Monday, August 11, 2008

Shrek dan Sal...???

08.08.08-Jumaat
ku tak tau nk buat apa...hujung minggu yg panjang dan membosankan. lalu..jumaat aku kuar. dan unexpected...aku kuar ngan Mr Shrek. fatah kata kat aku..sapa tau..arini ari bertuah aku.wahhaha... lebih kelakar...aku ingat si shrek nie takkan kuar ngan aku..sekali dia call time tue aku kat Plaza rakyat nk beli tiket balik kampung cuti semsester nie bgtau kata dia ok..bleh kuar. Rasa tak tertelan apa yg ada kat mulut aku. dengan berbaju kurung...letih berkejaran..nk ke KLCC?? tempat yang aku benci tue??erk...tapi bila aku call dia jam 3.30ptg (sbb tepon dia kena terminate sbb lmbt byr bil..ahahha) dia dah on the way ke KLCC. Adeih...sedangkan time tue aku dah mula berkira-kira nk balik Shah Alam je memandangkan tak dapat tiket bus. ehehehehhe...takpe lah demi Shrek...aku g la jugak KLCC. ahahha...
Bila dah sampai KLCC..isk..pehal la aku rasa berdebar. padahal..aku dh nekad tadi. nk tgk perangai si shrek. sama ada dia kesah ke tak aku akai baju kurung. Adieh tak selesa plaj..terasa lutut aku dah tak mampu bertahan. Dia suh aku tunggu kat news.com. aduss..satu lagi keluhan aku. nasib baik adik Syam baik. Dia lah jadi mangsa utk aku berborak sementara menenti kan mr shrek tue tiba, dekat 15 min gak la menanti org tua tue....ahhaha...nervous???ehehhe..aku dh siap mengucap awal2. apa nk jadi...buat muka tembok besar cina je. ahahhaha...nekad kamikaze nie!!! tak pernah aku senekad camnie.wahaha..amazing! Dia datang,,aku nampak dia dr jauh. takder la tinggi sgt so betul lah apa aku kata kat member dia..yg dia nie pun species ayam katik gak. ahahaha...oklah..sama tinggi.. Disebabkan heel aku 3 1/2 inchi maka..aku lah lagi tinggi dari dia. eheheh..bangga pulak. Dia plak sendar yg aku tinggi dr dia..siap kuarkan statement "i rendah kan..." dalam hati aku dh gelak2. kalah icon gelak guling2 kat YM tue. tapi dengan muka cool plus aku tgh sakit tekak..aku pun menjawab,.."takde lah..i yg pakai heel 3 inchi.."wahahaha...dat's not sound like me. ahaha....
Dia cakap aku pendiam..tak byk cakap. Sengal! Aku nie baru je nk baik demam. suara takder.nie sume sbb dlm train ckp phone ngan Sal sampai ilang suara,wakakakak....apa lgi..time nie lah aku nk berlagak macho. dia ingat aku nie suka berbual dlm YM..dlm phone..kat luar pun ramah tamah gak ke...bak kata nek ita dalam cite misi mustahak..."tgk kaki la.."ahahhahah....Dia ajak aku g minum. mula2 dia ajak masuk chinoz...gile arr. kalu aku tau taste dia camnie....jgn harap aku nk pakai baju kurung. better pakai jeans. tapi..baju kurung cantik apa. kalu dia nk aku..accept aku sebagai diri aku. sebagaimana..aku tima dia sepenuh hati aku.cis...ayat tak bleh blah. ahahha..memandangkan rini jumaat dan aku takmau kelihatan sexy..dan entah apa yg dia pikir..maka dia bawa aku g minum kat Dome depan tasik bertaman tue. adeih..tak romantik betul..seat dua...depan taman...duduk bertentang mata...kalu dipandangkan seat mmg la romantik. tapi..aku pulak cam malas nk melayan. bila waiter datang amik order..dia minta strawberry milkshake. dan aku plak...walaupun tekak aku takleh blah...amik lah iced lemon tea. dia yg beria sgt nk belanje. adeih...amik je la. yg aku tak suka...dia smokkig, bab nie...aku kena reconsider balik. dia cakp dia baru mula smokking.dlm setahun...kawan-kawan dia yg smokking pun yg french je. yg lain tak. isk..isk..pengaruh barat betul budak nie. daripada sessi perkenalan yg di buat..(dia yg excited nk buat sessi perkenalan...ahahha..aku layan je..) baru aku tau,dia nie merupakan anak kpd seorg anggota tentera.sure berpangkat...sbb baru2 nie ayah dia baru naikpangkat lagi. manakala mama dia pulak seorg guru besar. em..ayah dia asal dari Kuala kangsar..manakaala mak dia melaka. Dia pun asal melaka..tapi dah lama tinggal kat selangor. so...so...sweeet! Aku suka sangat degar suara dia...bisa mengkhayal kan...wahahh...futhermore..dia cute. ahahha...sedap mata memandang. Aku suka pandang dia..tapi curi2 je lah. pas minum..kitoorg sambung lagi berjalan...masuk kinokuniya...dia menghilang.entah masuk department mana aku tak tau...tapi aku masuk bhgian multimedia. tgk2 buku ttg autodesk maya dan 3D. Aku rasa..lama gak aku belek buku2 kat situ sampai dia call aku cari aku. pas bgtau lokasi aku..dia datang kat aku dengan muka manja dan mengantuk. Ya Allah cik adik..jg pandangan mata mu. ahahhaha...
tgk kat dia yg sgt cumel tue...aku pun ajak dia blah. jalan2..pastu aku ajak dia masuk toycity.....cute la. dia tue mmg bebudak sgt. Aku suka sangat..cuma panas baran dia...sikap belagak dia...dia mesti cute sgt, Ala..bajet berlagak tue cam bagus la...nk tunjuk cool laaa tue. padahal..dalam hati dia tue..terlalu sensitif. Alah takyah hipokrit pretend la cik shrek oi. ahahha...cuma sekrang aku nk tau..sapa aku di hati ko. tue je...semain sombong ko...semakin aku ingin dekati ko. walaupun apa cara sekalipun.. oh ya..sambung pasal toycity...masuk toycity seronok je...tapi bila aku duk borak2 ngan saleboy tue..dia datang siap senyum2 lagik. pastu...dia blah entah kemana. bila cari kat dalam kedai rupanya2 dia dah kat luar kedai ngan muka g masam. cet..bleh pulak dia kata dia ingat member aku yg keje kedai tue. kurang asam..aku tau la aku tak kaya...so takyah nk sindir2 aku camtue. sekalipun kalu kawan aku yg keje kat situ..diorg nk cari pendapatan yg halal. asyik bercakap dr satu side tanpa pikirkan hati dan perasaan org lain je.nyampah gak kadang2 aku ngan dia nie. cakap main pakai suka hati je. redah je. balik...aku balik sendiri. aku sendiri lebih selesa balik sendiri walaupun dia tanya aku sama ada nk dia anta balik ke. sengal tul..tak gentleman....kalu nk anta...anta je la. nk tanya2. tue pun tak paham2. tapi better aku balik sendiri. dah mula rimas. tekak aku pun dh semacam dah. isk.. balik amik train dari KLCC ke KL sentral. tapi entah napa..air mata nie nk je meleleh. benci2! pastu...dari KL sentral...naik komuter ke padang jawa. dan fairuz amik aku. cam biasa..kat fairuz laaa aku cite segalanya. erm...fairuz gak teman aku beli tiket bus balik kg. pas g makan nasi ayam kat seksyen 11..terus balik puncak. waaaaa..leganya dapat berada di rumah. ehhehe..penat sgt..pas mandi terus tido.


09.08.08 - sabtu
sabtu..walaupun letih tetap bangun awal.sbb dh janji nk kuar ngan sal.dan jugak..nk jumpa adik syam. time aku sampai kat midvalley..sal tak sampai lagik. so terpaksa lah aku melayan diri sampai sal tiba, Jam 1ptg aku jumpa sal kat depan watson. pastu kitaorg g jalan2. ukur kedai..masuk pameran. then perut dah berkeroncong..masuk lah Sushi King. al-maklumlah pensyarah Muda nk belanje. eheheh.....kuar ngan sal paling best. tak cam ngan shrek..bosan.asyik aku senyum sorang2 tgk perangai dia. kalu ngan sal...mesti best nye.ceria je...sayang kat sal. jam 3 ptg...adik syam sampai ngan diba. teman diorg makan McD. pastu aku ngan Sal sibuk bergambar kat dalam pameran royal arts. wooooo..aku mmg kagum ngan model royal aircraft yg di tunjuk kan. tue mmg kesukaan aku dari kecik dan jugak..kapal laut cam KD samudera, KD inderaputra, KD Tuah, KD jebat dan byk lagi KD la. so..bertambah2 la koleksi gambar aku kat friendster, bahkan..otw nk kuar dari pameran nk gerak balik....sempat lagi bergambar ngan teddy enfa dari program enfa grow kids. ekeke..takleh bayangkan aku dan sal g mencuba susu utk isteri2 org yg sudah merancang utk dapatkan baby. belasah je..tapi sedap. bleh plak wat sengal2 aku ngan sal. mmg kelakar habis. satu ari yg menggelabah dan satu hari yg gembira, sesuai la....ahahhahh...balik, lepak kat KL sentral jap. sal belanja McFlurry Oreo. pastu amik bus...balik ke shah alam.sampai shah alam jam 9mlm then dah ade bus puncak. so naik bus restu barakah balik ke puncak. sampai umah...dah penat sangat. ehehhe...


No comments: