Thursday, April 15, 2010

Frankfurter Buchmesse..





Nak sangat pergi Frankfurter Buchmesse di Frankfurt,German. Frankfurter Buchmesse atau juga Frankfurt Book Fair is the largest and oldest book fair kat dunia. usually held around mid-october dgn 7,000 exhibitors from over 100 countries. Based on previous year....it was stated that about almost 286,000 visitors during 5 days exhibition dan dikatakan usia Frankfurter Buchmesse sudah mencecah 500 thn. Damn..so old!!!

Sumpah! aku mmg geek habis dgn book fair.....tu mmg satu kegilaan yg aku tak dapat sangkal.


Aku harap..bulan oktober ni...aku antara yg terpilih utk ke Frankfurter Buchmesse ni di Frankfurt. Moga-moga Allah perkenankan doa aku yg satu ni. so...start gaji bulan Mei ni kenalah berjimat cermat. Nak bayar hutang hutang Lieza, hutang Izwan, hutang lain-lain yg membantu aku dalam kesusahan lagi. then..start saving utk ke Frankfurt ni. Tapi kalau bukan rezeki aku.....aku tak sedih. sebab honeydew plan..kalau takde aral melintang, insyaallah December ni kami akan ke Melbourne. Rumah kakak dia kat sana utk seminggu dua. bercuti tenangkan pikiran. Insyaallah. Tapi kita hanya mampu merancang...Allah yang menentukan.

Seperkara lagi, jeng jeng jeng...aku dah tender resign kat Empire. Mungking bukan rezeki dan jodoh aku kat Empire. Ikutkan hati mmg nak stay..tapi apakan daya diorg lagi berkuasa. Punyalah tak sukakan aku...sanggup sebarkan fitnah. Aku berzina la...aku takde duit tapi ada hati nak makan mewah...lepas tu suruh org bayar la. minta sedekah org la...macam-macam yg diberi label pada aku. Tapi yang paling best..punyalah nak jatuhkan aku...sampai sanggup pakat dgn Duty manager kat department..siap jumpa GM suruh GM buang aku dari position aku dengan alasan aku MC sebab aku tak sihat. Aku almost dpt sinusitis ok....siap ada references lagi supaya aku MC 3 hari... Punyalah "wangi" dan "baik" hati mereka tu.

Tapi sebaliknya terjadi...bila aku decide nak henti..then aku dpt call dr Kak Natrah. bla..bla..bla...aku kena attend interview. And aku pun pergi...off daya pd hari yg tak boleh off day. aku mmg senang nk cuti atau MC sbb diorg sengaja nk cari alasan supaya GM boleh terminate aku....tapi sygnya..GM tak mahu pecat aku..sbb GM lebih percayakan aku..attitude aku. Alhamdullilah... time interview tu...mmg aku terkejut giler. Sebab bajet nk g management trainee je. Tapi..apa yg aku dapat alhamdullilah....aku syukur sangat. mayb ni la rahmat yg Allah berikan atas segala kesabaran dan airmata yg mengalir. Alhamdullilah sangat. Gaji yang aku dapat..alhamdullilah...seganda gak la dgn apa aku dpt...itupun basic bersih je tu..tak masuk OT atau allowance lain. Alhamdullilah la sangat. Pastu keje plak dgn org2 yang aku dah biasa berkerja dan mengalu2kan aku kat sana sbb diorg dh biasa cara aku berkerja. cuma..bila masuk nnt..kena training 6 hari..pastu aku akan pusing semua department sblom aku decide nak masuk department mana.

Dan petang tadi....perletakkan jawatan aku pun telah selamat. Abby dah bagi surat kelulusan utk berhenti. dan alhamdullilah..aku takyah berhadapan ngan GM. Lagipun....aku bg alasan aku sakit...cuba kalau aku ckp aku dpt better offer..maunya diorg nk lepaskan aku. huhuhuhu...HR pun nak taknak kasi aku henti..siap pesan lagi..kalau aku dah sihat....balik la keje situ. tapi aku...dalam hati..mmg dah tawar habis nak keje bila ada 2 monkeys camtu.

So hopefully aku perform well..since kat tempat baru aku dah ada knowlegde dan aku dah kenal bos2 dan senior kat situ. Semoga apa terjadi kat empire....takkan berulang lagi dlm hidup aku nnt.

Amin.

1 comment:

~ Lady D ~ said...

ko da tuko keje ke. skang katne?