Sunday, August 17, 2008

Bisikan Hasrat Hati

Dengarlah bisikan hasrat hati
Yang merindu menjelma kembali
Ingatan ku yang telah lalu
Bersama berjanji sehidup semati
Kini tinggal hanyalah kenangan
Di kau hilang di mana gerangan
Tiada berita ku dapati
Hanya ingatan ku di masa yang lalu
Kasihanlah kepada ku sayang
Tiap hari jua wajah mu terbayang
Ampunkanlah segala dosaku
Seandainya kita tak lagi bertemu
Dengarlah bisikan hasrat hati
Yang merindu menjelma kembali
Ingatan ku tetap bersemadi
Walaupun kau kii telah mungkir janji



Dah dua ari aku terperap dlm rumah di kampung yang tak bape nk kampung nie..ehehe. aktiviti aku..hanya tgk tv..layan internet dan petang g jogging. Hati aku..alhamdullilah. setakat nie, hati aku dah sikit ok. Apa yang terjadi pada hati aku,,,erm...begini,,,
Hari khamis -14 Ogos...ak tgh bersiap2 utk pulang ke kampung, Ketika sibuk berkemas dan menanti fairuz datang ambil aku di Puncak, aku ym ngan angah dan kawan Shrek. Aku tak sangka kawan Shrek akan add add aku kat YM..so kitaprg pun sembang je la. Borak punya borak...sekali cite part bf and gf, maka..terlepas lah cerita tentang sikap shrek. shrek pernah putus cinta...dan sejak dari tue..dia tak bape percayakan perempuan. Disekeliling dia mmg banyak perempuan..dan dia pulak jenis yg mudah cair dengan perempuan. No wonder la apa yg kawan aku bgtau tue. aku pun dah tau..tapi apa yg menyakitkan hati aku,,,,bila kawan shrek bgtau...actually shrek dah ade gf. yakni..junior dia yg kini belajar di UK. sedangkan semlm ketika bercakap ngan dia..dia mati-matian mengaku dia single. what the fuck man!!!! aku paling benci manusia pendusta begini..time tue..hati aku sebak je. Mujurlah fairuz cepat sampai. aku cuba sembunyi kan perasaaan aku walupun sebenarnya...air mata aku menitik gak.
Aku kuar makan ngan fatah,chenor dan fairuz kat big mug sblom naik bus kat seksyen 17. sepanjang perjalanan..aku banyak berfikir. sampai tertido. Alhamdullilah....perasaaan sakit tue kian menghilang.

dalam masa yg sama..aku cuba bangun dari kesedihan..ex-bf aku pulak muncul. bertambah-tambah lah pedih hati nie. Aku doakan dia bahagia. Mujurlah..aku ada angah yg menemani aku dua tiga hari nie. bergurau senda ngan angah..membuatkan aku benar-benar lupakan sekejap apa yg terjadi. oh ya..nnt dalam entry berikutnya...aku akan cite pasal angah aku yg kiut miut tue. sapa yg tgk sure berkenan nk wat menantu. kontra sekali ngan aku. ehehehehe...

Oh ya...aku sengaja taruk lagu bisikan hati nyanyian siti nurhaliza. Actually lagu asal nya dinyanyi kan oleh Allahyarhamah Datin Rafeah Buang, Lagu nie cam kena kat aku je....
well..it's already the time i shud be like metal. keras dan teguh seteguh nama yg diberika aku. time to moved forward and no more turning back. watever i do and did after dis...takkan involved org lain. aku seboleh-boleh nya nk independent. kita tgk dan lihat la....apa jd pasnie...
walau apa pun..back kepada niat asal aku di UITM..aku nk blaja. maka...sekrang masa sepenuh nya pada pelajaran dan kehidupan yg enjoy. bukan soal hati dan perasaan. bleh je idup takde bg nie. tarak hal la....
time for revenge beb!!! (ayat poyo jaa...ahahaha). time to move forward!!!!!!!!!!!!


" In the book of life, the answers aren't in the back..." - Charlie Brown


No comments: