Sunday, July 27, 2008

Penyeluk Saku di Jalanan

Dari Penang,bus aku sepatutnya jam 9.30pagi tetapi kabel bus yg putus menyebab perjalanan aku delay sejam. cam flight plak.semalam kuar ke Batu Feringghi,Gurney dan Padang Kota . Balik jam 3 pagi...so,pas balik kemas then sempat tdo kejap je. Lantas,aku mengambil kesempatan utk tdo dlm bus tranasional yg selesa dan sejuk tue. aku tiba jam 2.30ptg di pudu raya,then amik train ke Masjid jamek sblom jalan ke CM- Bus stand Klang. Scary. tu je lah aku boleh katakan..byk sgt indonesia dan negro. memang sangat menakutkan. aku terpaksa guna sweater aku utk cover rantai yg aku pakai. ketika menanti U80 tiba, aku mundar mandir. di situ, tanpa disengajakan,aku terlanggar sorang lelaki. aku tak pasti melayu atau indon..tapi cara cam melayu. Aku dah minta nk lalu..tapi dia tak kasi laluan..dah lah tengah crowded...aku belasah je lalu hingga menyebabkan dia terdorong ke hadapan. kemudia dia kalih tgk aku cam marah then dia pergi kat kawan dia berdekatan tempat aku berdiri. Aku tak pedulikan mereka. ku terus berjalan mundar mandir nntikan bus..saat itu,aku terperasan lelaki baju hijau yg aku langgar tue tgh ambil beg duit warna putih dari begpack sorang budak perempuan. and the gurl tak perasan langsung. lelaki tue terpandang aku..dan aku cuba berlagak tak tahu apa and terus blah dari situ. entah napa...aku rasa lutut ku lemah dan aku mengigil sedangkan tgh hangat cam nak mampus time tue. Kebetulan,aku pun bawa beg pack..cuma purse aku,aku letakkan dalam beg galas warna coklat. time tue dari jauh aku nmpk bus U80,aku terus melangkah ke tempat bus U80 berhenti..saat itu,aku ternampak lelaki yg sama tgh beratur dalam barisan U80 sambil tangan nye giat menyeluk poket lelaki mana ntah. Aku semakin berpeluh lalu..nekad aku terus lari tinggalkan barisan tue...nekad amik Putra hingga ke KL Sentral dan di KL Sentral terus balik Shah Alam menaiki Komuter. dalam komuter, ntah camana..ramai plak org indon..aku jadi semakin berpeluh ketakutan. Gigil?tak yah cakap la.Mujur indon2 tue turun dekat Subang...tapi jenuhlah gak aku kepit beg aku. Dan aku sedar..ada pak cik polis tue memerhatikan aku sampai lah aku turun kat stesyen shah alam. Mujur kat komuter shah alam, fairuz dah tunggu. Aku rasa sikit selamat. Allah je yang tahu. Kitaorg pergi makan, then singgah tesco beli barang then balik puncak dengan selamatnye.
Malam..kejap tadi...ingatan aku kembali kepada kejadian tue. Aku tepon fatah....luahkan perasaan aku..kegusaran aku..dan juga rasa bersalah aku. Dulu, aku pernah berada di situasi budak perempuan tue..bila hp aku, beg duit aku hilang camtue.tapi aku masih ade fatah time tue....entah lah rasa simpati,kesian bersalah pun ada. tapi bak kata fatah...aku harus pikirkan keselamatan diri aku lebih dahulu. apatah lagi aku jugak tidak sihat sangat kan.
agaknya tindakan aku nie betul ke salah???

No comments: