Monday, November 10, 2008

Endless Story: New Chapter re-open!

Hai.

Setelah sekian lama aku menyepi. kesibukan, peperiksaan dan perasaan yang mencengkam sanubari lewat beberapa hari ini benar-benar membuatkan aku sedikit celaru. Alhamdullilah, peperiksaan akhir telah berlangsung hendaknya. semoga...dalam penghitungan aku ia telah berakhir untuk utk beberapa tahun ini. Malam ini,aku perlu selesaikan hal FYP aku. again,bersekang mata lagi. tapi sebelum itu, aku ingin mencoret di sini.

Lewat kebelakangan ini, telephone aku sering kedengaran...bunyi sms dan panggilan silih berganti. mmberi laporan harian...bertanyakan keadaan aku....membuat permintaan-permintaan yang berbentuk arahan tapi tersembunyi dek rasa kasih yang melampau-lampau. dan malam aku pula di akhiri dengan ucapan rindu-rinduan....penuh syahdu menyentuh hati aku. tapi, saat ini, hati aku..tak dapat diluahkan. biarlah ia kekal menjadi rahsia wajah hati. Aku, dia dan Dia...biar kami sahaja yang ketahui..biar Dia sahaja menjadi saksi. iya..hati aku sedang diketuk. dan pari-pari cinta itu sedang membidik kan anak panah di hati aku. sayangnya, aku masih mengharapkan sesuatu yang samar. Penuh kesamaran...setelah begitu lama..aku sukakan dia..aku sayangkan dia..walaupun..tiada bicara kami lewat kebelakangan ini. Saat aku besumpah pada hati aku perlu menjauhkan diri aku dari dia. aku mahu dia bahagia...perolehi apa yang di mahukan...bahagia walau apa..di mana dan dgn siapa dia berada.

tapi, biar apa pun, masa sedang bergerak langsung tidak menanti aku,dia atau kamu. 10-10-2010, aku akan bergelar pemaisuri hati seseorang. yang menyintai aku dan meyanyangi aku sepenuhnya. biarpun kala itu,aku tak mampu memberikan cinta hati aku pada dia yang menakluki aku dengan ikatan yang sah. Cermin hati ini telah retak..hancur lumat walaupun aku sedang berketawa dengan gembira.

ya..aku sedang ketawa dengan gembira. sangat gembira juga barangkali. Aku telah berpindah..dari kesunyian bukit ke kesibukan bandar. Kontra sekali kan..kamu sukakan ketenangan jauh dari manusia,tapi aku pula masuk dalam kelompok manusia yang berbagai ragam..yg penuh tipu muslihat. terlalu lama aku berada di kesunyian pinggir bukit menikmati ketenangan dalam kesepian. melihat semua jalan dengan mata hati..melihat setiap arah lurus jalan hinggakan adakala,aku terperangkap di persimpangan. tapi kehadiran kami dan kisah kamu mengubah aku, mengubah aah haluan hidup aku. Aku bukan lagi seorang adik berusia 15 tahun..tapi aku seorang kakak..yg usia nya bakal mencecah suku abad pada tarikh perkahwinan aku kelak. ahahha...aku kakak kepada adik-adik yang cumel,kacak dan nakal2 belaka.

sebelum aku berhenti..entah napa aku ingin berpesan sesuatu....barangkali pesanan ini pesanan terakhir..atau mungkin aku bimbang aku terlupa untuk berpesan pada esok hari...maka biar saja aku coretkan kala ini.

untuk angah tercinta, terima kasih kerana tak putus memberikan nasihat, panduan tunjuk ajar...sama-sama berkongsi rahsia..menjadi firewall aku..jd cctv dan filter aku...juga menjadi heater aku saat aku hampir tewas..menjadi tempat aku bermukim di kala diselubungi saat kejatuhan. Angah..kakak terbaik yang penah aku ada dunia dan akhirat.

kembar....aku sangat menyintai kamu saudara ku. kau lah kembar aku, sahabat,teman, kawan,saudara bahkan sebahagian yang melengkapkan kehidupan aku. Aku tak pernah rasa sisih adanya kamu di sisi..aku tak pernah rasa sepi dan kosong dengan bicara kamu. Aku sentiasa gembira dengan kamu. sangat gembira. terima kasih atas pengorbanan kamu...

untuk seorang pembaca blog ku yang aku kenali sebagai Kak Ina, terima kasih membaca blog in. ia hanya coretan hati tentang kehidupan seorang putri kecil dalam mencapai kegembiraan dan berjuang demi ke. Kehidupan ini adakalanya kejam.. tapi kita akan lebih menghargai nikmat kehidupan setelah mengharungi susah senang perit hidup. transformasi kehidupan ini sedetik hanya..cuma semuanya terletak di tangan kita. bagaiman kita menconteng kanvas warna itu.InsyaAllah...Allah itu bersama kita sentiasa. kesedihan yang ada datang dlm kehidupan kita itu sebenarnya menjadikan kita lebih matang. Percayalah..doa in sentiasa mngiring Kak Ina.

untuk kamu, mungkin kamu tidak lagi membaca blog ku. barangkali kehadiran aku juga sudah lupus dalam kotak pemikiran kamu. yelah, hanya satu nama bermain di minda kamu. Aku senantiasa doakan yang baik2 belaka buat kalian.

untuk fairuz yang tengah kebosanan..ahah(saja je nak mengata fairuz..)..sila update blog anda dan kasikan addressnya kat aku...eheh tak sengaja terpadam url blog ko. Thanks juga sahabat, yang membantu aku berpindah..dan membantu aku ketika aku mati kutu laptop aku rosak. mujurlah kabel bateri je. kalu tak mau nanges tak henti...ahahha.....

specially to Kak Wani (Che'Yam Comel) eheh..SELAMAT PENGANTIN BARU. INSYAALLAH...i'll be in ur wedding on that date. jgn lupa present kat saya ye..date tu besday saya jugak! ngeee..ngee....

untuk rakan serumah aku, ayu, hani,kay'on, ena, fieza,fariza dan anis(roommate aku)..selamat berkongsi kehidupan dengan aku dalam penthouse serba sederhana ini. aku sangat selesa..Thanks hani sebab temankan aku berjogging sekitar tasik tadi...kemudian singgah McD belasah McFlurry.ehehe...esok kita jogging lagik ye. jogging sampai aku kurus sebelum tarikh lahir ku ke-24.


untuk kamu sayang...terima kasih menyayang dan menyintai aku. bahkan sentiasa memenuhi permintaan aku. Aku sedang belajar membuat keputusan..juga sedang belajar menilai hati aku. Aku benar-benar butuh waktu. tapi hadir kamu sangat membahagia kan aku kala ini. Cuma,aku tak mahu masa indah yg seketika ini akan meluluhkan dan memusnahkan kehidupan kita kelak. Aku benar-benar perlu masa. untuk aku,kamu..dan rumahtangga yang bakal kita harungi. Kelak, jika keputusan aku menerima kamu dalam hidupku, menyerahkan cinta dan seluruh hidupku pada mu..aku pohon kau didiklah aku. Didiklah aku menjadi wanita paling bertuah dan bahagia di sisi mu. Jadikanlah aku satu-satunya permaisuri di hati mu bukan dua,tiga dan empat..dan jgn la kau kasari aku dengan maki hamun,kejian dan tamparan. Aku akui aku mula sayangkan kamu..dan perasaan ini hadir tanpa dipaksa, tapi sayang..cinta dan sayang itu berbeza. Aku harap kau paham. Terima kasih atas pemahaman kamu selama ini. Aku perlukan ruang lingkup untuk aku membuat keputusan. terima kasih ye sayang...

oklah...aku mahu sambung menyiapkan keje aku sekejap lgi. tapi aroma dari dapur sangat sedap dan perut aku sedang berkeroncong dangdut.lapar..ahahaha....

untuk pembaca dan pengikut blog aku. tima kasih...

No comments: