Thursday, December 4, 2008

Disember sepatutnya menjadi bulan kegembiraan ku...

Percutian yang singkat di Pusat Perubatan Universiti Malaya, kunjungan rakan-rakan silih berganti..kisah luka yang ditinggalkan...secebis ingatan dari cinta lama yang tak kesampaian...silih berganti mencengkam hati aku. Patutkah aku membenci kamu?atau saja bencikan diri ku.

betul kata seseorang,kalau hidup boleh di draft,kemudian draft yang sempurna boleh di publish...yang kurang sempurnanya akan kekal dalam kotak draft, manakala...yang penuh kecacatan,akan di humban ke dalam thrash bin. kalau la hidup semudah itu...

Aku tidak terlalu sebuk, tetapi mencari kesibukkan dalam kesenggangan. Aku tidak mahu kelukaan memenuhi ruang minda dan hati ku, lalu membunuh jiwa aku.

Aku semakin tahu apa yang aku mahu dan inginkan...aku semakin jelas apa yang aku perlukan...biarpun masih kelam dengan pencarian sebuah jawapan yang aku nantikan selama ini...

Disember,mungkin bukanlah bulan yang menggembirakan beberapa pihak...tapi pada aku,aku sangat sukakandisember.Tapi tak lama lagi, hari lahir aku akan menjelang...dan disember gak, salji akan mula berguguran di beberapa tempat.

Aku bahagia..dalam kesedihan...
Aku gembira..dalam keriuhan...

oklah...need to bed. ngatuk gile.sok keje!

1 comment:

Firdaus said...

kadang2 kesedihan dan kedukaan buat kita jadi lebih matang. sabar..