Friday, February 6, 2009

keje oh keje..aku tgh sibuk cari keje...

Dikalangan rakan-rakan aku, mereka pelik bila tiba-tiba aku meletakkan jawatan sedangkan aku amat menyukai tugas yang aku pikul selama ini. Tugas yang dah jd sebahagian dari nyawa aku. Tapi hakikatnya, aku lebih sayangkan diri aku sendiri. Aku tak mampu bohongi diri..aku tak dapat terus berkerja hanya dengan karenah pegawai atasan yang seolah-olah tak berakal dan tidak matang. Ye..aku akui aku juga masih keanak-anakkan. Tapi, aku tidak pandai untuk menjatuhkan maruah serta mengaibkan maruah org lain di khayalak ramai. mereka cerita yang tek pernah wujud semata melindungi nama dan kebodohan sendiri. Aku nak melaung sahaja rasanya... aku rasa nak menjerit. tapi..aku masih ada insan-insan tersayang yg banyak memberi kekuatan. Memeluk aku di saat aku kehilangan kekuatan. kesannya..aku masih berdiri. masih bersedih walaupun telah berhenti menangis.

Kesan paling ketara..aku demam! Paycheck aku di hold! Aku running out of cash.
apa aku nak buat dengan bangsa aku sendiri yg suka menjatuhkan bangsanya? ataupun golongan ini sebenarnya bukan bangsa..tetapi bangsat jalanan yg suka bertepuk tangan setelah menjatuhkan orang lain?!

takpe..doa org teraniaya dimakbulkan! kita lihat sahaja nanti...

em...petang ini jam 5ptg, aku ada appointment pasal keje. tolong la..i'm out of cash dah ni! euchhh...

No comments: