Friday, June 27, 2008

P-E-N-A-N-T-I-A-N...


" Kau yang ku sayang
Dari dulu, kini dan selama-lamanya
Sebelum kenal dirimu
Sebelum jumpa dirimu

Kau sering datang dalam mimpiku
Kata hatiku
Selalu membisik kau adalah milikku
Biar lama pun kutunggu

Saat kedewasaanmu
Daku tak pernah jemu menantimu
Disaat ku sendiri
Ku bayangkan wajahmu
Terkadang ku berilusi
Tentang dikau dan aku
Ku harapkan semua ini
Esok kan jadi kenyataan
Dan aku berjanji
Kan ku bahagiakan dirimu selamanya
Kuharapkan semua ini
Akan segera terjadi
Dan semoga nanti
Bukan sekadar impian belaka...."

Perkara yang paling aku benci ialah menanti.menanti ibarat menunggu buah tak gugur. Kerana menanti ini,hidup aku kucar kacir sikit dua tiga hari ini. erm..hari nie dah jumaat...hanya tinggal kurang dari seminggu aku akan balik ke Shah Alam.dalam keterujaan aku nak balik..aku ada jugak rasa panik sebenarnya..betul kata faraha...aku rasa ngeri bila pikirkan dia akan call aku atau tidak.ahahha...Erm, rupanya menantikan org yg kita sayang pulang sgt menyakitkan sebab selama ini aku tak pernah menanti sebegini.sebab kalu boleh aku tak mahu buat org menanti apatah lagi utk menanti. sekarang..aku yg kena menanti.
Macam aku kata..kebelakangan ini..hidup aku kucar-kacir..sbb aku kena perhatikan 3 orang makhluk Tuhan yang perangai nyer..isk..tak tau la nk cakap. sakit hati...seram..sedih ..hangin..benggong..suma ade.setelah berhari-hari menghadap 3 orang nie..akhirnya aku berjaya mengawal emosi aku.aku dah leh ketawa dengan gelahgat diorg.tak payah lah aku sebut sapa 3 makhluk nie.
jadual class dah kuar...adeih,nampak nyer impian aku nk kuruskan badan bleh la terlaksana. hari isnin jer aku ade 3 class direct.class aku mmg padat kecuali hari jumaat sengaja aku kosongkan utk rehat dan berjalan-jalan.senang sikit kalu nak balik umah. sem akan datang ini..merupakan thn ke-3 aku menyambut bulan puasa di rantauan. walaupun tak sejauh cam shrek dan luke..kat france tue..tapi really miss time buka posa ngan family.berebut makan dengan adik..padahal...makanan tue byk jer kat atas meja. hari pertama and kedua sure perut cam ular sawa kenyang..dah tue...bebel la mama sbb takleh pergi terawih. sebulan berpuasa...mesti byk pasar ramdhan dikunjungi..aduhai...seronoknya aku menantikan bulan posa...sbb aku ada sume orang yg aku sayang di sisi aku.
sesungguhnya..hidup aku ini dalam penantian..ahahah...tapi aku tak pasti sama ada aku suka penantian kali ini atau tidak..cuma aku harap penantian ini akan membuahkan sesuatu yang amat berharga dalam hidup aku. ya Allah..Kau mengetahui isi hati ini..maka Kau tunjukkan jalan kebenaran Mu...berikan aku pertunjuk Mu..Amin!
jarak hanya ruang....perpisahan hanya waktu!

No comments: