!!!!)



Kisah 2
Sedang sibuk ber'ym' dengan manusia itu yang jauh di perantauan...

+Luke : watpe je tue?
+Aku : rehat....saya sangat penat laaaa rini...(cam biasa..sesi melaporkan aktiviti harian)
+Luke : Penat watpe je??
+Aku : baca buku....(jawab dengan malas)
+Luke : baca buku pun letih?
+Aku : sapa kata letih..penat je!
+Luke : penat ngan letih tak sama ke?????(bunyi ayat konfius je...)
+Aku : tak sama. cuba eja....(aku dah sengih2...)
+Luke : ^&*%$#@!!#$$$# (tak dapat nak huraikan persamaan kimia ini..)




No comments: