Wednesday, July 8, 2009

jodoh oh jodoh...

Kebelakangan ini terlalu banyak berlaku.banyak sangat...sampaikan kadang-kadang aku rasa otak aku dah sempit untuk berfikir. cam perlu buat R.A.C.I matrix je. hehehehehe. Aku memang sangat sibuk. Masa aku banyak aku habiskan dekat opis, menyibukkan diri dengan tugasan aku. Aku akan jd mellow bila aku ingatkan "dia" , jadi adalah yg terbaik aku sibukkan diri sementara dia sgt sibuk di sana. Kesibukkan aku terutama ketika aku dipertanggungjawabkan utk meyediakan tender utk sistem satu kementerian ni,membuatkan aku semakin rapat dengan dengan big bos. A lot of things we share. Bos aku ni a.k.a si hantu blur dah macam abang kitaorg bertiga...setiap hari bergelak,bahan-membahan. Nasiblah bos dpt anak buah cam kami... hahahaha... Bos aku ni byk la cite pasal time dia study dulu kat UK, mak we2 dia dulu...pasal wives dia..anak dia...family dia ngan we all.
Bila cakap pasal family...aku rasa...cam jodoh aku makin dekat je. Tapi bukan jodoh pilihan aku la. minggu lepas demam aku tinggi sebab seseorg ckp nak pinang aku. Orang Singapore. Mujurlah..berbekalkan nasihat dan panduan abang khaira..aku dapatlah membatalkan niat dia jumpa mak aku. tapi..dua hari lepas..kawan kepada kak sue plak memeningkan kepala aku. sibuk nak jumpa mak abah aku. ayat yang tak boleh aku tahan.."kita kawen dulu..pastu baru bercinta". sekali lagi aku nak kasi syarat puteri gunung ledang. siap hantaran RM 60k serba satu.Mamat tak betul ni plak selamber cakap..okeh on. dia serius apa sahaja aku minta. Kot ye pon anak org kaya..tak perlu la~~aku tak terbeli dengan duit ringgit. so sekarang, mencanggak la aku cri idea nak dia cancelkan nawaitu dia nak pinang aku. Aku siap suruh dia blanje aku shopping apa je aku nak...siap ngan brg2 housemates aku lagi aku suh bayar. But yet, dia ckp on. Takutnya aku...alasan dia..apa lah sangat duit ringgit,asalkan boleh dpt calon isteri yg baik. Damn! ko kenal aku pun tidak...just ko tau aku adik junior kak sue. Padahal bila tanya kak sue..kak sue pun tak sgt kenal dia. Bengong punya akak!!

kalau korang yang ada idea camana nak reject cara lain..bagitau ar. mungkin gak aku perlu kata aku HIV so dia akan blah jauh??sbb bila aku ckp aku takmo..banyak sgt helah ngan alasan dia. lemah semangat aku! plisss....


dan tadi..sekali lagi....aku ke Megan avenue kat ampang park utk hantar kertas keje tender tu, damn ar...nnt lah aku dah okeh aku cite kenapa aku meletup,ber-hangin kat opis tu. cam siot je buat sakit hati je pikir~

Lepas settle tender, aku gi makan then kwn aku yg juga kawan ex-bf aku kat UM tu ajak aku teman dia makan. Dia keje kat area2 situ gak.Property Avaluatin officer. Aish.....dia ni...actually dah lama aku perasan caara dia layan aku. tapi td kenyataan dia..ayat dia buat sampai aku langgar org kat situ. "Aku tgh kumpul duit. nanti aku masuk pinang ko...takyah cinta terus kawen.cinta lepas kawen,"

okeh..terus aku kenyang!

jgn tanya reaksi aku lepas tu....semuanya cam mimpi yang tak indah tapi tak gak ngeri.


cuma yg pasti, jumaat ni aku balik penang..dia temankan. dan kenduri ahad ni, dia akan datang jd tetamu aku.


okeh..aku blank~~~

mau tido....supaya sume ini hanyalah mimpi je. aku nak tido.ngantuk sgt semalam stayback opis smpai kul 2pg.



utk korang..layan lagu ni khas dari aku!


2 comments:

xurs said...

semoga bertemu jodoh yang teramat-amat sesuai dengan ko..Amin....

P/S:jangan marah ek akak..nanti cepat tua...

Anonymous said...

Uiks... klw dah dia kata duit ringgit x kisah, ko mintak la benda yang pelik2 skit mcm dalam Puteri Gunung Ledang... Suruh la dia sedia hati gajah ke dlm 7 dulang, atau apa2 je la benda yang pelik2 dan susah orang nak jumpa... Hahaha... Atau maybe ko bleh carry on ngan niat ko nak kata ada HIV klw x jlan gak plan... Hehehe...