Friday, August 28, 2009

5th and 6th Puasa : Travelling Mode

Puasa ke-5
Permulaan yang sangat kelam-kabut. Pagi ni..sepatutnya encik pupus yang amik aku di rumah..tapi entahlah, apa lah dia ni mamai...last2 dia call aku suh take cab dari Shah Alam sampai ke Ampang Park. Dia tunggu aku di Ampang Park. Kelam-kabut aku siap. Then amik cab sampai Asia Jaya je sbb pakcik cab tu tak tahu camana nak gi ke Ampang. Lagipun, time tu takut jalan jammed. Presentation plak start kul 11.00 pagi kat Sentul. So...kuar umah pun dah kul 10.05 pg, then lebih kurang 10.55pg aku sampai kat Ampang Park. Dia dah tunggu tempat biasa kat Ampang Park.Then we all terus ke tempat presentation. Sampai kat sentul..company yg training ngan kitaorg tu ada. Damn! betul salah concept!!! sebiji cam apa aku kata kat encik pupus kelmarin time jumpa Fira. Tapi,dah lambat. Apa pun..kami "shoot" gak presentation. Walaupun tak ok..tapi...kami kena re-present balik xcessment yg dlm bentuk lifefray ni selasa ni. Tapi apa pun..design kami yg layout 1 dlm entri sebelum ni...mmg mendapat perhatian dari client. Plus, satu lagi mock design kami akan bg pada hari selasa ni. Pergh,.mencabar minda.
Settle presentation...kami yang penuh stress dan tension serta kepenatan ni...nak merehatkan kepala otak. Maka...menujulah ke Midvalley sbb encik pupus nak g SPA. Thai Odssey menjadi tempat destinasi. Bos nak buat SPA...sbb dia penat sgt. Hectic body... biasalah cara org kaya melepaskan penat tak sama dengan org yg takde apa2 cam aku ni. Tapi,yang bestnya..dia belanje aku buat SPA juga. cuma, aku amik foot massage. tak amik body massage. Aku taknak org pegang badan aku sebarangan. Nanti sakit badan! Mula-mula buat foot massage mmg la sedap..tapi bila dah buat shoulder massage (foc dlm package) ..mak aih..aku rasa cam badan aku kena karate je. sakit nak mampus. tension..nak nangis pun ada. Nyesal plak rasa walaupun org belanje. Sampai meletup2 tulang aku..walaupun cam rasa relaks dan sedap..woo..sakit woo.. Betul kata Ayu, mmg nangis la kalau massage sebenar. Selesai treatment selama sejam..aku pun tunggu bos aku.
Yang lebih kelakar..bos aku bila kuar. dia pun sama cam aku. Serik dah nak gi situ. katanya,dah cam wrestling time session tu. pergh! mesti sakit. Dia yang keras tough tu pun sakit. heehe...Pas g Midvalley, bos turunkan aku kat LRT Kerinchi. Aku terus ke KLCC. Buka posa dengan si kembar, Fatah dekat Nandos. Borak ngan fatah..sbb dah lama tak jumpa. Lama sangat. Dah rindu dah kat kembar aku sorang tu. Lepas buka posa...and fatah solat ...aku men'jamak' je solat( sbb dlm perjalanan kan..lagipun dengan badan berminyak..eee...tak selesanya!). . Lepas jumpa fatah terus amik LRT ke Kelana Jaya.Kat KJ ,walter,ahnep ngan Wan amik aku. We all lepak kat Murni ss2. Sampai dekat kul 11mlm..then walter hantar aku balik Shah Alam.
Pergh! full jadual aku.

6th Puasa.
rini, aku berpeluang rehat atas tilam kesayangan aku tu lama sikit. Bangun sahur, Hanis kejut..then makan nasi sikit then lepas solat terbungkang balik. Bangun jam 8.40 pagi..then siap2 g ke Puncak Perdana. Jumpa en Kamarul Azwan.lepak ngan encik Kam, pastu jumpa Encik Juwahir Ali. Jumpa pon pasal permohonan master aku tu je. Siap dapat suggestion untuk tajuk Thesis dan proposal lagi. hehehe...
Settle kat Puncak...aku terus ke PWTC. BEST TEAM ada kat sana. Siapkan display and loading barang utk CIMB Perfect Livin' 2009. aku pun tolong mana patut...then balik, gi beli tiket bus nak balik penang, Banyak lagi keje nak settle kat penang. Lepas dapat tiket, aku ngan ditemani Ahnep..terus ke Masjid Jamek ngan Jalan TAR. Shopping berbuka dan baju raya. meriah!! walaupun hujan.heheheh.
Pas shopping..terus amik train ke Pudu. Makan makanan we all beli kat pudu. On the way nak g platform..boleh plak terpandang mummy...yg dulu buka kafe kat Puncak tu. apa lagi,,,kecoh la kejap ngan mummy. Mummy buka kedai makan kat situ. nanti bila2 boleh la gi kacau mummy.
Lepas tu..terus gerak g platform. Bus dah ada. naik n terus lepak dalam bus. Sampai umah penang dalam kul 2.30 pagi. Lepak ngan mama..borak2....then terus sahur.
hehehe..

No comments: