Friday, March 27, 2009

al-kisah...

sa


Dah lama aku tak update blog. Kesibukn selama 9 hari..ditambah lgi beban keje yg masih bnyak...membuatkan aku terpaksa mengetepikan apa sahaja keseronokkan yg ada. Oh ya...9 hari yg sangat menyibukkan aku....sebenarnya aku bekerja. Kenap aku bekerja..entahlah. susah untuk aku huraikan. tapi...mungkin jug atas dua sebab. Pertama aku nak beli hp..kedua aku nk kumpul duit untuk IELTS. Well...berkat usaha aku selma 6 hari bekerja di Clearance Sales MPH...akhirnya aku berjaya mendapatkan hp baru. Hp yg aku idam-idamkan. hehhehe.....kaler gold plak tuh.

untuk minggu ni pulak...semua pelajar semester akhir kena attend camping kat Lembanh Pasung, Hulu Langat. Aku memang tak suka cmping2 ni. Bukan sebab aku tak tahan tido dlm hutan dengan nyamuk dan sebagainya...tapi aku punya sejarah tersendiri yg membuatkan aku sedikit gementar bila melibatkan hutan rimba. Mujurlah juga, nama ku tidk tersenarai..maka boleh la aku teruskan dengan apa sahaja aktiviti yang telah aku plan kan utk settlekan minggu ini. Yang paling penting..aku kena settlekan keje security dan project system aku. Serius..mmg aku takut dengan project SA ni. Apatah lagi..april kian dekat. Takut waaaaa..

memandangkan team project ku takde, maka aku decide untuk berkerja dari jauh je. Rindu yg menggebu membuatkan aku nekad pulang ke kampung halaman di penang. Rindu bangat pada mama dan abah.Dalam rung cuti yang singkat....(3 ari je pun balik) aku sempat juga berpusing2 di sekitar Penang. Antara tempat yang menjadi persinggahan aku ialah Queensbay, Bukit Jambul, Bayan Baru. Dan ucapan terima kasih yg tak terhingga pada Zuwairi, kawan yg teramat baik ngan aku sejak form 4 yg menemani aku dan menghantar aku pulang. hehehehhe..jom tgk pic2 yg sempat aku snap dengn camera hp aku...





balik dari berjalan...aku pun lepak la tgk astro. ada siaran ulangan konsert akadmi fantasia....dan aku pun tercari-carilah mamat bernama Obri yang Taufiq a.k.a Boolat (budak KK3 ) sebutkan aritu. Al-kisah...rupanya si Obri ni iaalah Shubri. Mamat yg menari zapin....yg main angklung...yg berlakon watak james bond untuk montaj perasmian karniawan ke 6 dulu kat UM. Anak buah bekas teman lelaki aku (perlu ke dinyatakan...ceh!) . pelik gile...aku pulak bleh gelak si mamat shubri ni nyanyi. Tambah2 lgi bila dia pakai nama Obri. Cheh! loya tekak den. tak dinafikan si shubri ni comel dan agak aktif di kolej kediaman. Dia budak kurshiah atau kolej ketiga UM. yg selebihnya tentang shubri ni...biarlah aku je tahu. sebab bila berkish tentng obri...aku akan ingat pada si "dia". cint pertama aku yg sangat melukakan. oh ya nk tgk obri..meh aku tunjukkan pic dia..

untuk si obri atu shubri ni...aku wish all the best la. maaf lah sgt..aku bukan peminat AF. semalam pun..aku tertengok je. so jgn hraplah aku nk vote kan even a single cent pun. aku bukanlah dermawn yg baik hati...sendiri pun sengkek beb! ahaks....uhuhuh.

oklah..aku nak kena siap2. aku nak balik Shah Alam petang ni! huaaaa....

No comments: