Saturday, December 11, 2010

Updates...

Kerja dan kerja dan kerja....tu rutin seharian aku. Nak online pun cam lambat je..nak update status ni..tuhan je la tau. bercinta sungguh.

Life tak banyak berubah....biasa melainkan kerja yg tak pernah abes. most probably..aku akan tukar department. Masuk Corporate dept. Tapi tu pun..aku tak decide abes2 lagi. see how first.
Cite pasal keje....ada satu kejadian berlaku baru-baru ni. Seorang graduan dari UiTM jurusan Accounting. lelaki...baru je mula keje kat tempat aku. ada la dalam 3 minggu. Starting dari 1st day dia kerja...aku dan staff yg lain selalu monitor dia. masyaallah..dia punya kerja memang palinggggg slowww habis. pada aku tahap lembap teramat-amat. Aku dah settle kan beberapa kerja dia masih lagi terkial nak abeskan satu kerja. Bila tanya paham ke tak...angguk je. tapi cam tak paham je lagaknya. nak tunggu dia bertanya..haram! takdenya nak tanya. At least setelah banyak sangat complaint...maka aku pun tegurlah dia. bukan tegur sbgai bos dgn staf...tapi cam tegur adik2. Dengan nada yg abes lembut..aku cakap cam ni.." Saya tengok awak ni lambat sangat buat keje. boleh tak cepat sikit..." apa yg jadi lepas tu...dia menangis...dah esoknya dia tak datang dan kemudiannya di susuli dengan surat resign. Aku dan staf2 lain dah kaw2 gelak...tegur sikit pun dah menangis macam mati laki... pastu staff yg sorang tu pun cakap..dia anak mak. So..kalau anak mak takyah keje??? aku pun anak mak gak..anak ayah juga. ramai je kat luar tu anak ayah anak emas mak...tapi boleh je keje. dahlah bangga gile dgn ijazah dia...tapi keje haram takleh buat...lelaki menangis sbb kena tegur. Bukan kena marah k..kalau kena marah tu lain la..ni kena nasihat je. sorry la...dgn segala hormatnya...aku tak perlukan staff yg lembik camni. sabar je la ngan graduan2 skrang. pantang kena tegur.

sorang lagi praktikal trainee kat tempat aku. Belagak tahap nak mampus. bajet belajar International Business...ada org kisah kat ko? sedangkan kat tempat tu..ramai lagi ada master. entahlah...tak paham aku dengan graduate skrang ni.

ok stop cite pasal tempat keje. perut dah lapar..mau g makan.


daa. nnt update lagi. hehehehe

2 comments:

avlcreative said...

hahahahaha.... lembik betul laa mamat tu.. tu belum keje kat customer service lagi.. tiap2 hari kena marah ngan customer.. lak tu environment mgt yang hell gile..hahahaha but best duit masyuk..hehehehe btw.. miss u alia.. long time never seen u..

Prinzessin said...

yelah didi..lama tul tak jumpa. giler betul rindu. bila lagi nak hangout cam dulu2 kan...

haha...pasal staff tu..actually ada few students uitm intern kat company aku....tapi mmg hangin sungguh aku dibuatnya. buat malu je...kerje sgt menyedihkan..perangai agak tip top la tunjuk perangai...

sabar je la..