Sunday, May 1, 2011

//Ingatan


Banyak perkara nak tulis..tapi dah mula rasa pelik sangat nak menulis.


Cuma, teringat pada beberapa manusia yang pernah singgah dalam hidup aku. Amy dah bahagia dgn anak sorang,Syidi..masih lagi mencari cinta sejati...C-Vy akan berkahwin cuti sekolah ni...Niz entah hilang ke mana.....Hasif gembira dengan cinta yg dimiliki setelah lama menanti, dan semestinya aku tak boleh lupakan Abang Ame. kejap tak kejap...dah beberapa tahun berlalu, abang Ame pun semestinya dah bahagia dgn Si kurus Natalie. aku? entahlah..nak kata tak bahagia, bahagia la juga..tapi macam ada sesuatu yang terkurang dalam kehidupan aku.

Aku teringat saat aku dgn Abg Ame..rasa hidup sangat gembira. Penuh gelak tawa. Setiap pagi ada panggilan telefon kejut subuh..setiap dalam perjalanan mesti ditemani dgn panggilan supaya aku tak keseorangan bila balik ke rumah. Masa lunch...pasti ada tukang bebel suruh makan padahal diri sendiri pun makan bihun goreng sebab nak diet! Malam pulak ada phone call, webcam dan lain-lain. Jadi manja sebab terlalu dimanjakan.

Sayangnya cinta tu bukan milik kami...aku tak mungkin lupa, 1 Ogos...semuanya berubah. Berubah sekali bila semuanya berakhir macam tu sahaja. Aku tahu hati dia sakit..bahkan hati aku juga sakit. Tapi, mungkin itu yang terbaik buat aku dan dia. Malam tu, aku lari ke rumah cik Indah kat Serdang sebab nak rawat hati luka. 3 jam berendam dalam kolam renang umah Cik Indah sebab kononnya taknak menangis. 2 ari aku kat umah Indah, mmg lah takde apa2 sebab umah orang. Malu dowh nak nangis kat umah makcik dia... Tapi ari ke-3, mmg burst giler. Sampaikan Mr Bos Encik Azrin pun dah naik takut ngan aku. Masuk kereta je nanges, tgh buat keje pun nanges...hadap pc pun nanges. Paling teruk bila dengar lagu I'll be-Edward Mccain. Giler babi aku boleh menangis. Sampaikan bos bawa makan cendol nak pujuk. hahaha..last-last sekali, aku amek keputusan berhenti keje je.

Macam-macam perasaan aku rasa sewaktu bersama Abang Ame. kelakar...sedih tawa pilu sendu. Tapi jauh disudut hati aku, aku syukur....aku diberikan kebahagian biarpun sekejap saja dgn abg Ame. Entah kenapa....arini secebis ingatan melayang buat abang Ame. Sekadar ingatan dan aku harap ingatan itu tak menggangu kebahagian abang Ame dan Natalie. Mungkin sbb byk sangat dengar lagu Kisah hati sampai teringat-ingat kat Abang Ame.

Aku rasa....cukuplah takat ini ingatan aku pada abg Ame. Lagi lama..hati sendiri yang parah!

perlu tido dengan segera!


oh ya..Remy Ishak sangat hensem sehari dua ni di mata aku! hahaha

No comments: