Sunday, April 19, 2009

Along dan aku...

Bila mama khabarkan along putus tunang...dan update semasa tentang along, aku jadi risau. aku tak suka along penatkan diri atau seksa diri untuk melupakan setiap kenangan yang terakam di kotak memori along.

aku percaya,setiap yang terjadi, ada rahmatnya. ada pertunjuk yang ingin Dia berikan. semalam...aku lepak ngan along. Dua beradik sahaja. Along luahkan segala yang terbuku di
hati. aku? sekurang-kurangnya..aku lega bila along luahkan segalannya. tidak memendam
apa-apa atau menyembunyikan apa dari aku. at least..aku dengar segalanya dari mulut along.
aku tak mamppu lakukan apa-apa. tapi aku doakan..along temui kebahagiannya.

Hujung tahun ni..nampaknya tak jadilah kenduri rumah aku.Tapi..insyaallah...aku,along ngan adik pakat nak buat kenduri arwh untuk sekalian arwah dan juga sempena permulaan perjuangan aku.
selagi tiada pangkat Dr di pangkal namaku...aku terpaksa ketepikan isu berumahtangga. Bukan aku menolak ketentuan takdir, tapi aku hanya mampu merancang dan Allah jualah yang menentukan segalanya.

Perjuangan hidup mesti diteruskan biar apa pun halangan yang melanda.

1 comment:

rObOt said...

gudluck lya! chaiyok! (: