Tuesday, September 8, 2009

18 ramadhan sudeyy la.....

Sudah berjaga semalaman untuk menyiapkan thesis proposal dan jam 10 pagi ini aku perlu menghantarnya ke Skudai. yeay!! Alhamdullilah..siap juga. hihi..Napa Skudai? haaa...sebab aku sambung master kat UTM. bukan kat UKM. hehe..gotcha!
Aku tak mahu g UKM. Atas beberapa sebab.
1- Course MIS aku tak competitive kat sana. Giler bosan tak mencabar. Semuanya aku dah amik(belajar) time buat degree.
2- Dia tahu aku nak masuk UKM..kan aku dah cakap..aku akan ubah 360 darjah apa aku buat seblom ni.
3-Budak perempuan yang dia tgh gilakan sekarang ni adalah budak UKM dalam jurusan geosains kalau tak salah aku. Dan budak itu adalah sebaya adik Ain. huhuhu...tidak~~~~
4- Dia kata dulu..dia pun cam minat nak sambung kat UKM jugak. Tapi dia nak keje dulu...kumpul harta banyak-banyak dulu.hahaa...
jadi aku rasa..aku ada lebih dari 1 alasan takmo duduk UKM. haha..

aku ni pon satu..budak serabai camtuh pun aku nak tunggu lagi. nak feeling-feeling..sedih2 emo bagai. (ceh..cakap nak kasi sedap hati.podahh~~!! haha).

Masa berjalan terlalu pantas...hari ini je dah hari ke-18 puasa. Tak lama lagi dah nak raya. Lagi dua hari dan onward..aku akan mula emo menangis. Kejadian beberapa tahun lalu..dalam keluarga aku..buat aku sedih.Sedih teramat dan klimaxnya pada malam raya. Sungguh...masa berlari terlalu pantas..dah 9 tahun arwah acik balik ke pangkuan Illahi. Aku ingat lagi..time tu 25 ramadhan..dia pergi tinggalkan kami. Selepas arwah acik pergi...kehidupan kami juga berubah. Setahun sblom itu..si AJ pergi meninggalkan kami..kemudian diikuti oleh arwah acik..then kejadian kemalangan adik yang mengerikan tu. Sampai mati aku akan ingat...3 tahun berturut-turut ketika ramadhan keluarga aku diuji. Tahun ni pulak..aku diuji dengan kepulangan dua org yang aku sayang(yeay!happynya)...tapi akhirnya kehilangan seorang yang amat aku kasihi. tapi sekurang-kurangnya aku tahu dia bahagia. Yang penting jgn dia kecewa je. Itu je yang aku harap.

Oh ya satu lagi happy ialah..aku tak perlu berebut dan bersusah payah nak beli tiket bus balik kampung sbb kali ni..puasa juga aku dapat berpuasa di rumah.....walaupun tak sepenuhnya dapat buka puasa dan sahur dirumah. hehehe...

oklah..dah ngantuk la. nak baring2 jap. Jap lg nak settlekan keje2 yang masih terbengkalai! yeah!

No comments: