Tuesday, October 21, 2008

hari ini...

Kak Hana dah pulang. Bakal abang ipar ku yang ambil. Walaupun sekejap sahaja dia datang, dah cukup mengembirakan aku yang tengah kusut dan tak terurus nie. Tadi sebelum abg Imran datang jemput kak hana, aku teman kak Hana shopping. Beli baju utk open house TM hari sabtu nie di La Meridian,KL. Tiba-tiba aku jd penasihat pemakaian kak Hana. Al-maklumlah...bakal isteri kepada executive kewangan TM, takkan takmo nampak elegent dan penuh ciri-ciri wanita melayu terakhir. kami menjelajah semua butik yang ada menjual jubah kat PKNS dan PAS. akhirnya, kak Hana aku sangat berkenan dengan jubah berwarna pink tue....jalan dan berjalan, kami masuk ke satu section yang tak sepatutnya...ahhaha...dah selepas menunjukkan muka yang sangat manja..penat..sedih dan letih....ehehhe..akhirnya kak hana telah memilih ini yang ini untuk aku..ehhehhehehe..cumel kan?! Ketika aku menulis nie pun aku tengah peluk ia. erm..masih terpikirkan nama yang sesuai..ssemoga ia menemani aku ketika menjawab peperiksaan...kesedihan dan kesukaan aku. ehehhe....muka teddy nie cam muka sedih je....tak tersampai hati aku lihat..ahahahha...
Selepas aku berjaya memeluk teddy yang telah berpindah milik menjadi binatang peliharaan aku kini, aku dan kak hana pun meneruskan aktiviti mengukur dan membanci kedai. Last sekali, kami singgah di kiosk McD untuk membeli McFlury strawbery mudpie. ekceli aku minta mcflury mudpie..tapi dia kasi strawberry mudpie..ehehh..best nye!!! selepas beli mudpie, kami terus ke bus stop menanti bus balik ke Puncak. sampai di puncak, kami singgah makan di kedai makan kebiasaan aku. Kenyang sangat...dengan nasi paprik campur,tomyam campur,telur dadar dan sambal..pergh memang kenyang. Lagi best bila abg Imran yang belanja...ahhahha....
by the way, kak hana dan abg Imran akan bertunang Ahad ini,insyaAllah dan majlis pernikahannya akan dilangsungkan pada januari 2009 nanti. Aku yang menyaksikan cinta mereka berputik, seronok sangat. Semuanya berjalan dengan lancar. Tue la asik gaduh je...kan sekarang dah takleh berpisah..wahahhaha....aku doakan kak hana dan abg imran sentiasa bahagia. Abg imran dan kak Hana ini selalu jd malaikat aku..sentiasa ada ketika aku memerlukan..ketika aku kesedihan. tak pernah sekalipun merekan biarkan aku terkontang-kanting selesaikan masalah aku. Agaknya..betul la kata fairuz, aku nie manja dan dimanjakan sangat. apa nak buat..itu lah aku....
Sepanjang kak hana berada di sini, dia banyak menasihat aku. Semalam aku berbaring atas ribanya bercerita apa yang terbuku di dada. kata-kata Kak hana banyak memberi aku semangat dan memulihkan hati aku. Ya, aku tak perlu terlalu memikirkannya. Aku telah menjalankan apa yg patut aku buat...dan selebihnya biarlah Allah yang menentukan. Yang penting sekarang, aku kena pentingkan apa yang lebih penting dikalangan yg sangat penting.Aku tak boleh biarkan emosi mengambil alih kewarasan aku hingga menyebabkan aku hanyut dalam alunan perasaan yg caca merba ini.

setelah berfikir panjang...aku pikir semasak-masaknya..setelah beberapa hari menghadap IP Domain pembaca-pembaca blog aku...erm... kamu..aku tahu kamu membaca blog aku. Mengikuti setiap coretan aku...aku tau aku sangat sukar berbicara dewasa ini...tapi kalu kamu aku berkata..aku menantikan kamu. Sabtu ini..jam 2petang hingga 3 petang,aku akan menanti kamu di hadapan chinoz, level 1 yang berhampiran pintu keluar ke taman di KLCC. Kamu tak akan sukar utk mengecam aku..kerana aku akan berpakaian serba putih pada hari itu. Aku nantikan kamu..ya kamu..kamu yang tertanda tanya akan kehadiran aku...rupa ku...tutur pekerti aku..ya...biar kita bicara hati ke hati. Walupun aku tak suka ke KLCC, tapi KLCC itu menjadi tempat kesukaan seseorang yang pernah aku suka...barangkali org yang sama kita suka....maka...kita bertemu di situ sahaja. selebihnya..biar lewat pertemuan itu menjadi saksi kejujuran kita semua. mungkin sukar untuk aku mengenali kamu...jadi aku pohon, kau pegang lah sebuah novel di tangan mu dalam posisi yang terbalik. Aku menantikan kamu di situ..kau tanyalah gerak hati kamu....jika kau benar iingin dengar bicara ku, aku menanti kamu di sana.

tadi, mua'adz call aku..dah lama tak dengar cite mua'adz. tertiba sahaja call dah dengar dah jd usahawan berjaya, sampai nk hadiahkan aku sebiji myvv sebagai hadiah hantaran perkahwinan untuk aku. Dia kata aku jual mahal...sengal la mamat nie. tak abis-abis usik aku. ada-ada sahaja idea mahu kenakan aku. ehehhe...cumel la budak sorang tue..ehhehe

Aku dah menguap byk kali..tapi aku perlu mandi..then siapkan slide untuk ITPM sebelum compile petang esok dan juga study untuk test PR..malam sok aku kena settlekan keje baru yang diberikan puan utk strategik management. Jumaat nie test web. so, aku tak jd balik minggu nie. lepas siap berpindah..aku akan balik kejap ke Penang. windu sangat pada mama...

kata kak hana, semalam, aku dah mula meracau dan bercakap dalam tido. Yelah,semalam aku tertido awal sedangkan kak hana masih menulis thesis. ehehehe..mujur kak hana tak pasang telinga. kalu tak..wat malu je...

kamu nak tahu mimpi apa? ahahha...

aku mimpi emmy dan grup project aku tengah bentangkan progress report ITPM dan SA kat ASO. ahahhaha.....jgn salahkan aku....aku terlalu penat!

aku nak rehat sekejap seblom mandi dan mulakan keje. aku juga...sangat kekenyangan di suap dengan macam-macam makanan oleh kak Hana dan abg Imran...

Aku mau peluk teddy bear baru aku.....

2 comments:

apunpital said...

bengong alya. orang nak baca dia ajak jumpa. cis lah! memang MPP

.. ala2 orang baca paper. xmo jumpa pun. aku baca chedet, xmo pg pun talk dia. haahhhaha

Prinzessin said...

yelah apun...sapa lah lya yg kamu mahu jumpa kan...kan.kan...

jumpa ain je la.....cis jugak utk kamu apun....

apun, masakkan lya spahegeti bolognise...lapar la...kamu asik sebut cis(kedengaran dan membayangkan seperti cheese je...)