Saturday, July 26, 2008

Diari aku....


Alhamdulilah...reunion MPP 06/07 yg mengambil tempat di Thai Fussion Steamboat pada 20 july..berlangsung dengan cemerlang dan gembiranya. Aku gembira..byk unexpected happen. Luffy datang,shiffa pun turun siap ngan sourvenir dari London lagi, Memang meriah la..kak syikkin pun datang dari segamat. erm..meriah nyer! terharu pun ade. alhamdullilah..byk sgt makanan sampaikan..sume cam ular sawa kekenyangan. fatah masakkan popiah goreng..kak ina and amir bawakkan pulut seri muka...didi plak bawakan KFC maklumlah manager KFC. Gosh...! Mula2 ucapan dari aku sebagai tuan umah..sikit je...then dari abg Yat as EX boss aku..then dato K..of coz la apa lagi pasal Japan nyer magazine. pastu kitaorg makan steamboat...then pastu, sessi dengan Bob...pasal next oversi trip...kenduri umah En Rahim and last sekali birthday celebration utk bebudak yg lahir pada July. Pas settle sume...kami bergambar dan bertukar2 cite. Adeih baru tak jumpa setahun..dah perangai camtue...ahaks...apa pun,aku mmg windu kan sume bebudak MPP batch aku nie. sayang tul..abg din tak dapat datang. kalu tak..keluarga kami hampir lengkap.
sayangkan....
Lepas selesai reunion..aku,fairuz,fatah and yumiza follow chenor,kak ina,didi and kecik g karaoke kat Klang Parade. ahahha...for the first time aku dengar Fatah nyanyi. sedap siot suara dia..aku tak pernah sangka si fatah nie pun layan gak karaoke...and ade suara emas. waakakkaka...nampak nye aku telah membuktikan bahawa aku lah kekasih separuh masa yg tak tau pasal pakwe separuh masa nya..ahahha..kidding beb. Dia bff aku...dan sebahagian ahli keluarga aku. tak bisa menjadi pak we aku. Kiamat lah dunia andai itu terjadi. wahahahha.....

Setelah penat menguruskan reunion..pada hari isnin 21 july..aku dan team project aku telah melapor diri
di Les Copaque production Sdn bhd di seksyen 13, belakang tesco extra shah alam. Basicly,company yg kitaorg kena developkan system utk mereka ini ialah merupakan sebuah company animation pertama di Malaysia. Ala...yang buat animasi Upin dan Ipin tue. Tapi seblom kami tiba di company tue..ade je bad things happen. dah lah seawal pagi itu,aku dah sakit perut..asyik nk muntah. mayb sbb perut aku masuk hangin kot. pastu..bleh plak,kad matriks aku kena rampas dengan staff kolej. dengan alasan ade org wat report pasal umah aku. hangin!!! mmg sakit hati. Tapi kuatkan iman gak...maka..aku dan team project aku teruskan gak ke Les Copaque. Kami di sambut oleh En zarin...baik org nyer. Dia bertugas sebagai randering leader. Randering nie adalah proses meletakkan warna ke animasi yg telah siap di lakarkan. Kami di bawa dan di berikan taklimat...dan sempat gak lah berposing utk personal collection punya gambar. ahahha....selepas abis sessi brainstorming dan taklimat dgn en zarin...we all pun lepak kat Geng's Corner makan tengahari sambil disscuss futher ngan team project aku. sambil2 tue...ahahha..apa lagi cuci mata. agaknya..terpengaruh ngan LUKE la nie. asyik cuci mata jer..ekekke...
balik dari tue...kitaorg sempat lah kejap tdo and then masuk class en ASO. tapi..time masuk tue class dah habis. ekekek..wat penat jer. urm..aku sempat lah kasi hadiah yg aku beli semalam utk kawan sekelas aku yg sambut hari jadi dia pada 21 july. hepi birthday,

2
2 july..aku ke Pudu,KL. amik tiket bus balik ke Penang. Homesick tetiba plak. so..balik je la. lagpun khamis takder class kan..sempat lah berehat few day kat umah. pas amik tiket g makan burger king. ahahha...used to be my fav place. dah lama tak makan kat BK masjid Jamek. Otw balik,mak aku call..pesan suh belikan vcd pertandingan melayu asli. memandangkan dah letih..balik dulu. 23 july...bangun dan bersiap...then kuar ke Giant semata nk beli vcd mak aku pesan. takder..amik cab ke PKNS. mujur kat PAS ade jual..tapi..lingkup lah duit aku..sebab aku gak borang DVD Detective Conan dan a millionaire's first love. berkejaran balik...alhamdullilah..mujur sempat sampai kat class PR before Puan azizah masuk. ahahhaha...ade brainstorming projek PR then...pas class..aku ke Road Tour MPP. ketika road tour nie....ade tayangan video dan sessi taklimat ttg trip ke jepun dulu. ahhahha.....malas nk comment byk2. pas roadtour dan sessi agihan kupon...layan lew cite yg aku beli. cam biasa...Conan bertukar menjadi Shinichi Kudo..mmg best. abis cite conan...ahahha...layan lew a millionaire first luv...akibatnye...kih..kih..kih.. mata aku bengkak sbb menangis. ahahha...cite dia mmg best. cite yg aku tgk separuh jalan ketika otw ke jepun dlm flight dulu. pas habis cite, aku kemas barang nak balik ke Penang. sempat tertdo sejam...bangun dan terus bersiap.
Pas siap..terus kuar tunggu bus. alhamdullilah..ade pun bus..and terus rushing nk ke Pudu. Sampai seksyen 2...amik cab ke komuter. then naik komuter sampai KL Sentral then amik putra ke Masjid Jamek. alhamdullilah...stil have 20 min then amik Star ke Plaza Rakyat. jam 9.45pg aku telah berada dalam seat penumpang bus maralinear. ahhaha..perjalanan memakan masa 5 jam..tapi,aku tnggelam dalam khayalan aku.sedar2..dah sampai kat kamunting. yeap...yeap..horray!!!
sampai penang...aku terus siap2 amik tiket bus balik ahad nie..then belasah pizza hut...pastu amik cab balik umah. sampai umah lepak ngan mak ayah aku..then tertdo. malam...g kedai abah aku..belasah chicken chop..sate..dan nasi lemak. ahahha..teringat kat sumone kalu cite pasal nasi lemak.
jumaat bersamaan 25 july..tak kemana pun...cuma kuar ngan adik aku. teman dia beli baju..atau lebih tepat belanja dia dua helai baju..ngan perfume baru. pastu balik hadap YM. kebetulan shrek pun online...aku mengambil kesempatan bertegur sapa ngan dia. adeih...ngan brani nyer aku ajak dia tgk x-file selasa nie...waduh....aku ingat dia akan gelakkan aku. atau kutuk aku..sekali dia on plak. tapi dia janji akan call hari isnin pas jam 10mlm (sbb aku bgtau class aku pack sampai mlm aritue) utk set balik. ok..!takut...tak sabar sume ada. ahahha..gedik siot!!! gedik berhemah...takpe. ekekke...
esok...aku dah nak balik..bus jam 9.30 pg ke KL. then dari KL amik bus atau komuter ke Shah Alam. then tgk la...insyaAllah fairuz amik kot dgn fatah hantar ke puncak. aku tak kesah sangat bab tue. tapi..bleh g makan kat geng's corner lg.ahahha...sesuka hati je.
oh ya...jam dah dekat kul 6ptg. nak kena mandi n siap2. kejap lagi nk merayau sekitar batu feringghi..nk g pasar malam batu feringghi. siot laaa...Aku nie kire bertuah la..ade abang and bakal kakak ipar yg otak gegila sporting cam aku nie. ahahha...
tak sabar tunggu panggilan seseorg...isk..andai dia baca apa aku tulis nie..sure dia akan perasan abis. tak bleh blah baca comment fs dia..." diorg admire je. can see but cant touch.." ceis...nyampah plak. dah laaa selalu perasan hensem. padahal...betul kata cik clapika. Muka cam pelakon hindi..ade hati bajet cam Keenu Reaves. tapi better sikit dari joker la....Fox Mulder??Jgn harap la...ahahahahha...
Lupa plak...kena reserve tiket wayang. dah janji ngan pak cik tue. ahahha...
semoga esok..lebih bahagia dari hari ini dan semalam......
sebahagian ahli keluarga MPP 06/07 yang hadir ketika reunion

1 comment:

iezu said...

awwww....terharu gils ok?