Thursday, February 25, 2010

opera cina kampung dodol.


1st time login dekat rumah baru. tapi...terpaksa pinjam broadband kawan sekerja sbb streamyx lambat giler masuk walaupun dah nak masuk 2 minggu mendaftar.

being in new environment....senang cite la..aku dlm proses adaption. tgh adapt dgn situasi sekarang ni. Cuma lately..aku rasa sangat susah jadi perempuan. kalau dulu...bangun pagi, ikut suka hati dress code..tak payah bedak2 bagai...tup tap tup tap..dlm 10 minit dah boleh blah g keje. sekarang tengah training boleh la...sok bila dah settle training..kenalah bangun dua tiga jam awal sebab nak make up bla bla bla....adoi..benda paling malas!!!

dah la nak pakai make up tu...bukan boleh main conteng ikut suka hati je. semuanya ada style and teknik2 tersendiri. kalau tak...alamatnya jadi opera cina la den. since ada ramai yg pandai make up..dan aku pun ada cik Atuf Munirah (Myra)...at least takde la risau sangat. Myra boleh tolong2 adjustkan utk aku. ngee ngee~~~

bukan takat nak pakai make up je malas....tapi nak beli alat make up tu boleh buat aku demam. Foundation Mac ORIGINAL.....kalau takat beli pasar malam tak bolh ok. tu belum lagi concealer Loreal..lipstick ...blusher....eye shadow face shop...mak aih. boleh miskin gaji aku. Seksanya!! kan best kalau pergi keje simple2 takyah make up. Ceih!

Apa pun..semoga berjaya la utk aku membajetkan diri. adoi..


have to siap2 kemas. sok nak balik kg. Yeah!!!

1 comment:

~ Lady D ~ said...

hm da lama xbeli brg makeup =(