Sunday, October 4, 2009

Taman Syurga~

Sampai je umah Shah Alam pagi semalam, blogging pastu main facebook then unpack barang. Pastu terus siap2 keluar. 9 pagi..lepak kat sek 2 dulu..sarapan dengan Pak cik Ramly. Dah lama tak jumpa pak cik Ramly..so apa lg,pak cik ramly belanje la makan. hehe.. then pastu tu,amik U80 terus ke KL Sentral. Then amik Putra ke Kelana Jaya. Dari station Putra Kelana Jaya, amik cab g ke Desa Park City berdekatan ngan Bukit Maluri dan Bandar Manjalara. Lepak Waterfront dengan bebudak BEST TEAM. Serius...memang cantik sangat Waterfront!! Dan aku sangat suka. Shopping..takde apa sangat untuk di shoppingkan di sini. Tapi view dia memang sangat cantik!! Kat sana..keje makan je sepanjang masa. Janjan and ice-cream dari jepunla menjadi santapan! Rosak diet ku...! Lunch kat Steamboat Ketam Village. memang best,sedap dan murah tapi puas sgt makan!Petang.. aku lepak kat taman tasik belakang waterfront tu. memang lawa...sambil lihat orang main layang-layang kat situ. Enjoy sangat view kat situ. Hilang segala masalah aku. senja...view dia lagi cantik. Aku terasa betul-betul cam kat Kameido,Jepun (Tapi tasik dia pula...membuatkan org ingat aku kat Aussie plak) Plus, melayu kat situ boleh dikira dengan jari je. Mostly chinese dan foreigner.

sebelah malam pula....selain aku sibuk membantu BEST TEAM, aku berjalan-jalan bak kata org nite walk dekat taman tasik tu sambil meriah melihat lantern atau tanglung yang pelbagai dan menarik tu. Maklumlah....org cina sambut perayaan tanglung malam itu.Tapi yang bestnya...ada satu chinese guy yg handsome ni..siap hadiahkan aku lantern kaler hijau lagi. Yeah!!! bestnye. So..aku pun berjalan-jalan sambil bawa tanglung tu. best sangat. Bukan mudah nak jalan bawa lantern tu dalam keadaan berangin begitu...! Dah penat berjalan..aku lepak kat Bambu Bench sambil baring melihat ke bulan purnama yang mengambang dikelilingi langit kelam. Punyalah asyik tengok bulan..sampai terlelap kat atas bangku batu tu. Yelah...dgn angin yg sepoi-sepoi bahasa...bulan yang cantik..pemandangan indah...memang best sangat.

Hilang segala masalah. Hilang segala perasaan sedih bila si tenuk tu buat pengakuan pada aku yang dia dah ada pengganti aku iaitu perempuan yg dia crush sblom aku. Takpelah..asalkan dia bahagia. Aku malas nak pikir. Lepas terjg dari lelap yg sekejap tu..lepak kat coffee bean pekena ice-blended black forest. nyummyyyy....Pas settle sume...then balik. Sampai umah dekat jam 1 pagi la. Penat...tapi puas hati. Sampai umah...mandi terus tido.
Hari ni...bila bangun..aku mmg fresh sangat. best gile!!!
Alrite...enuff story. tgk pics pulak! muwaaahahahha......


Rasa best sangat. erm..nanti bila ada masa...nak g lagi kat sini. ehhehe... dan part yang tak boleh blah ialah..boleh terberangan..ada org nak propose kawin kat sini..siap ada bunga api....then bunga ros dgn candle terapung atas tasik. uwaaaa....bestnya kalau terjadi seperti itu. tapi semestinya..itu adalah mimpi semata. hehe..

oklah....dah penat! mau rehat!
wish me the best for my life,okeyh! Bye....

3 comments:

rObOt said...

mau juga jadi mcm tuh, kena cari lelaki super romantic nih.hehe

Prinzessin said...

takpe lah bot...super romantic bahaya kot zaman skrang.krn lelaki super romantik itu kebiasaannya player!muhaha

rObOt said...

haha..tau xpe. tp player nih bagus sbnrnyer kalau kita jadi yg terakhir dia suka :)