Friday, July 4, 2008

Balik ke Puncak..dan Gelanggang Tuk Wali

cam poyo jer tajuk entry aku kali ini. Tapi tue lah hakikatnya...aku dah selamat tiba di Puncak Perdana. Jam 7 pg bertolak dari umah. mak abah,along dan kak sarah aku hantar...sampai di shah alam jam 12tghari gitu then terus uruskan umah kat puncak. pastu...ngan family aku,kitaorg ke umah mak cik abot.sayang nye....pak chad baru jer bertolak ke KL naik bus balik ke Penang. lepas melepak sambil rehat2 dan makan-makan...kitaorg pun g Giant beli barang sikit. jalan punya jalan...dah jam 7 mlm. then kak sarah hantar aku balik puncak. time berpisah tue..terasa lah gak sayu hati ini. Perasaan aku tak suka, sbb tue aku lebih suka independent. takyah ada heart feeling gini. last2.chenor lew tempat menjadi mangsa aku bercerita ttg perasaan sedih aku..ahahaha.....
hilang selera makan mlm nie..makan chiken sandwich pun cam tak lalu jer.dah lew semlm memborong cam apa ntah kat dunkin donut tue..ahahaha....
Aku agak kerisauan bila family aku on the way balik.and as expected..diorg sesat time jalan nk menghala ke Rawang Ipoh dengan KL Sg Buloh. Dan aku asyik tepon..and tepon bertanya lokasi diorg.sampai lah aku tertido sebab terlalu keletihan tak tdo semlman. napa tak tdo jap lg aku citer...finaly..mak aku call jam 2.30 pg bgtau diorg dh sampai dekat umah.Alhamdullilah...
oh ya...napa aku tak tdo mlm sblom tue erk??sebab aku ke auditorium P.Ramlee di Jln P.rramlee Penang. Tgk citer Gelanggang Tok wali.citer yg kelakar dan ade unsur patriotisme tetapi penuh dengan sindiran kepada org kita. mungkin bg yg tak paham...org akan bergelak ketawa..namun bagi yg memahami...akan terdiam memikirkan kebenaran fakta tue. citer nie penah dipersembahkan di Matic dahulu sekitar thn 1980-an. Pengarah teater nie seorg kenalan aku...Li nama nyer. aku kenal dia kire2 aku masih bersekolah 3 thn lepas. Adeih..aku ingat diorg tak ingat aku...yerlah dulu aku nie kecik molek jer kurus cam papan...skrang nie dh berisi chubbby montel.ahahha..tapi yg tak bape bleh blah tu..bila diorg bangkitkan isu antara aku dan dua org kawan nyer. ahaha..menjadi rebutan dua sahabat.akhirannya...dua2 tak dapat. kalu org dengar bunyi cam wah..beruntung awek nie..tapi bg aku...pedas beb. tapi...musti mau cover! gelak sudeyy...yang paling tak best..salah seorg dari yg dikaitkan dngan aku tue ade kat situ.Siap dukung anak cumel dia.dah ade sorang anak dah and wife dia pun ade.cumel wife dia..cam chinese jer. tetiba aku ketawa bila aku cuba meletakkan diri aku di tempat wife dia.ahaha..kalu aku pilih dia dulu...sure skrang aku bukan sedang menyambung pengajian thn akhir kat universiti tetapi sebaliknya sibuk mengasuh anak kata umah. dah lew time dia meminta aku menjadi sebahagian dr hidup dia...aku di tingkatan 6. baru tingkatan 6. isk..isk..terlalu muda.even skrang nie pun aku masih terasa diri aku sgt muda.ahaha...tapi org dulu2 umo 13thn pun dh kawen..ini kan aku yg nk mauk 24 thn nie.ahahhaha...
tak kesah lew..korang nk kutuk ke tidak..yg aku tau.aku dh balik shah alam and takkan jumpa lg pastue.ahahaha...akhir pertemuan,aku diminta oleh li utk memberikan panduan persembahan mereka dlm post mortem.ahahha..aku terasa cam aku nie ajai dlm Gangstarz plak.bangga2...

eh...dh lama membebel.nk g mandi nie...nk siap ke pendaftaran kolej.pastu nk kuar tgk wayang ngan Yumi kat mid.ahahha...Adios Amigos.chao..





No comments: