Tuesday, May 3, 2011

//makna hidup

Penat sangat. First day and first time berpuasa di office. Hidup lintang pukang hari ni. meeting..restructure itu ini...macam-macam la! Tak terkata!

Saja terpikir nak ganti puasa...lepas tu kalau ada rezeki dan di panjangkan umur.,.nak buat puasa sunat..then sambung puasa sunat rejab,syabaan diikuti puasa wajib ramadhan dan last puasa 6. Suddenly rasa nak kejar pahala...sambil belajar mencari makna hidup.

Walaupun hampir nak pengsan petang tadi, tapi berjaya gak puasa sampai habis. Dah la bersahur pun dua gelas fresh milk dgn meggi...pastu buka puasa pun ngan fresh milk again. Alhamdullilah! Syukur dengan apa yang ada.

Bila berpuasa ni...bukan sahaja bagus utk kesihatan, tapi mengajar diri menjaga kuat..mental dan fizikal. ajar jadi penyabar. so..banyak pahala yang kita dapat berkat dari puasa. selain itu, ia juga bagus utk menurunkan berat badan dan menyimpan duit!

Aku tak tahu apa yang orang lain rasa...tapi pada aku bahang ramadhan tu makin dekat. Ramadhan kali ni..insyaallah..aku nak cuba khatam al-quran dan juga taknak miss terawih. Mudah-mudahan!

Yeay! tak sabar nak tunggu ramadhan!

No comments: