Friday, September 12, 2008

Angah saya...

Ramai yang bertanya..siapakah angah dalam idup aku. Sering kali mereka kepelikkan bila aku memanggil2 angah. taraaa....jom aku reveal out sapa angah aku. (buat angah yang telah menjadi pembaca dan pengkritik tetap blog aku..YA AMPUN buk!) ekeke.berikut adalah karangan berkaitan angah aku.ekekke..

ANGAH SAYA

Angah aku bernama Marlinda Musa,di lahirkan pada 15 November 1983. And of coz la bila cakap angah aku..she must be Penangrian same like me. Angah saya ini masih menuntut di semester akhir di Universiti Teknologi MARA Shah Alam dalam jurusan Chemistry.
Angah saya nie seorang yang peramah, baik hati dan cumel. tgk la pic dia je..kan cumel!! selain dari abah,mama,adik,along dan fatah..angah adalah individu yang terapat dan paling saya sayang dalam hidup saya.
Angah saya nie pandai masak. Kalu saya lari dari umah saya ke umah dia...angah saya selalu masakkan untuk saya. Tapi dia tak bg saya masuk dapur dia, sebab dia kata saya nie menyemak dapur dia je. ekekke.saya paling suka angah masak puding jagung walaupun sebenarnya saya tak suka puding jagung. Atau lebih tepat..saya tak suka makan puding jagung but dgn puding jagung angah...telan sampai abis satu bekas.ekkekek.... angah saya pandai masak tapi selalu ngaku pandai masak air je. (kire hebatlah sebab saya hanya pandai makan je..) Salah satu hobi saya masa lapang adalah mengacau dan mengusik angah saya. sepecially membahankan angah saya sbb dia cumel. tapi, angah tetap melayan saya walaupun dia selalu buat-buat majuk.Lepas tue,angah akan kata saya budak nakal atau nakal sokmo.ekekkek..
Kalu saya sedih...angah selalu buat saya hepi.angah sy nie kretif specially bab bg saya gelak...ada je idea dia nak bagi saya gelak ketawa senang hati. setiap kali saya ada masalah dan memerlukan ketenangan hati..saya akan melarikan diri(ekceli tak lari, naik bus jew) ke rumah angah saya. dulu..dia tinggal di seksyen 6 tapi skrang dah pindah ke seksyen 7 berdekatan dengan rumah fatah. (sume org yg saya sayang duk kat seksyen 7..nk pindah gak lah duk kat sekseyn 7).

angah saya nie single lagi tapi tak tau la available ke tak. kalu nak tanya dia sendiri. Angah saya panggil saya in (nama manja kat umah.jgn tanya kenapa..) angah saya kalu dia tengah tension, dia suka memasak. Jadi sapa yg serumah ngan angah..selalu2 lah bg angah tension nanti dia masak kat korang. ahahha..kawan baik angah nie nama dia Kak Zu dan Kak Anne. tapi angah nie mmg ramai kawan la. bersesuaian la angah selaku budak chemy faculty applied science, angah saya selalu buat pecubaan. Antaranya percubaan memasak onde-onde dan hari ini angah saya wat buah melaka (sila refer tarikh di atas ya ketika membaca entry ni) dimana kesemuanya yg angah saya masak..saya suka makan.
selain dari umah dan class,angah jugak suka melepak di library. Tak lain tak bukan dekat PTAR 1 la. itu lah rutin seharian angah. selain memasak,angah gak pandai berkemas, menjahit, mengacau org, amik gambar,shoppng dan lain-lain lagik.ekekkek.... kawan-kawan saya jugak suka kan angah saya (TETAPI..jgn harap aku nk kongsi angah aku ngan korang! NEVER! she's mine only..ahahhhaha...)
Angah saya selalu manjakan saya. sebab itu saya sangat nakal tapi tetap jadi budak baik. sebab kalu nakal nnt angah sy bebelkan saya. Waktu saya operation, angah dan fatah lah saudara yg menjaga saya kat hospital selain yasmin dan takan-rakan yang lain. ketika sedar dari pembedahan hampir 6
jam itu, org pertama yg saya nampak dan pegang tangan ialah fatah dan angah. setiap kali nmpk angah mesti sy nk cakap walupun dalam keadaan separa sedar kerana ubat bius masih berkesan. saya suka mengadu pada angah apa sahaja..tak kira lah masalah belajar,masalah hatiiiiii, masalah jwa raga mental sume la,angah memang suka layan saya. sebab tue saya sayang sangat pada angah.angah selalu berdiskusi dan memberi nasihat pada saya tanpa jemu2.
Kesimpulannya,angah saya seorang bakal menantu yang baik dan cumel serta sedikt nakal bagi mak ayah yg mempunyai anak-anak teruna di luar sana. memang calon menantu wanita solehah dan sejuk mata memandang lah. ekekke...akhir kata, saya ingin bgtau..saya sayang angah saya (angah..tak bodek tau.ikhlas nie. nnt belanje mcflurry baru tue tau..tau..tau...! ekekke..)

to angah, in sayang angah and thanks for always supporting me and be my tulang belakang.Also completing my life and my family. In sentiasa doakan kebahagian,kejayaan, kegembiraan buat angah,semoga Angah selalu berada dalam rahmat dan keberkatan Nya.Amin.

Angah...
luv u so much..
miss u so much..
isk..isk..isk..
miss MIL too. (MIL=hanya aku dan angah je tahu)

selamat berpuasa,selamat berbuka puasa dan selamat hari raya angah. dun forget duit raya in yerp!! mmuaahh...

sekian dahulu karangan bertajuk angah saya. ikhlas dari budak nakal!



p/s:jgn marah angah..nnt cepat tua! ahahhahahhaha

No comments: