Sunday, July 6, 2008

Ice-skate

Beberapa hari yg berlalu nie..memang menyeronokkan. hari jumaat tue..aku kuar ngan yumiza ke midvalle. temankan yumi beli hadiah birthday kakaknya. Sampai di Midvalley..terus amik tiket wayang. Layan citer sepi. wel..jalan citer dia mmg best. oklah..tapi yg menyentuh hati aku adalah salah satu kisah dlm citer tersebut.Sepi nie menceritakan ttg 3 kisah iaitu Adam,Sufi dan Iman. Dlm kisah iman..ade memaparkan ttg Ean yg nk pikat Iman menggunakan patung muka shrek sampaikan iman ketawa.ahhaha...scene nie betul2 mengingatkan aku pada shrek aku tue.ahahha....lepas tgk muvie,jalan2 cari barang then g makan kenny rogers then balik.

sabtu..perjalanan aku bermula sesudah membuat pendaftaran kolej.dengan menaiki Komuter ke subang seterusnya bus ke sunway piramid...tiba lah aku di destinasi pilihan.ekekke..Aku sampai awal dari yg sepatutnya. Sepatutnya cik clapika onigiri menemani aku tapi bleh pulak cik adik tue ter tdo mati tak sedar2 diri walaupun aku call. Hari ini ku dating ngan kekasih separuh masa aku..ahahha..lawak jer la. aku dh janji ngan faiz nk kuar dah lama..tapi masing-masing sibuk.soarini la masa nk kuar ngan dia. ketika menanti dato faiz tue habis keje....aku lepak kat ice skate. before dat...belasah shrimp burger kat wendy. walaupun pun tak sesedap shrip burger kat tokyo disneyland..tapi ok la.aku kasi 3 bintang! ahahha...waktu tunggu faiz..aku leka melayan tgk bebudak main ice skate. seronok aku menengokkan diorg main.ehehhe..next week aku akan datang main.first time nk main.ekekke...
satu perkara yg aku nmpak ketika bermain...bagi beginner..sure akan terjatuh.dan bg yg dah pandai pula..akan membantu bila yg lain terjatuh. walaupun tak mengenali antaara satu sama lain..namum mereka saling membantu ketika bermain. lantas dr pemerhatian aku...banyak betul aku dapt pelajari dari permainan ini.
pertama..jgn takut terjatuh kalu ingin berjaya. seorg skater akan sentiasa terjatuh dan jatuh utk menjadi pandai.asalkan tak putus asa utk belajar bermain. kedua,kehidupan ini memerlukan org lain utk teruskan idup.untuk kembali bangun dari kejatuhan dan juga...utk mula mempelajari bagaimana nk meluncur dengan baik.
Minggu depan..aku akan mula belajar ice-skating nie...rasa2 nye aku nie berani ke utk terjatuh dan terluka?ahahha..soklan mencabar kewarasan iman tue.....insyaAllah..aku akan cuba gak berdepan ngan perasaan takut..nervous sume nie.Aku kena jadi berani...

erm...tue la kisah perjalanan aku utk dua hari nie. hari nie aku tak kemana-mana.sengaja nk memanjakan diri atas katil; sok dah start class balik.ehehhe..nervous lah pulak nak masuk class..well,going meet manusia2 yg ku rindui...ahahha...ntah apa2 jer perangai.ekekke....

oklah..gonna off to bed. sok class pagi. yg penting..mlm nie aku nk mimpi yg indah2 belaka. Gudnite....

No comments: