Saturday, June 21, 2008

Gemuruh

Dah lama aku tak dengar lagu Gemuruh nyanyian faizal Tahir. lagu tue...mempunyai seribu makna dan kenangan tersembunyi. Selama 2 tahun aku mengikuti karniawan...tahun 2006 USM menjadi tuan rumah,Pada tahun 2007 pulak, Universiti Malaya menjadi tuan rumah. Dan lebih menyeronokkan,aku menyambut hari lahir aku ke-22 pada terakhir program itu. Pada awalnya,aku tak rasa nak pergi KARNIAWAN nie memandangkan aku akan berlepas ke Jepun sehari selepas program tersebut,so aku taknak la nk penat2 kan diri. Tapi memandangkan ia permintaan dari seseorang..maka aku menghadirkan diri. Aku pergi atas tiket pegawai pengiring,maka tak banyak lah benda yg aku bleh buat tapi..aku sangat gembira sbb selain dpt menambah kenalan,aku jugak berjumpa semula geng aku..iaitu Ieja dari USIM dan Ebad darii UTEM. Perjalanan dan pengisian program dia ok la..best tapi agak kelam kabut sikit. paling best,malam terakhir program iaitu 24 Disember 2007 ialah malam penyampaian anugerah kepada pemenang majlis tersebut berlangsung di Hotel Istana dan tamat pada jam 11.45 malam. majlis malam itu diserikan dengan nyanyian dari Faizai Tahir.yelah..kan lagu Gemuruh tue lagu tema program.

Selepas majlis itu berakhir..sementara menanti bas datang, kami lepak di lobi. Time tgh sembang ngan Ieja,tetiba bebudak kontijen aku mengelilingi aku dengan muka bengis. takut gak.Sbb time tue aku tgh layan perasaan ngan Ieja...meluahkan apa yg terbuku di hati pasal 'seseorang' tue. Ala..seseorg yg memujuk rayu aku datang program nie last2 buat aku benggang! back pasal citer bebudak nie erk..diorg kerumuni aku..pastu bajet cam nak pukul aku...sekali si Yassir..1-2-3.... jeng..jeng..jeng..."Hepi besday to you..." Diorg pakat ramai-ramai nyanyi lagu birthday la kat aku. Time tue aku tak dengar apa dah..yg aku tau..aku meraung melalak..terharu.Camana bleh plak lupa dah masuk kul 12. woooo..aku dah tua..ekekekk..Bukan jer budak U aku jer...ntah budak U mana lagi..sume nyanyi ramai2 pastu siap wish aku lagi.waaa...terharu aku. Thanks berbanyk2..specially bebudak kontijen aku,siap nyanyi lagu besday dlm bhs cina la..jawa la..sume.aku tak larat nk gelak dah time tue.ekekkeke...

Walaupun ade gak benda yg melukakan aku ari tue..tapi its end up happily. kenangan kat karniawan nie akan tetap tersemat sampai bila-bila. Sebab tue la...setiap kali aku dengar lagu Gemuruh..aku akan tersenyum cam kerang busuk.ahahahah....

kontijen universiti ku..dan aku selaku pegawai pengiring


Dr Anuar(UTHM),aku,Fred(UMP) dan Riza(UTHM)

1 comment:

Anonymous said...

hahahaha nice blog! keep it up gul