Tuesday, August 25, 2009

3rd Puasa

"Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
Aku lari ke pantai, kemudian teriakku
Sepi... Sepi dan sendiri aku benci.
Aku ingin bingar. Aku mau di pasar.

Bosan aku dengan penat,
dan enyah saja kau, pekat!

Seperti berjelaga jika aku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh

Ahh.. ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya?
Biar terderah,
atau... aku harus lari ke hutan belok ke pantai?"

Terlalu banyak kata-kata yang aku kunyah dan aku hadam untuk sehari dua ini. Bahkan,
rantaian email dan mesej yang aku terima juga menjadi peneman aku sepanjang hari.
bayang-bayang dia..masih lagi sukar untuk aku padamkan dari hadapan mataku. Tertekan sangat
aku dengan situasi ini. dan kata-kata Fyn Jamal..sedikit membuatkan rasa hati aku lega.

" Aku cuma sudah tidak larat menjahit mimpi di tiang tinggi"

Mungkin aku terlalu bermimpi. Tinggi segala mimpi aku pasakkan di tiang tinggi tanpa mengukur
kemampuan diri. Antara aku dgn dia..bagai langit dan bumi. Jadi, mengapa harus aku terus beharap
dan bermimpi di siang hari.

alahai..entry sedih lagi??? ok..ok..tukar mood jap.

Keadaan kesihatan aku ok je. kejap demam..kejap ok..kejap selesema..kejap aku sejuk beku.
hahaha...tapi paling best rini....aku mg struggle gile nak siapkan translation utk projek website
veterinar tu. aduss...BI dia..hancus. siap kat page english tapi ada statement dlm bhs melayu.
Hancus..padahal website kerajaan. mmg bengong tol. alhamdullilah..aku dah dapat siapkan.
tapi itu pun,dengan bantuan moto-moto yang mengantuk. heheh sian moto-moto kena buli ngan aku.
Tapi takpe..sekembalinya moto moto ke Malaysia nnt, aku kena belanje moto moto makan sampai sedapur
punya kuantiti. hahaha..ok2. aku tau nk bawak moto moto mkn katner. mayb gi warung kita je. bleh la moto
moto makan nasi impit ketupat rendang. sbb raya kali ni moto moto sambut kat UK tak balik Malaysia.
Oh ya..esok pagi aku balik KL. ada presentation kat Skali. Padahal ari rabu ni aku ada test computer
kat Bkt Tambun. Layan kan je ar...
Puasa? aku ok je. makan cam biasa....sedikit berkurang limitnya. Kononnya jd badan la. bajet nak kurus siot
time konvo. tapi entahlah..tgk je la nnt.Jadual aku untuk beberapa hari ini akan padat dgn tugasan dan keje.
Oh ya..nak siapkan proposal thesis lagi. pening2. hehehe..
apa pun..aku harap aku mampu selesaikan dengan terbaik. Aite!

teruskan perjuangan !!!


No comments: