Tuesday, June 17, 2008

Bicara hati..

Sleep for the whole day. this situation always happen once a time. (biasalah kalu dh insomnia..satu masa mmg belasah tido puas2 la). the whole day gak..aku tak makan nasi...just bangun kejap makan roti telur then sambung tdo balik. and now dah terjaga with energetic mood.
what happen yesterday when i woke up...i got message from bestfrenz my ex-bf. last 2 days...once again i heard bout him after along time haven't heard anything. How was him?are he ok? those silly question appear in my mind. aku doakan dia ok. i dun wan any relation or being related with him anymore.besides,kalu boleh aku tak nak dengar nama dia lgi. kejam ker aku? i've alread had my life. and its enuf to hurt me. dun wan to be hurt nymore. tapi..selagi aku masih tak mampu lupakan dia..aku tetap akan sakit hati. Dengr dia sedang bersedih sekarang..hati aku yg sedih. plzz la..hate this feeling...
others than dat...me also feel frustrated with sumone yg aku syg sekarang. entahlah..membaca comment2 kat friendster and myspace dia..mmg melukakan hati aku. tanpa aku sedar...airmata aku meleleh..utk satu malam aku dibebani dengan perasaan sedih terhadap 2 benda. such heavy things to caryy....mujur ade farah yg nasihatkan aku..siap buat lawak lagi..thanks farah!luv u...
untuk mengubat hati yg lara...i came across with article wanita dan tulang rusuk lelaki.such a nice article..well...when the rite time me going to meet my mr rite? dimana tulang rusuk nya dipinjamkan buat aku...
oklah...sumone pernah tanya aku..apa kah ciri2 lelaki idaman aku..so...kat sini aku saja gedik2 letak ciri2 lelai idaman yg aku suka.ekekke...

1)beragama dan berpendidikan
2)boleh menjadi kawan rapat/bestfriend/suami/soulmate smpai bila2
3)pandai menjaga aku dan hati aku
4)sentiasa berada di sisi aku specially bila aku susah..bosan..sedih ..takut..bukan time senang and hepi jer
5)tidak segan dan kekok ngan family aku dan rakan-rakan aku and bleh tima kawan2 aku yg mostly lebih ramai lelaki dr perempuan
6)berfikiran matang,tenang,penyabar untuk layan karenah aku yg byk nie
7)menghargai apa saja yg aku buat utk dia...tak byk complaint
8)tak panas baran dan ada tindakan suka memukul atau menggunakan keganasan..
9)rasional menangani masalah
10)menghormati minat aku..kalu boleh ada minat yg sama la..cam muzik,movie atau program2 yg aku suka
11)sentiasa menyokong apa aku buat dan berada di barisan hadapan menyokong aku..tapi mampu menegur aku dengan berhemah sekiranya aku buat kesalahan
12)tegas dalam hal-hal berkaitan agaama nie...
13)menjaga ketrampilan diri..sentiasa kemas dan up to date la..
14)penting gak nie..mempunyai kerjaya tetap...mampu utk menangung aku..manjaga sakit pening aku..
15)menjadi org yg 'memegang' tangan aku dan memujuk aku ketika aku sakit..menemani aku ke klinik..
16)tak mudah merajuk dan terasa hati..sbb aku nie kasar gak org nya..
17) aku suka lelaki yg banyak spend masa kat umah dari byk masa ddi luar sbb lelaki camnie lebih menghargai keluarga nya dan bersifat pelindung
18)tak mudah dipengaruhi ngan kata2 org (fitnah) atau khabar angin..dan sentiasa merujuk kpd aku sekiranya ada rasa syak wasangka
19) tidak memendam..kalu ade tak puas hati terus terang jer.
20)berbudi bahasa..aku tak suka lelaki yg guna bhs kasar and maki hamun..
21)menerima baik buruk aku..kelebihan dan kekurangan aku seadanya..
22)boleh bergurau and tak sensitif la..pastu tak suka gurau yg lucah2..mmg blacklisted la lelaki yg suka ckp double meaning and lucah2 nie..
23)bukan anak mak yg keterlaluan..sikit2 kena tanya mak..apa jer mak dia..mak tak kasi tak bleh buat...sentiasa di control mak...tak suka lelaki camnie..latarbelakang keluarga agak penting gak la...
24)tak keterlaluan cemburu dan
25)pandai bahagikan masa antara kerjaya,aku dan family dia..
26) bukan smoker
27)takder connection atau tidak berhubungan tak kire lah kawan ke apa ker ngan ex-gf dia..bahkan bukan player la! aku tgk ade jer perempuan lain selain aku..mmg aku angkat kaki la..not even a gossip ngan perempuan lain pun. mesti clean n clear..

ekekke..so...kalu sapa2 rasa mencukupi kriteria diatas..maka boleh la memohon..ekekek..


No comments: