Wednesday, August 6, 2008

S-A-H-A-B-A-T

Aku rasa..aku lah yang paling bertuah sekali di dunia..kerana..aku ada ramai kawan dan insan-insan yang amat sayangi aku dan aku sendiri sangat menyanyangi mereka..walaupun, aku tak pernah lafazkan aku sayangkan diorg. kali nie..aku akan tulis tentang insan-insan yang berada di sekeliling aku nie.
Aku mulakan dengan manusia yang paling terapat dengan aku..dalam blog aku sblom nie..aku pernah cite ttg dia. sapa lagi..kalu tak lain dan tak bukan...Abdul fatah B Ham
bali. di lahirkan pada december 22. iaitu beberapa hari awal seblom aku. menuntut di tahun akhir..sama cam aku gak namun dalam fakulti farmasi. Aku rasa..takyah nak cite berbanyak ttg fatah...kalu sapa2 nk wat calon menantu utk anak dara diorg..aku bleh bgtau...fatah mmg klass...5 bintang calon utk bakal menantu terbaik. wahaha..bukan bodek tau. Aku memang sayang sangat kat fatah nie....sbb dia lah sahabat aku, kawan baik aku, member aku, teman aku, kembar aku, ahli keluarga aku, financial advisor aku, penasihat undang aku, penasihat ilmu agama aku. pendek kata..serba serbi lah dia. Tapi jgn salah anggap yer..fatah bukan pak we aku atau bakal suami aku. Ramai yg salah anggap..apatah lagi...member class aku juga selalu nmpk aku kuar ngan fatah dr org lain. biarlah...aku tak kesah. but fatah mmg paling close ngan aku.
orang kedua close ngan aku..juga yang aku sayang..nama dia Nurul Yumiza Yusof atau yumi(gambar sebelah kanan ni). org dia cumel..anak cikgu. Juga sama praktikum and class ngan fatah. Amik farmasi...aku rasa...bertuah hospital yg dapat farmasist cumel dan rajin nie. Yumi nie..atau kadang-kadang aku panggil ayumi ..ala2 penyanyi ayumi hamasaki tue..ekekke...mmg seorang yg rajin. kire cm fatah gak la...bakal menantu perempuan yg baik dan cumel. sapa dapat cik yumiza nie...mmg bertuah badan la. ekekke..agaknye bebudak faculty pharmacy nie mmg cumel2 blaka tak??wahahhaa....
seterusnya pulak..ialah fairuz. jejaka berasal dari kelantan nie..kelulusan sarjana muda networking dari FTMSK. sekrag dh keje dah mamat nie sebagai system engineer kat company di seksyen 22. aku selalu gak buli dia...sbb dia nie species baik2..and alim2 gitu...ahahhah..muka innocent dia tue aku takleh blah..wahahahha....kadang-kadang sian gak..bila dia selalu jd mangsa tempat aku lepaskan tension and marah, tapi..alhamdulillah...sekrang nie takder lah aku buli dia lagi camtue. almaklumlah...dia kan dah abis blaja. suka la tue...nyampah tul! wahahahha...
selain yumiza,fatah dan fairuz....chenor atau nama sebenarnya Mohd Noridzuan jamil juga antara yg sangat rapat ngan aku. Chenor dari sarjana muda kejuruteraan
mekanikal dan merupakan budak PALAPES. hensem dia pakai baju pentauliahan kaler putih tue...kirenya skrang nie dia dah berpangkat Leftenan Muda la. Chenor nie baik org nye...selalu jadi bahan ketawa and buli aku. tapi aku sayang dia sebagai kawan baik aku. Chenor ngan aku ade hobi yg sama..iatu suka karaoke. erm..kalu turun padang karaoke tue...rajin gakk la kitaorg duet. pernah sekali dia ngan Sal..nyanyi kan lagu Aleeya maisarah utk aku. kih..kih..takleh lupa time tue..kelakar sgt.wahahha....
Seterusnya pulak..agak rapat ngan aku gak...nama dia Norfaizan. tapi aku
panggil dia izan. sangat sibuk je org nya..maklumlah..orang kuat UITM. Izan nie mmg aktif dlm persatuan dan kegiatan universiti. kecik dan tinggi org nya. masih blaja dalam jurusan sarjana muda matematik di FTMSK UITM. Berasal dari Kluang Johor.... nampak je bertudung labuh, tapi gila-gila.caya lah izan..go izan..go...ekekkek...pernah satu masa dulu..aku demam teruk,izan lah yg banyak bantu aku. bawak aku g klinik la...aku mmg sayangkan izan.
seterusnya..akak kesayangan ku...wahahha...walaupun dia tua dari aku tapi cet perangai
sama je cam aku. mmg sekutu kesayangan aku..kalu sapa buli aku..aku akan report kat dia suh babab org tue. byk kenangan dia ngan cik kak nie...nama dia Thalasiah..tapi lebih commercial ngan panggilan sal atau saloma. asal batu Pahat, Johor...mmg close ngan aku. Bab cintan-cintun,aku mmg suka berdebat ngan dia. kalu ngan Sal nie...aku tengah marah..naik hangin mengamuk...bila sembang ngan dia..bisa bikin sakit pankreas ketawa. Cik saloma indah nie...dah grad. merupakan graduan sarjana muda matematik..sama cam izan gak...dan sekrang menjawat jawatan sebagai pensyarah di sebuah kolej (aku lupa nama kolej dia...) di Batu Pahat.nie pun salah sorang geng sekutu karaoke gak nie. wahahha...best la..bile lagi nak karaoke erk sal??wahahhah..
next...gambar yg bertiga tue..yg tenah tue nama dia Siti Farah. farah asal dari KL je..dekat je..dekat Keramat je. Manakala yg sebelah kanan sekali ialah henni Osman atau pun aku panggil dia cik clapika.henni berasal dari Kota kinabalu,sabah. farah sangat meminati kereta..specially bab drift2 nie..manakala cik henni nie...sgt addicted ngan jepun specially anime jepun. henni mmg pandai cakap jepun. No wonder la dia selalu score A dlm bhs ke-3 iaitu jepun. farah muda setahun dari aku..manakala henni tua setahun dari aku. kire sepadanlah kitaorh nie berkawan. ekekke..henni dan farah adalah classmate aku...bahkan team project aku dlm class di baawah satu bumbung faculty yg sama.

selain itu..antara yg sangat rapat
ngan aku...nama dia Azizi..tapi lebih mesra di panggil LUKE. berasal dari melaka..tapi sekrang dia tinggal di France. belajar di Ecole National D'Ingineur University dekat metz,France dalam sarjana Kejuruteraan Mekanikal. Dilahirkan pada 6 Februari dan berusia 26thn... dan bakal menamatkan pengajian nya pada tahun 2009 (sama lah cam aku..eheh). Orang nya sgt baik...good listener, ada sense of humour. baik lah...aku suka style dia. simpla but nice. Anak ke 4 dari 5 beradik. easy get along ngan dia.... Luke atau kalu aku nk menyakat dia..aku akan panggil dia abang zizi..wahahha..(sbb dia tak suka org panggil dia abg..) nie suka sgt main tennis dan melancong. hari tue gi scotland, then g bangkok la...g hongkong la...suka sgt berjalan sambil cuci mata katanya. wahaha....tapi..cam aku katakan...he is a nice person.
yang berikutnya pulak,aku kenali dia secara tidak sengaja melalui Luke. rakan seperjuangan di france.. nama diberi Imannueddin b Othman Baki. dilahirkan pada 27 Ogos 1984 dan baru berusia 24 tahun. Berasal dari rawang dan merupakan bekas ketua pengawas sek menengah bukit sentosa. Mula-mula kenal si iman nie...setiap masa gaduh je. tapi tak lama...then saling minta maaf. Orang nye sangat tegas...tapi kadang2 cam bebudak gak. Paling minat F1 ngan BMW specially 3 series.ahahha..mula-mula kenal si iman nie..mmg la asyik gaduh..tapi lama2 sayang plak kat dia. kalu tak gaduh cam tak besh plak..wahahha....satu perangai dia yg buat aku mual iyelah dia selalu perasan hensem. nyampah aku tgk...tapi kadang2 nk tergelak pun ade. Pada pandangan aku,iman nie sangat setia org nya. kenapa aku kata camnie..ahhaha..ade lah. tue rahsia aku.wahahahha..Anak sulung dari 3 beradik... erm,apa lagi erk. tue je lah kot pasal iman..tak leh citer lebih2..status..single ka available??erm..single kot.ahaha..tanya la dia sendiri.wahahhahaa....
Oklah...next person yg sgt rapat ngan aku gak..nama dia Mohd Firdaus Marzuki. Aku dan
firdaus nie mmg rapat sejak kecil. daus tinggal dekat umah aku je...and family kitaorg pun mmg kenal antara satu sama lain. dulu..time tadika kitaorg satu tadika..pastu sekolah lain2. then jumpa balik jap time form 1 before dia masuk sekolah sains BM. dalam gambar yg sebelah kiri...yg tiga manusia tue..dia berdiri tengah. tue la firdaus. skema erk??wahahha...firdaus ngan aku sebaya..dan insyaAllah kitaorg akan abis sama2 belajar thn depan. Daus dlm jurusan Kejuruteraan Mekanikal di Toyohashi University dia Aichiken,Jepun. Time aku ke tokyo nak jumpa dia..dia pun sebuk nk nyambut aku. tapi sian plak..jadual aku mmg pack. setakat gayut phone je la. dia dah ade awek dah..aku kenal2 camtue je awek dia. yg aku tau awek dia satu sekolah ngan dia dulu then...sekarang budak tue kat Korea. tu jer..tapi sepadan lah dua2 manusia tue..ekekkeke..
oklah lepas Firdaus, Aku nk kenal kan faiz. faiz nie aku kenal dari kawan aku..Muqarabbin. alah yg panjat everest tue...a'ah,mamat sengal tue. faiz nie ade mirip cam ex pakwe aku dulu. Ahmad faiz nie kelulusan sarjana Kejuruteraan Mekanikal di Seoul University,Korea. dengan ketinggian 184cm..berdiri sebalah nya menyebabkan aku seperti si kerdil yg cumel. camana aku bleh rapat ngan faiz...erm..entah lah..aku pun tak tau..tapi, cara dia layan aku. Dia nie selalu manjakan aku. Apa lagi..kian berlemak manja la. wahahha...sebab tue kalu aku ngan faiz nie..aku ngada2 sikit.wahaha..sbb dia baik n suka melayan aku.ahahha....tambahan pula...sikap dia cam abang2 sikit tue buat kan aku hepi selalu. Faiz berusia 25 tahun dan dia skrang nie tgh sibuk menguruskan dan mengendalikan company nyer sendiri.waaa..cita2 nk jd jutawan lah katakan. aku doakan dia berjaya.ehem..ekekke...dah berjaya,jgn lupa budak kecik nie (sbb faiz panggil aku budak kecik.cet....)

Berikutnya...yg nie istimewa sikit. aku kenal mamat nie dalam karniawan 2007 tahun lepas kat UM. dia nie kalu tgk cam blur2 sikit...ade ke university aku yg bernama UITM di panggil nya kami UTM sbb dia ingat kami UTM. tue sengaja menempah penyakit la tue. Nama mamat disebelah
kanan nie...Abdul hafiz Abdul Rahman. Umur dia ngan aku sebaya.Dia merupakan presiden kelab usahawan UMP. Kitaorg mula rapat..since kat karniawan 07. pas karniawan silaturahim nie di teruskan. Kalu kalangan member2..dia dikenali ngan nama Fred atau Don Fred..perasan lah tue.tapi aku suka panggil dia Hafiz je. Dia nie..bab berposing...bab edit2 gambar nie..bleh serahkan kat dia. selain itu gak...dia kenal ex-bf aku. tue lah agaknya buat kitaorg rapat kot.ehehehhe...selalu jadi pakar penasihat cinta aku. tapi tue dulu2 la...sekrang nie..aku plak jd pakar rujukan dia. merupakan bekas presiden ahli kelab jiwa luka.wahahha..kelab yg aku ngan dia tubuhkan.ahahahha...Dia tinggal di Hulu Kelang je..tapi study kat UMP,Pahang dalam sarjana muda kejuruteraan elektrik elektronik. Tapi aku tak rasa mamat nie akan involved bidang engineering sebab pada aku..dia mmg champion dlm bidang bisne. apalah nk jadi ngan ko cik hafiz oi...wahahha...gambar dah la poyo!wahahahha....Ops...dia dah ade awek ok. kadang2..lawak tgk perangai dia ngan awek dia. tapi apa pun yg terjadi bhai..frenz wil remain frenz forever.insyaAllah...
seterusya...manusia yg banyak membantu aku. nama diberi Iqbal Mahashim.waaa.....org kuat uitm gak nie.sama cam Izan. merupakan penuntut di fakulti pengurusan perniagaan dalam bidang penangkutan. org nya sangat tegas...tapi penuh ngan lawak. Aku sangat rapat ngan Iqbal..bahkan Iqbal dah cam abang aku.sume tau kitaorg cam dua beradik. tapi..pakcik sorang nie sangat sibuk. susah tul nk appointment ngan dia. Iqbal berasal dari Seremban, Negeri Sembilan dan sangat aktif dalam bidang politik. Dia lah antara org yg mula2 aku kenal ketika baru belajar berpersatuan dalam UITM. ketika jadi mpp..dia banyak bagi tunjuk ajar pada aku.sangat supportive. tapi..kalu dia naik hangin..mmg scary la. lagi satu...dia takleh tgk aku nangis. pastu...nnt dia pun akan naik hangin dengan cepat. Iqbal seorg yg panas baran sikit dan bersikap protective. maklumlah..abang sayang adik,.ehehhe.
Individu berikutnya nie pun sangat penting gak dlm idup aku. sentiasa ad
a bila aku memerlukan. Aku kenal insan nie sejak tingkatan 5 ketika mengikuti program PROSTAR. Nama dia Zuwairi. Dah lama gak kawan...dan masih berkawan. Zuwairi sebaya aku dan berasal dari Perak tapi dah lama dia menetap di Penang. Dulu dia tinggal di Balik Pulau dan bersekolah di Sekolah Men Keb Seri Balik Pulau. Then baru2 nie family dia baru pindah ke Kepala Batas. Pak cik nie merupakan pelajar sarjana muda pendidikan TESL di KUTPM sekrang nie dah jadi MSU. sekrang nie dia tgh praktikal di salah sebuah sekolah menegah di Puchong. ajar bahasa inggeris. gaya dia...sure cam cikgu yg garang. ahahha...tapi zuwairi nie baik. ahahhaha..nampak sahaja garang.
Actually aku ada ramai lagi yg aku sayang dan sentiasa berada di hati aku. nanti aku akan tulis lagi pasal rakan-rakan yg lain. seblom aku tutp entry aku nie...setiap org di gambar bawah nie sentiasa di hati aku. kenagan bersama tak mungkin dilupakan sampai akhir hayat! aku sayang semua sahabat aku...

1 comment:

iezu said...

gambo che nor n lya tu..si che nor tu posing cam bagos jer...nyampah lak nengok! hehe =P