Friday, February 20, 2009

Mimpi...

aku dengar berulang kali lagu matahari
nyanyian Agnes Monica. Aku tanya hati
aku tiba-tiba tidak yakin apa aku buat
sekarang. Kosong. dan perasaan sakit.

"Tertutup sudah pintu, pintu hatiku
Yang pernah dibuka waktu hanya untukmu
Kini kau pergi dari hidupku
Kuharus relakanmu walau aku tak mau
Berjuta warna pelangi di dalam hati
Sejenak luluh bergeming menjauh pergi
Tak ada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi
Dengarkanlah matahariku, suara tangisanku
Kubersedih karna panah cinta menusuk jantungku
Ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
Tentangku yang tak mampu menaklukkan waktu.."

rinduku pada rumah...pada abah menjemput aku
pulang. Biar seketika...biar sejenak...biar tiada
duit...

aku mimpi abah..aku mimpi angah...fatah..mama
adik dan along....semua dlm mimpi aku..
sakit..
perasaan sakit bila aku ingat mimpi tu...

mimpi itu bukan datangnya sekali..
berkali-kali setiap malam..
hingga aku nekad pulang ke kampung
biar poket hanya tingga berapa sen


seperkara lagi...aku dan kawan-kawan
sedang berusaha untuk mulakan perniagaan
betul kah apa yg aku lakukan ini...
aku tahu aku boleh..
tapi mampukah aku...


Doakan aku ya!!

No comments: