Thursday, June 19, 2008

Fatah

Dalam entry kali ini aku..sengaja,aku nak kongsikan tentang sahabat-sahabat baik aku. Aku mulakan dengan seorang sahabat yang paling sangat rapat. So,bila kata paling sangat rapat,paham-paham la betapa baik nya aku dengan dia. Antara kawan-kawan dan junior2 aku di kampus pun selalu kata kitaorg nie the best couple la..perfect match la...hakikitnya,dia adalah kawan baik aku..teman terulung aku..orang yang sangat penting dalam hidup aku. Ops..buakan pak we aku yer. Dia dah macam family aku..aku lebih suka panggil dia kembar aku..lagipun birthday kitaorg pun dekat-dekat jer..walaupun tahun yg berbeza.ekekekkkeke....

Nama manusia yang aku maksudan ini ialah Abdul Fatah B Hambali. Panggilan nya Fatah..tapi ada gak yg panggil
dia fatah kuma-kuma la...fatah hungybear la...whatever it is la..aku selalu panggil dia Tah jer..singkatan dari fatah. Dilahirkan di Kuala Lumpur pada 22 December 1986. Fatah masih blaja sama cam aku tapi dia di main campus dalam bidang farmasi...InsyaAllah akan sama-sam agrad dan konvo pada tahun depan. Dia juga sama dengan aku..sebaris dengan aku dalam kerusi Majlis Perwakilan Pelajar 2006/2007 dan dia memegang portfolio timbalan pengerusi biro untuk sekretariat perundangan. tah mix parantage malay chinese. Muka dia mmg cam chinese specially kalu dia take off cermin mata dia.ekekek.... fatah skrang ada hobi baru iaitu mengumpul Gundam.Bahkan dia gak suka anime...suka ayumi hamasaki. erm satu ttg fatah yg bebudak mpp sume tau...tah pandai masak. wantan goreng dia mmg superb la! Aku yg perempuan nie pun segan dow tak pandai masak..ahahhah...

Tah pada aku seorang yg banyak cakap dan sangat kelakar.banyak jer idea dia bab nak kenakan org ngata org.. tapi kalu dia marah...dia boleh jd seorng yg menakutkan. Namun,dia bukan lah manusia yg jenis cepat marah. Pendek kata dia memang penyabar habis la..Setiap kali ke program MPP,aku sure akan duduk sebelah dia dalam bus. erm...sekali jer aku duduk ngan orang lain..sebab nya fatah tak ikut sama program tue sebab dia kemalangan. memang aku nangis time dapat tau dia accident (dia tak tahu...malu lah kalu dia tahu.ahahha).aku pun..nak pergi apa-apa program,kalu ada fatah baru semangat sikit. sbb ada geng kamceng! hahha

ketika kursus pemantapan organisasi MPP di Genting
fatah bukan sahaja sahabat aku...bak aku kata awal tadi..dia dah cam kembar aku. mak bapak aku pun dah baik ngan dia bahkan family aku dah anggap dia sebahagian dari family aku. Tah juga bertindak sebagai penasihat aku,pengawal aku..tempat aku bercerita...(entah2 bosan dia asyik dengar aku citer..), orang yg memujuk aku ketika aku sedih..teman aku makan...partner tgk wayang....menteri kewangan aku bila aku tgh sengkek menantikan elaun aku masuk..Pendek kata...fatah jer lah yg mampu jaga aku yg degil,keras kepala and manja nie.tah ialah orang yang paling aku percaya dan sayang sama cam family aku.


aku,yumie and fatah time kat TUFS ,Tokyo

bersukaria di Disneyland Tokyo
menyambut tahun baru di Tokyo Tower,Japan pada 1 jan 2008
Setiap kali aku sakit,fatah mesti di sisi aku. Ingat lagi time g BTN kat Terengganu...sepanjang perjalanan dia jaga aku.Semuanya gara-gara aku salah makan daging kambing.Aku mmg fobia ngan kambing...ekkeke..Satu lagi, time aku masuk wad untuk operation..mak ayah aku tak ada di sisi aku...hanya fatah yg temankan aku. selama beberapa hari aku di wad,setiap hari dia datang. walaupun tak pernah dia merempit sampai PPUM,dia sanggup merempit sebab aku.Memang aku terharu la. Yang paling aku sedih sangat...dia lah yg pegang tangan aku..pujuk aku..bg aku semangat sewaktu aku meraung kesakitan lepas kena inject ubat sblom masuk dewan bedah. Dia gak lah yg temankan aku sampai pintu masuk dewan bedah...dan bila buka mata selepas hampir beberapa jam di bedah,dia lah org pertama yg aku nampak.saat tue rasa nak menangis jer..tapi aku hanya senyum then tertido semula sbb kesan ubat bius.

cik Saloma yg meng'candid' gambar kitaorg
sewaktu berkelah tepi tasik

Selama kitaorg berkawan,hanya sekali jer kitaorg bergaduh. Erk..aku dah lupa sebab apa. tapi aku ingat lah...3 hari tak cakap .Pastu..sama-sama minta maaf and baik balik sampai sekarang. Kawan-kawan pun pelik time tue...tapi pada aku,tue lah waktu paling sengsara tak bercakap ngan dia. Aku janji pada diri aku..takmo dah gaduh ngan dia dan kitaorg akan terus kamceng walaupun masing-masing dah berkahwin dan beranak cucu sebab dia akan selamanya jadi kembar aku.


entry off!



No comments: