Friday, June 20, 2008

Shrek dan alam mimpi ku

Menghitung hari nak balik ke kampus semula....kalu seblom nie aku nie insomnia tahap setgh kritikal...tapi bila nk balik nie.aku dah jadi overslept melampau-lampau plak. Dek kerana penyakit baru aku nie...aku memang lah berada di tahap keletihan..sbb nya,aku dah tak makan sbb asyik nmpk bantal ngan katil aku jer.ahahha..

Kisahnyer bermula begini...petang semalam, sesudah mandi..entah napa lah berat sangat mata nie nk angkat. last2..kalah dek seruan bantal dan teddy2 bears aku tue...dengan bangganya aku tertido. Pastu,bleh plak siap mimpi...yang tak boleh blah nyer..camana si shrek tue bleh masuk dalam mimpi aku??? Pelik bin ajaib! Ngeri..ngeri..!ehehe...Shrek tue ialah nickname aku kasi pada seorang hamba Allah nie. tak lain tak bukan kawan aku gak lew..Napa aku oanggil dia shrek...ahhh..gini citer dia!

Aku kenal si Shrek nie dari seorang kawan a.k.a kekasih separuh masa aku. ekeke...Shrek nie merupakan kawan baik satu universiti ngan member aku nie. Dia nie merupakan pelajar tahun akhir dalam bidang kejuruteraan mekanikal di sebuah universiti di France sana nun jauh. Aku dengan Shrek memanglah tak pernah bertemu 4 mata lagi..eh silap lagi...6 mata..sbb dia pakai cermin mata,so dia 4 mata dan aku 2 mata. maka,kitaorg nie pun borak dalam YM jer. Kitaorg tgk muka pun guna webcam dan selebihnya tgk gambar kat friendster jer.kenapa aku panggil dia Shrek..sbb dia nie perangai cam kartun shrek tue....takder perasaan tapi...argh..baca lah sendiri kat bawah..

Mula-mula kitaorg nie baik jer..tapi entah kenapa..pas2 dia balik bercuti easter day ritu..dia macam berubah sangat. sikit-sikit cakap main lepas jer..tak peduli perasaan aku. Memang bersesuaian lah aku nie dah lah degil,keras kepala and suka menjawab(tue yg ex-bf aku ckp la..) maka seringlah kitaorg nie bergaduh. Tapi si shrek nie plak..dah ngata kaw-kaw pastu pandai minta maaf. kadang-kadang terguris gak dengan kata2 dia nie..tapi aku merajuk ngan dia tak lama. paling lama 3 hari..then kitaorg cakap balik. farah ngan henni pun dah tau..dah malas nk ckp apa bila kitaorg gaduh sbb sure sok2 baik balik.ahahah..Ada sesuatu yang inside shrek nie buat aku sukakan dia..(eh..bukan chentan tau! )tapi..aku tak tau nk explain arr...

Si Shrek nie..dia paling giler tahap gabann dengan BMW specially 3 series. pastu..dia gak fanatic F1. Berangan nk jadi pelumba F1. ahahha...tapi apakan daya..setakat jd engineer jer la...ekekek. Dia nie satu2 nya manusia yg tak pandai bergurau pada aku...serious muka tapir jer memanjang. dia nie paling pantang kalu org merapu..pernah sekali aku buat lawak bodo..last2 aku rasa..aku yg bodoh..bukan lawak tue. menyakitkan hati jer....

walaupun suka gaduh..aku suka kawan ngan shrek nie. Dia seorg yg caring...tapi wat2 cover plak. betui2 cam jebon!huh..amik ko.Dan di sekeliling dia..ada ramai yg sayangkan dia..aku?entahlah...syg lah kot! 2 be honest dia nie agak cool and cute...tapi tak bleh blah kalu dia buat2 bajet hensem.Nyampah.. sbb tue aku selalu kata kat dia..muka dia cam penganas antarabangsa..osama bin laden.ahahahhah...Dia tue perangai cam bebudak tapi tak sedar...belagak cam matured abis la...pastu cakap aku nie emotional gurl yg pernah dia jumpa. Padahal dia tue yg pelik tak sedar..dah tue tak pernah nk amik tau perasaan org atau apa org kata kat dia...bingai tul...!

minggu depan..si shrek nie akan balik ke malaysia. adoi..sebenarnya aku tak sabar..seronok..galak..gedik sume ade...tapi ntahlah..arinie..merupakan hari ke-9 aku tak cakap ngan dia kat YM. saje aku malas nk tegur dia..biar padan muka dia....mungkin gak sbb aku takut dia tak call aku bila dia sampai malaysia nnt kot. entah arr..malas nk semakkan pikiran.Aku pun dah mula nk jd pelik cam mamat senget tue..

Banyak plak aku citer pasal Shrek nie..back pasal mimpi aku. Ini kali ke-3 si shrek muncul dalam mimpi aku.menyemak jer! ganggu aku nak berasmaradana jer dalam mimpi aku..hu! Pertama kali mimpi dia..sampai aku ternangis-nangis sedar...adoi..apa nie..tak suka la mimpi shrek nie. Oklah..takmo citer byk2 pasal shrek..takut malam karang aku mimpi dia plak...si shrek tue..kalu ko terbaca blog aku nie...ampun bah...!eekekek...abih tue...tak reti2 nak beli hadiah kat aku dari sana..dah kasi promote awk..dah kasi up saham tue...jgn lupa erk..ahahha..takder la. yg penting mr shrek..ko sampai malaysia dengan selamat.Aku tunggu ko balik! untuk shrek..nie aku kasi kat ko satu clip bersesuaian lah ngan ko....
"THE WEIRD IS THE MERRIER"--(falsafah si Shrek)

No comments: