Friday, September 12, 2008

PENAT

Penat! itu situasi aku skrang. Malas sgt nk bergerak ketika ini.Tambah pula,perut aku nie asyik pedih je and sakit belakang aku menjadi-jadi. Kesannya, arini aku tak g ke MEDEC. Urgh!

semalam,lepas iftar ngan Fatah, terus balik ke Puncak. sayu sgt hati. walaupun aku dapat membebel ngan fatah sampai kebas telinga dia (agaknya..ekkeke) tapi aku juga tiima perkhabaran yg dia kehilangan wallet. Aku cuba berlagak cool...tapi actually aku sedih gak dengar. Bak kata angah..maybe kamii terlalu rapat hinggakan cubit peha kanan peha kiri terasa. Balik then tgk plak nama aku kat notice board kolej lagi la stress. sampai umah, aku online kat kapa...tapi mood aku moody sikit. Agaknya terlalu sedih sampai menitis jugak airmata nie Jadi sahabat-sahabat di kapa cuba menenangkan dan memujuk hati yg tengah berduka lara. Mangi beri aku satu puisi utk aku halusi. Jom aku kongsi kan bersaama:-

kamu....

yang melihat pada bulan ibarat pungguk merindu menanti impianmu kemari,
kamu....
yang bermimpi cuma yang indah-indah sahaja menepis hatimu yang sepi mencari sejati,
kamu....
yang memandang laut tak bertepi bercita menggapai horizon bersenyum sendiri,
kamu....
bila pada lagu masih berdansa sumbang tetapi masih ketawa gembira sekali,
kamu....
bercomot-comot larian ibarat kekanak ria nikmati bahagia yang sudah terlupa,

kamu yang sentiasa berduka,

marilah kita senyum ketawa,
berkata alpa kepada duka,
datang juga sinar bahagia. (-mangifera, alpa&gembira)

sweet kan?? gelaran **QOT yg si mangi kasikan utk aku..akhirnya berjaya membuatkan au ketawa semula. erm.. tue la kalu lepak ngan rakan-rakan kat kapasitor nie..bisa wat hati gundah jd ceria. Aku dah penat dah pikir soal hati. Penat berfikir tentang mimpi dan masa hadapan. Lantas apa yg boleh aku buat...teruskan berusaha dan berjuang. Even though have to used tactics not strategy but never stop fighting, and always bear in mind..the answer of life is not at the back but in front of u!! To mangifera..thanks beb...for make me smile. insyaAllah i will smile. but...seriously..is there anyone will miss my smile???ekekke...well cant deny it as what angah said to me...budak nakal!! Yerp! dats me the budak nakal.

wat shud i do after dis...
level 0-byk kan lg mendekatkan diri dengan Allah
level 1-focus to oral transcription
level 2-multmedia PR
level 3-keje kat MEDEC yg agk banyak
level 4-stop reading those blogs

eh...cam buat DFD je. oh ya..level 5 jugak...buat semula DFD yg kena reject.Ya ampun! Next week kuar berbuka ngan Faiz, semalam dah janji then 24 dah balik semula ke kampung. mama...kite homsick. windu umah...windu sambal petai mama...windu gulai ikan bawal..ikan belah belakang...air barli suam, kuih hijau..agar-agar pandan. windu gak cik kura-kura and mr ted yg aku tinggalkan kat umah. Aku bawak balik mr donald je kat sini.huuhhuu....

sang pujangga..
sisir lah jauh ingatan ku buat mu..
pergi la mimpi penuh khayalan
jgn lah kau sahir sahifah cinta ku
tak ingin detik hati berirama sendu
kerana tawa ku sahmura kasih
pada mereka yg menyanyangi ku
-putri

sambung tdo arr..pemalas tul anak dara sapa lah nie!!

No comments: