Thursday, October 30, 2008

emotional song...

Pernah dengar lagu emotional song dari kumpulan Dewa? itu lah perasaan aku kala ini. sukar nak digambarkan..tapi lewat kebelakangan ini aku terlalu sensitif..telalu mudah terusik..terlalu mudah terasa hati walaupun untuk sesuatu yang remeh.
Aku windu rumah...aku tak nafikan. sekarang..aku sedang melepak di McD seksyen 3...mengabiskan masa aku dengan menyiapkan report. Aku mahu tenggelam dalam kebisingan dan kesibukkan bandar..bukannya hanyut dalam kesepian dan kesejukan atas bukit. kembar aku temankan aku..seperti biasa. Cuma kali ini, chenor juga turut sama.

bagus juga ya..kalu semua tempat ada wi-fi, lalu aku boleh surf internet tanpa batasan.

aku sedang cuba untuk tidak melewati ke chatroom seperti biasa...sebab itu aku berada di sini ketika ini. Aku tak mahu...kemurungan, ketidak stabilan emosi aku menyebabkan semakin ramai yg bekecil hati. Buktinya..lihat sahaja semalam. kalu bukan Izwan yang memujuk, sudah pasti aku tak tersenyum. Kalu tidak incik Shrek yang membalas sapaan ku setelah lama tidak berkomunikasi....mungkin aku masih bermuram durja pagi ini. yep..cik Shrek itu buat dunia aku kembali berbunga,..cik shrek juga buat aku ketawa....

Aku nak terus mengabiskan report aku. sok aku akan kembali ke kampung halaman tercinta. sudah rindu mama dan abah serta adik-beradik aku. Bila balik ke kampung,at least ia mendidik aku agar tidak lupa kesusahan hidup...tidak lupa bumi yang di pijak biar langit yang di junjung. oklah..aku nak mengundurkan diri.

semoga nyanyian emosi ni hanya setakat ini....


No comments: