Monday, October 20, 2008

Malaikat Utusan...

Aku yang berrcelaru, mencari penyelesaian pada pengakhiran persahabatan..aku bisik pada hati, moga diberi kekuatan bedepan kekusutan ini. aku telah buat apa yg perlu..selebihnya biar Allah menentukan.

Lalu..tuhan pinjamkan aku beberapa malaikatNya. Kak Hana, baru sahaja tiba. Pastinya, aku tak akan bersedih lagi.. sebab Kak Hana akan menemani aku sepanjang minggu ku membantu aku berkemas untu berpindah. Yep..aku akan berpindah..jauh dari kesunyian bukit.

Malaikat kedua....Syed . Aku pun terkejut...apa mimpi yang meniup dia kembali menghubungi ku. Hubungan aku dengan dia telah lama berakhir, tapi dia menuntut janji aku padanya. Kelakar. Cinta zaman kanak-kanak yang dituntut kembali. Dia ajak aku balik ke kampung untuk bertemu dengan mama dan abah. Betul-betul gerak dari tuhan barangkali, aku juga sudah berkira-kira mahu pulang ke kampung hujung mingu ini.

kerana entry aku sebelum ini, Fairuz pula salah paham..sampaikan emo dengan aku. kelakar sangat...sampai aku terpaksa berkejaran ke pondok telepon utk memujuk Fairuz. Apa lah pakcik nie..... Aku juga berbual dengan encik agar-agar. Dia dapat detect suara aku down. Dia pun cam aku..demam dan batuk. Bila dengar encik ahmad ruzaimi tue membebel...aku ketawa...senang hati dengan dia.

Dalam lab td, aku boleh tertido pulak dalam lab, Mata nie berat gile..dah la pa'ah sebuk layan pic hot dia. Malam karang jam 8mlm ada test strategik. Essay! hish..otak aku beku. Apa yang aku baca tak masuk...last2 cite pasal interview sterwardess pulak yang mengisi perbualan aku,emmy, farah dan nadiah. ehhehhe...oklah..aku dah sangat mengantuk. Aku nak tdo sekejap...dah la kak hana dah sampai ke India dah tue mimpi.

oh ya, ada ura-ura mengatakan beberapa nama telah di shortlist kan utk re-shuffle cawangan. The best thing, nama aku juga ada. Semoga...aku dapat bertukar ke kampus cawangan. Time single mingle nie lah nak berjalan sepuas-puas hati. bak kata fatah, penuhkan cop di pasport? ehhehe........

Aku betu-betul gembira. K la...nk tdo jap. then mau sambung study! Ganbattane.

No comments: