Saturday, November 15, 2008

surat hati...

Minggu yang sangat sibuk hinggakan tulisan coretan hati aku seringkali tersimpan di kotak draft. Aku sangat penat! penat menyiapkan tugasan projek akhir yang aku hampir give up. Mujur...adanya kekasih yang sentiasa menyokong aku dari tulang belakang. yang membebelkan aku...makan,tido...yang mengejutkan aku kala aku tertdo kepenatan mengejar masa menyiapkan tugasan.Alhamdullilah, setelah hampir seminggu bersengkang mata...jadi budak skema melepak di library menyiapkan tugasan...akhirnya,siap juga. Presentation pun ok je. Aku nak say thanks berbanyak pada lecturer yang amat sayangkan aku itu,Encik Zul. Sejak aku operation, encik zul banyak bei tumpuan pada tahap kesihatan aku dan pencapaian aakdemik selain supervisor aku sendiri. Thanks encik Zul sebab tolong settleka project yang hampir aku give up ini.
Seminggu sudah juga..aku telah berpindah ke rumah banglo ini. Aku tenang dan selesa di sini. Alhamdullilah...dan aku kini semakin jelas..dua manusia itu aku perlu jauhi..kerana setiap kali mereka menghampiri aku...hidup aku di dalam keserabutan dan kekusutan yang teramat!
kekasih, sentiasa melimpahkan aku dengan penuh kasih sayang. Adakalanya, aku terpikir..adakah aku telah menyusahkan dia dengan karenah dan permintaan aku??Adakah aku terlalu mengongkong kehidupan nya?? aku sedar..kemanjaan aku..sikap degil aku....adalah satu ancaman pada diri aku sendiri. dan adakalanya,..aku ingin jauh dai kekasih. Aku tak mahu kekasih terlalu menurut permintaan atau kata-kata aku....aku tak mahu kekasih terlalu manjakan aku. Aku takut! aku takut aku akan sengsara..bila suatu hari aku kehilangan dia. atau suatu hari jika jodoh kami tak panjang........aku takut aku terluka.
kekasih sayangkan aku...
kekasih sangat manjakan aku..
kekasih sangat menjaga aku...
kekasih sangat merisaukan aku...

'sayang,sampai ofis telefon ya!' dan permintaan aku di tunaikan....

'sayang,kejutkan syg bgun subuh ya," subuh itu dia kejutkan...

'sayang..lunch nnt call syg ya! ' permintaan berbentuk arahan...masih lagi di turutkan.

dan dia...dengan tenang....

"syg, sayang nak sayang jaga kesihatan ye!"

"sayang taknak tgk syg tdo lewat lagi pasni..kecuali kalu ada task yang pelu diselesaikan!"

"sayang nak syg makan makanan yang sihat2 pasni, jangan makan megi lagi k!"

"syg,jgn cakap lama2 tau...nnt abes kredit. syg blaja lagi...sayang takpe la...dah keje!"

"syg jgn isaukan sayang ya!"

tapi..aku tetap aku. masih lagi makan megi...masih lagi tido lambat..masih lagi menyakat kekasih dengan perempuan-perempuan lain..masih lagi muncungkan mulut sambil berpura-pura cemburu (tapi ada gakk betul2 aku cemburu..cuma aku sembunyikan dlm ketawa ku..ahahh)

aku tahu..kekasih mula mengenali aku melalui penulisan aku. Tima kasih,kekasih krn cuab untuk mengenali aku. cuba memahami aku..dan sentiasa meletakkan aku di tangga pertama kehidupan kekasih. ahaha....hidup kamu tanpa aku jauh lebih baik..apatah lagi kekasih mempunyai kesayangan yang manja..cenggeng..mudah merajuk. ahaha..layan je la sayang. sayang kan selalu kata sayang maintained and cool. eheheh..

arini..kekasih kurang sihat. barangkali jadual kerja dan rehat tak menentu membuatkan kekasih jatuh sakit. Aku isau...sangat risau sebenarnya. tambah lagi bila kekasih tidak membalas mesej aku, menelefon aku. kekasih perlu rehat. Aku cuba pahamkan diri yang tak mahu paham! aish...semua ini kekasih punya pasal. sampaikan aku sedang mengira kehadiran tahun 2010. aduhai tuan putri...wake up!! jgn terlalu dibuai perasaan...masa itu masih panjang. kalu sesuatu nak jd..sekelip mata bleh jadi...

"sayang janji sayang takkan tinggalkan syg...."

kekasih dah janji takkan tinggalkan aku..pastikan kamu tunaikan janji kamu..jika tidak..aku akan benci kamu seumur hidup. jangan tinggalkan aku...kecuali Allah lebih sayangkan kamu. Aku akan redha...jika terbukti Allah lebih menyanyangi kamu dari aku.

esok aku akan ketemu kekasih.,..teruja?ahaha..gedik tak kalu aku katakan...aku tak sabar nk tunggu subuh mnjelang. aku tak sabar menanti hadirnya esok. aku mahu berjalan beriingan dengan kekasih....aku mahu kekasih memimpin tangan ku...menikmati detik-detik manis aku dan dia...di dalam lautan manusia yg membanjiri kawasan..tapi, aku tak mahu kekasih gagahkan diri kerana aku. Aku mahu kekasih cepat sihat...aku mahu kekasih sentiasa bahagia...

sayang,kalu kamu baca coretan aku..jangan ketawa ya sayang. cepat sembuh sayang...aku nntkan panggilan dan mesej kamu seperti biasa.....jgn lupa mkn ubat ya!!!

No comments: