Saturday, August 30, 2008

Log Perjalanan seminggu...

25 Ogos 2008- Isnin
Tetiba masuk class...ade midterm test SA. pergh...dah la tak study. tapi syukur....tajuk yg diwajibkan menjawab, antara topik yg aku hafal and can be considered easy topic for me la. Aku cukup tenang hari nie. mujurlah 2 soklan jawab dalam class and ada take home test and submit hari Rabu before jam 5 ptg. Fuhh! lega. hari nie penat sikit. class sampai malam. tapi class malam mmg best.class strategic planning.

26 Ogos 2008-Selasa
Selepas class ITPM, kitaorg ke Seremban. Ade seminar Oral History kat Dewan Pemuda UMNO Seremban sempena karnival membaca anjuran Perpustakaan Negeri kat sana. Perasaan aku..sukar nk digambarkan. serabut tapi aku nekad. aka terus berjuang dan sabar. Sepanjang seminar, aku rapat ngan mimie..budak class Oral aku. oklah..kitaorg jalan2 kat Seremban...at least menghilangkan sikit perasaan gundah aku. Balik dari Seremban..sampai puncak jam 9 mlm. and aku mmg mental block. terlalu tertekan...aku call angahlinda and nangis kat angah. Lega rasanya...Nadia datang umah aku. kitaorg bincang ttg multimedia PR. dahla submission dekat 2 september plak tue. stresss bertambah! esok..insyaAllah..sum plan and effort must be taken!

27 Ogos 2008-Rabu
kul 9 pagi dah kuar umah. Nak wat pinjaman video cam...tape la..dll. tapi pej faculty plak tutup. so terus jumpa puan azah macam dah janji semlm. kebetulan Pn Hjh Kamaliah pun ada. alhamdullilah..niat murni di restui. sok hantar storyboard kat inovasi. dah settle ngan Pn Azah...lepak library. cari material jawab soklan take home test. dah la petang nie kena anta. kena tulis tangan plak tue. nadia ngan Norain bantu wat storyboard and cari source.Pastu dapatkan tandatangan utk pinjam ABM. then nk submit test script answer. ehehhe...kena reject. so...kena re-writer balik asgment tue. Puan Aliza kata muka aku aku pucat. tp mmg aku letih pun. sgt letih berkjar sana sini. dah sign submission take home test. balik...masih sempat singgah makan.sbb aku tak makan dr pg sbb tak sempat keja itu dan ini.tapi singah klink dulu nk amik GL. doctor kasi mc class petang nie sbb tak larat. so aku tak masuk class..kebetulan plak, Ayu MASCOMM datang pinjam cd..so sembang ngan ayu. and then...cite pasal umah sewa. insyaAllah..aku mayb akan sewa skali nga diorg bulan 11 nie. InsyaAllah..ehhe. makan pas solat.sambung keje and tdo. budak 2 sms aku. ok..one step positively. rini gak wish hepii birthday kat iman coz hari ni birthday dia.

28 Ogos 2008- Khamis
td pagi bangun.rini nk kena submit storyboard kat unit inovasi. dia send storyboad thru ym. and we have heart to heart disscusion. alhamdullilah...aku dah bgtau pendirian aku.aku tak mahu lagi di kaitaka dengan dua nama itu dan dia hormati pendirian aku.aku minta maaf segala kesalahan aku and hope antara kami bleh mulakan kembali. aku tak mahu kehilangan kawan baik. and...bak kata aku pada abg aizudin...tutup buku lama dan bukak buku baru tanpa dua nama yg tak sepatutnya tue. yg mengkucar kacirkan idup aku. Gi Pusat Inovasi tak sangka ade walk in interview. tapi aku lepak ngan puan azah. kat sinii...aku berpeluang melihat sessi bagi setiap jenis interview yg dijalankan. interview yg organised by TNB agak scary and banyak method falsafah. isk..isk..seronok bila aku berpeluang interview dan berbual-bual ngan Pn Ramlah, HR di TNB tapi bhgian POWER distribution and generation. pastu..aku jugak berkenalan ngan Cik Najwa Khairi..dr bahagian pengambilan pekerja PETRONAS. yg best...aku plak diintervew dan di minta utk menghantar resume bg mengisi kekosongan bahagian project management. ahaha..kelakar sgt. dan byk betul perkara membahagiakan. pas settle kat Inovasi...aku ke PPUM. Jumpa Dr Rafael.pas discussioni, kitaorg g makan then dia drop by aku kat LRT Bangsar. then amil LRT ke Masjd Jamek..cari beberapa barang then carikan beg utk mak aku. hadiah birthday mama aku. eheh..sampai umah dalam jam 9.45 mlm. and jumpa wawa...dia bgtau submission project PR second week of september bukannya 2 september. cet..sakit hati je. oh ya...datin gak postpone interview hingga selasa depan jam 10 pg.

29 Ogos 2008-Jumaat
Seharian cover recording and shooting kat Pusat Kaunseling Kerjaya. dari jam 11 pagi hingga 5 ptg. waktu henti solat jumaat....kiitaorg sempat ke seksyen 17. beli tiket bus raya. dapat pun. tak sangka jumpa sarah,housemate angah kat sana. pas setlle cover sume, farah drop by aku ngan henni kat seksyen 2. kitaorg amik cab ke KTM. Henni turun kat Subang Jaya dan aku terus ke KL. henti kat KL Central tukar baju then terus tukat train ke Plaza Rakyat. amik bus jam 8.30mlm. mak ai..tiket sampaii RM60.mahal siot.eheheh..tak kesah la...janji dapat bersahur,berbuka dan sambut kemerdekaan dengan org tersayang.eheheh

30 Ogos 2008-Sabtu
sampai tol juru jam 2pagii. Raja ngan Dayah amik aku kat tol juru. singgah KFC 24 hours kat auto-city makan. then balik.sampai umah jam 3 pg,oh ya..raja kasi sourvenir dari australia. cute sgt.suka!!!!! balik lepak sembang ngan mama..sampai jam 4.30 pg sambil2 laan YM then tdo. bangun awal pagi...abah dah kalut tiket bus balik KL habis. ehehhe...aku relax je. ehehhe...selepas bersusah payah abah ke sana ke sini..akhirna dapat gak tiket bus hari isnin jam 11.15mlm balik ke shah alam. sbb selasa ade interview ngan datin. ehehhe...
Aku nk manfaatkan masa cuti nie yg tak berapa hari nie sebaik mungkin. tak sabar tunggu 1 ramadhan.
angah byk bagi sokongan moral kat aku.aku sayang angah aku.lupa plak..rini birthday raja. hepi birthday. wishing the best for raja.ehehhe.. esok 31 ogos..birthday mama and....hari kemerdekaan negera yg ke 52. selamat hari kemerdekaan dan selamat berposa!!! ehehhe....

No comments: