Monday, November 1, 2010

BEST Team dalam kenangan..

Bila mendengarkan atau terbaca tentang BEST Team..mesti ramai tertanda tanya. Apa tu BEST team..best sangat ke?? BEST Team ialah salah satu divison dalam company aku. atau lebih tepat ialah Bookfair,Exhibition,Training and Seminar Team.

Department ni tidak lah besar mana...cuma 13 orang sahaja...dan setiap seorang mempunyai karenah masing-masing. Tapi karenah dan perangai masing2 tu lah menjadi sumber kekuatan dan mengeratkan lagi kami bersama selama ini...

Dibawah..adalah sebahagian ahli BEST yang sudah menjadi sebahagian keluarga aku yang berkongsi suka dan duka aku bersama. Menjadi penyeri...racun dan penawar dalam kehidupan aku...yang menjadi sahabat dan rakan sekerja... yang mengajar aku erti hidup susah dan senang bersama...

Mereka adalah mereka yang tidak pernah berpura2 menjadi orang lain..dan mereka menerima seadanya aku...



-Benjamin Leow ( Ah Ben atau Ben 10)
Berpangkat senior executive. Baru sahaja menamatkan zaman bujangnya. Seorang bos yang baik...yg sentiasa lead by example. Takde masalah nak lepak ngan staff bawahan..mmg hampeh punya bos. Dikenali dengan nama Ben Leow, Ah Ben atau Ben 10. Tapi latest name setelah berkahwin ialah Apek. hahaha...

- Raymee Azlan (Raymee)
Bekas supervisor BEST. Baru sahaja menamatkan zaman bujangnya baru-baru ini. Mulut yang sangat bising...suka bebel mengalahkan mak nenek, tapi seorang yang sangat baik hati dan bersifat ke "abang"2an. Sabar je la.... Walaupun dah lama meninggalkan BEST, namun dia tetap BEST Team sejati...tak lokek hulurkan bantuan jika memerluan.

-Mohd Faiez Hassim (Kacang)
Menjawat jawatan sebagai supervisor. Mesra dikenali sebagai kacang. Kalau ditanya kenapa nama panggilan kacang..jawapannya adalah..."panjang ceritanya...." hahaha. Masih muda dan single mingle...seorang yg kelakar, penjimat dan nakal. kalau tengah susah hati..lepak ngan dak kacang ni..sure ilang sume stress sbb gelak je keje.


- Botak (Harul Razimi)
Jawatan yang disandang adalah asst supervisor. Bila ada event, dia akan bertugas sebagai chief cashier. Seorang yang panas baran...tetapi kalau dengan perempuan pemalu habis. Walaupun dikenali dengan nama Botak, tapi beliau tidak botak orangnya.
-Joe (Joe chak...)
Ok..yang ni aku lupa nama betul dia. Tapi lebih mesra dikenali sebagai Joe Chak. juga seorang B&E Asst. Berasal dari kelantan...and sorry not longer available. Juga bakal menamatkan zaman bujangnya dalam masa terdekat.
-Mohd Ridho (Ridho )
Berasal dari Kelantan. sangat patriotik dgn negerinya. Baru sahaja bertunang dan dijangka akan menamatka zaman bujangnya tahun hadapan. Position B&E asst dan kadang2 jadi driver lori kalau time2 takde transport. hahahaha..

- Bob
Yang gagah perkasanya ni dikenali sebgai Bob atau Abang Bob or B'Bob Bob atau juga Bob the builder mahupun abang sideburn macho. Position selaku B&E Asst. Nampak garang...tapi dalam hati ada bunga.
-Mohd Fadhil (Zek)
Masa banyak merubah segalanya. Zek adalah orang paling baru dalam Team kami. Mula-mula, memang susahlah nak melayang karenah dia. Cakap asyik nak menang. Tapi, dalam apa pun situasi susah dan senang dia masih bersama BEST. Dan perlahan-lahan dia mula berubah kepada lebih baik dan kini beliau sebahagian dari keluarga BEST. Position disandang B&E Asst.

-Mohd Aqib B Yusof (Akib atau Along)
Hero Pantai Dalam yang comel. sebaya adik bongsu aku..bahkan aku dah anggap dia sebagai adik aku sendiri. Pemalu orangnya...tapi kelakar sangat. Nak rapat ngan dia mmg amek masa...tapi lama kelama2an boleh la kawtim. Asalnya dia budak HD tapi lepas tu dia tukar masuk ke BEST. Not longer with BEST tapi dia tetap sebahagian keluarga BEST Team.


-Muhammad Zurin (Zurin)
Berasal dari Petaling Jaya,Selangor. Anak sulung...sangat kelakar dan baik hati. mempunyai senyuman yang manis. umah aku ni..dibuat macam umah dia..bahkan mak bapak aku pun dah macam mak bapak dia. walaupun sekejap sahaja dia bersama BEST Team...tapi dia tetap BEST seumur hidup.
-Walter Tan
Bekas chief cashier dan senior executive BEST. Happening..baik hati. Even dah macam abang aku. sangat sayangkan aku...tak tau la nak cite. Tapi dia mmg dah cam abang aku. susah senang sama-sama. Too many things kami berkongsi..suka dan duka...tak retilah nak cite cam mana..pendek kata...mmg cam adik beradik la. berasal dari Melaka,keturunan Baba Nyonya...kalau kenal dia..sume pun akan suka dia sbb dia sangat baik.
-Muhammad Hanif Selamat.
Last but not least, Ahnep atau big speaky guy. seorang yang penyanyang dan kelakar. Kami masuk kerja sama-sama..cuma time tu..dia masuk dalam BEST terlebih dahulu dari aku. Seorang yang penyanyang..kelakar dan bengong.


Maskot adalah sebahagian dari kerja kami sume..hahaha....

Pertandingan Futsal inter-company...menang di tempat kedua..tapi yang paling penting, kami menang sorak!!!! Last lunch together as BEST Team. Tak cukup ahli...tapi cukup menggembirakan.

Move out time...kerja-kerja terakhir sebagai BEST Team.


1 November 2010, telah menjadi satu tarikh yang sungguh memilukan bilamana...pada hari ini...BEST Team telah dibubarkan atas alasan2 yang tidak dapat dinyatakan. Walaupun tiada lagi BEST Team, namun tidak bermakna....hubungan ini sampai setakat ini. Kami tetap juga akan bersama..suka dan duka. Hanya Allah sahaja yang mampu memisahkan kami....


Sesungguhnya...aku mmg kecewa dan terluka dengan keputusan ni. Tapi,things happen for reason. Aku harap disebalik semua ini..ada hikmah tersembunyi.

Terlalu banyak perkara terjadi lewat keberlakangan ini...aku benar2 perlukan rehat. Tambahan pula...exam pun dah dekat. Apa yang penting sekarang, aku harus tumpukan perhatian pada kerja dan exam aku. Banyak tajuk yang aku kena cover dan banyak pembacaan aku kena buat. Ya Allah..berilah aku kekuatan utk semua ini...

1 comment:

Unknown said...

15/9/2014 1.26pm baru baca "best team dalam kenangan" hahaha..mmg klakar baca ni..biasa la teringat zaman dulu kn..adoii