Tuesday, August 19, 2008

Ayat2 Cinta vs Andai itu TakdirNya..

Berada di rumah, membuatkan aku sgt selesa. Home sweet home beb!!! Lately..angah pun banyak temankan aku. A week holiday kat umah...even though it's not a longest holidays but it already make my live better. Facing those coming days without knowing the uncertainty waiting..so i av to make dis holidays worth. Dah beberapa hari terperap di umah..sangat selesa. Aku tak bawa balik apa buku utk ulangkaji..sbb betul2 nak maanfaatkan cuti nie ngan rehat. keadaan kesihatan aku pun much2 better. Alhamdullilah...walaupun tak bawa balik buku, tapi aku ada bawa balik novel. Dua buah novel. satu bertajuk Ayat-ayat cinta dan satu lagi Andai itu takdirNya.
Actually..Andai itu takdirNya karya Siti Rosmizah keluaran Buku Prima..aku dah banyak kali ulang cite tue. Buku tue aku beli ketika Pesta Buku Negeri Selangor kat PKNS bulan lepas. Cite berkisarkan cerita cinta syed aizril dan aleeya. waahaha..nama aku tue beb. tapi takmo lah aku kisah cinta cam dalam novel nie. Seksa seblom bahagia. tak sanggup. Takder kekuatan cam tue.
Novel yang kedua ialah ayat-ayat cinta, salah sebuah karya Habiburrahman El Shirazy dan merupakan pemenang award novel terpuji nasional 2005.Aku baru mula membaca beberapa helai muka nie...tapi..cam takder mood nk membaca. Aku dah tengok dah filem ayat-ayat cinta sebelum balik ritu. Even jalan cite dalam novel dan buku tak sama..dan dikatakan novel lebih best dari muvie. tapi mmg takder mood sangat nak baca. jalan cite ayat-ayat cinta nie lebih kepada cinta dan pengorbanan dalam islam. Adus cik kak..apahal la tak semangat nk membaca. leka sangat tengok tv. Nie pun tak tdo lagi..sebab meneman kan adik aku tgk rancangan si Nabil...pikirlah sendiri. tapi, aku malas nkk tgk..sambil menulis entry nie..aku layan lagu Riahanna Shut Up and Drive. Oh yeay babe!!!
For the moment nie..aku kena balik berpegang kpd arahan Kak Mel. aku tak dibenarkan membaca novel cinta melayu nie. tue arr..sapa suh break promise ngan Kak Mel.Sendiri gatal..sendiri tanggung. waa..windu la ngan kak mel. lama tak borak ngan kak mel. sure kak mel bzzz sgt skrang. maklumlah..since back from cardiff dan menjawat jawatan tertinggi di OUM..tambah plak karenah anak2 yg makin membesar..betul2 menuntut kesabaran. Aqhwa yg semakin mudah terpengaruh ngan persekitaran di malaysia...Amirah yg banyak mulut sampai tak terjawab mama dia..dan Amir si kecik yg mula membesar dengan buas dan pandai berkawan tue. Aku windu la ngan diorg. erm..tapi, ade sesuatu yg membuatkan aku lebih selesa jumpa Kak Mel kat opis je.malas la nk ingat apa...
Aku dah mengantuk. erm..sok pagi nak g jogging. waaaa...tdo dulu. sweet dream!!

1 comment:

Amirah Solehah said...

mmg kbtln..aku br beli novel..first time beli novel beb..slame ni pinjam je..aku nk balik kg, kat sentral singgah kedai buku aku beli ayat2 cinta n andai itu takdirnya. dua2 mmpunyai jln cerita berbeza, tapi best..ak enjoy..mula2 bace andai itu takdirnya dulu dln train.. smpai kire bley bace trus smpai abis cerite.. biase la citer melayu..bace ayat2 cinta lak, aku xleh nak bace terus.. baca sikit2.. 2 hari baru habis.. mybe sbb lain dr jiwa ak org melayu.. dh la bahasa indon, dgn arab, jerman~..dgn pengisian jiwa yg cukup, ak perlu masa nk absorb senua tu.. novel melayu, sekadar bacaan ringan je, ayat2 cinta agk berat la..