Saturday, July 18, 2009

Ayam oh ayam..kenapalah kau buat aku gelak~~


Perkara ni berlaku ketika aku balik keje petang kelmarin. Aku,Ilah ngan Cik Chal balik awal dari office semalam since keje semua dah siap. Then, kami pun singgahlah kat Tesco Shah Alam utk makan hot plate. Si Ilah ni mengidam nak makan hot plate. heheheh.... Lepas settle makan and shopping sikit-sikit, kami pun balik. Then tunggulah bus.

Kebetulan jalan tgh jammed dan bas T528 laluan Sri Muda ada. Kami pun belasah je naik. sbb nak menyinggah lat PAS jap nak pass cd kat kawan aku. Kami terpaksa berlari naik bas tu. Cik Chal naik dulu..then duduk kat sebelah plastik yg ada 4 ekor ayam hidup. Sian ayam tu...badan dia kena ikat dalam plastik, then tinggal kepala dia je terconggok bengong dok usha kiri kanan. Bila cik chal dah tekejut ngan ayam tu..dia pun blah duduk tempat lain diam-diam. Then Ilah yg naik kemudian, selamba pi duduk kat situ,betul-betul sebelah ayam tu dan ayam tu tengok je kat Ilah. Time tu aku tgh bayar tiket bus. Then Cik Chal bgtau Ilah...sambil tunjuk kat ayam tu. Ilah terkejut, terus menjerit. Aku tergamam, then baru aku perasan muka tak bersalah ayam tu. Aku dah takleh tahan..terus jalan ke belakang bahagian bus dekat tangga nak turun sambil gelak.

Aku gelak kaw kaw punya...sampai terduduk atas lantai bas tu. Akak-akak yg lain dalam bus tu mula-mula tak berani gelak..senyum je sbb takut uncle india tuan punya ayam tu mengamuk. Argh..aku ngan cik chal peduli apa...kami gelak kaw-kaw sampai berair mata. Bila tengok kami gelak,akak-akak tu pun join sama la kami gelak. Cik Ilah control je. Malu punya pasal...diam je cover gelak.

Yang ayam tu plak..aku tgk muka innocent je tgk kami gelak tahap dewa punya gelak. Dah takleh simpan-simpan dah. yang paling best, bila statement keluar "ayam tu naik bus..dia byr duit tiket tak?" ceih..lagi la giler aku gelak. kah kah kah...

turun bas pun sambung gelak..sampai umah pun sambung gelak..tgk nasi ayam pun gelak...Bila teringat je aku gelak. Ni sambil taip entry ni pon..aku dah kaw-kaw gelak. sakit tekak aku!


HAHAHHAHAHAHHAHAH......



Gambar aku terpaksa amik pic hiasan dari google je. Sebab time aku nak snap pic ayam-ayam bermuka innocent tu...Cik Chal halang. takut tuan ayam tu marah. hahaha..

No comments: