Friday, February 25, 2011

Road crossing and road users...

Sangat kelakar dan memalukan apa yg aku lihat petang tadi.Kejadian ini berlaku dalam dalam situasi yg tidak dijangka sama sekali....

*gelak lagi...*

Kebiasaannya..pulang kerja aku akan balik ngan Benji...tapi memandangkan Ben ada hal..maka dia terpaksa gerak dulu dari aku memandangkan Ben abes keje jam 5.15pm dan aku habis jam 5.30pm. Entah napa..aku tgk mood Benji macam tak best je rini..moody semacam..so malas aku nak kacau dia.

Maka,lepas tepat jer jarum jam 5.30 petang,aku pun bergerak ke station bus depan BHP. Bagi yang tak tahu....opis aku berdekatan dengan Eastin Hotel Damansara dekat Phileo Damansara,PJ Sek 16. Tgh dalam ramai-ramai berhimpit tunggu bus...tiba-tiba jd kecoh pulak dibuatnya. 2 orang minah "salleh" not bad la hot..bleh g selamber derk je lintas LDP. Dahlah time tu road traffic laju dan jammed sukar nak di predict... lepas dah berjaya cross ke seberang berdekatan petronas....semua org ingat dah takde apa-apa dah la. kemudian diorg berdua ni buat hal lagi....lintas semula ke arah kami yg tengah tunggu bus. Dah la dua palang yg sama tinggi dengan diorg..diorg main panjat je. Dammitt la..tak pikirkan keselamatan diri. Bila halfway...diorg nampak teksi...terus tahan. Maunya nak berhenti amek penumpang.Dah la tgh highway..jammed..siap buat lagak ngeri panjat palang.OMG....

*gelak..dan gelak..dan gelak lagi sambil tekan perut dan batuk-batuk koh koh koh...**

Finally..berjaya jugalah diorg melintas ke station bus. org semua dah ketawa tak boleh tahan tgk kebodohan mat salleh ni.Akhirnya,dorang naik bus sama dengan aku ke Asia Jaya.

Dalam perjalanan ke Asia Jaya melalui,jammed mmg la tak boleh blah giler. So...satu kereta ni sebelah kitaorg...Ya Allah buruknya pemandangan. Boyfriend and girlfriend la kot. Yg perempuan dok sebelah lelaki sambil kaki dekat tingkap pintu sebelah pemandu...then kepala terlentok manja dekat dada lelaki tu sambil main-main henpon. tau la awak pakai nokia xpress music..tapi tak payah la sampai camtu.Dahlah tak pakai seat belt..kalau emergency break..tak ke kelakar jd katak penyek!

*gelak lagi...*

Alahai...

Ada banyak lagi kisah road user yg aku hadapi arini...tapi abaikan je la. cukuplah dua kisah yg menggelikan hati ni...yg lain tu...lain kali lah cite.


ok..skrang tgh layan lagu "tamally maak" . Nak abeskan cite ulat-ulat cinta lakonan dak abang "kertang-kertang" tu tu...memang la sakit jiwa. Cam takleh nak teruskan je. Nampak sangat tak sejiwa. haha..padahal berangan lebih..hahahaha........oh ya..jgn hairan la ye..kalau tgk status aku cam pelik semacam dgn nama artis tu...nama artis ni...nak buat camana..level aku atas je daripada level editorial dept. artis yg buat obituari..requiem dan cheerish pun ramai gak. hahaha...

dah la.nak tido.sok ada kelas.







bye.

No comments: