Tuesday, September 1, 2009

12th ramadhan : swing lagi

Hari ini..sepatutnya aku menghadirkan diri untuk presentation di KL. Tapi, memandangkan keadaan kesihatan aku yang langsung tidak menunjukkan mau sembuh,aku terpaksa bercuti. malam semalam....panas badan aku naik semula. Batuk..cam sial je punya teruk. Mood aku hari ini memang tak baik langsung. Aku asyik nak marah je. Dan yang paling membenggangkan...facebook pun cam haram je. Lambat sgt loading. cam bab* je. aku berkurung diri dalam bilik..itu yang terbaik dari aku daripada tak pasal-pasal aku menghamburkan kemarahan aku pada sesiapa sahaja.

terukkan aku sekarang? Sekarang ni sapa yg kronik?aku ke dia?

Beberapa hari ini...aku mayb tak akan angkat phone call. jd sesaapa yang nak ada apa2 nak bgtau tu..tinggal saja pesanan di facebook,email atau sms. tapi kalau nk harap aku reply kt sms..better jgn la. aku mmg malas giler nk pegang phone. selalunya..adik aku je yang sibuk dengan hp aku tu.

Pasal redha....aku terima hendaknya apa sahaja ujian yang diberikan Dia pada aku. Cuma, aku rasa sakit untuk nak melepasi ujian yang tuhan berikan pada aku. Tapi,cepat atau lambat..mesti aku akan dapat lalui juga. Mungkin kekecewaan dalam usia sebegini lebih teruk berbanding zaman kanak-kanak. waktu remaja..asal ada kawan...buat sumthing fun je..ko akan lupa sekejap atau mayb lupa terus apa yg ko rasa. Namun, bila dah menginjak usia ke dewasa...ko akan lebih paham dan reti akan rasa sakitnya kecewa. Itu yang aku alami sekarang. Insyaallah..aku yakin setiap yang terjadi ada rahmatNya...dan disebalik ini..pasti ada hikmah yang tersembunyi. Sebenarnya,aku tak nafikan..apa yang terjadi ini adalah yg terbaik buat kami...cume aku sedikit terkilan kesudahan kisah kami sebegini. sekurang-kurangnya...aku dah berterus-terang dengan dia walaupun dia terluka. Bukankah adakalanya,kebenaran itu memang pahit untuk diterima?

Aku percaya..juga...aku dan dia perlu masa untuk lalui semua ini.. bukan mudah...tapi insyaallah..kami akan berjaya juga lalui semua ini. Cuma aku lebihkan doa untuk dia..agar dia tak terpesong dengan jalan yg dia pilih. aku tak mahu dia terkandas dalam cara hidup yg entah apa-apa tu.

lagi satu..nak membiasakan sesuatu yg tak biasa tu bukan mudah.. bayangkanlah..dalam sehari..ada je lambakan email masuk ke dalam inbox aku walaupun sekadar menyatakan dia rindu aku...kemudian,silih berganti dengan pangilan telefon...bercerita tanpa jemu tentang kawan-kawannya...tentang rutin sehariannya yang aku dah hafal..tugas-tugas dia...Tak cukup itu...dia kirimkan pula lagu-lagu menerusi email utk menemani aku buat keje-keje design. Supaya jd pekerja dedikasi,katanya! Dia plak selalu bahankan aku...kadang-kadang,ketawa aku sendiri bila ingatkan dia bahan aku. ayat dia sampai sekarang yang akan buat aku ketawa dan menangis adakalanya ialah.." takpe2..nnt b dpt gji..kita g klinik telinga eyh. kesian syg b ni..pekak rupanya." sakitnya hati...bila aku tgh tekun buat keje dan aku tak peduli apa dia kata...sampai terpaksa suruh dia ulang balik kata-kata, itu yang dibahankan dia.

mengingatkan dia...aku tersenyum. hilang sekejap perasaan amarah aku. Tapi...aku tak boleh berterusan begini. Tak produktif! Aku kena cepat berlalu..dari zaman gelap aku ni. bahaya kalau masih ditakuk ini.

bukankah aku dah cakap..mood aku swing lagi kan rini? erm...

No comments: