Sunday, August 23, 2009

1st Day Puasa

Hari yang memenatkan...tapi aku tetap juga penuhi hari ini dengan senyuman. ;Pepagi lagi lepas sahur, aku dah menghadiriceramah KKP. Penat sangat. 6 jam. Tapi mujurlah penceramah dia, not bad la. kelakar.
Balik je..abah jemput. Kami terus ke pasar ramdhan. Beli ayam percik( juadah kemestiaan aku pada bulan puasa.....dan sikit kuih. Then balik umah....siap2 kemas and buat apa yang patut sampailah time buka puasa. Aku amik apa yg moto moto cakap semalam. aku kena penuhkan masa lapang aku. so aku takkan pikir apa yg tak patut aku pikir,walaupun dlm dok fokus tu....'bayangan' yang tak patutnya tetap menjelma. heheh... buka puasa ala kadar je. Lepas buku puasa...abah, adik dan abang takde. mama pun cam penat. So aku tak berterawih malam ni. Badan pun penat/ Kebelakangan ni...aku cepat sikit penat dan aku takleh pressure badan. Takut aku pengsan plak dekat masjid. So kat umah...menggaji depan mama. Jenuh juga kena tegur....bila banyak hukum tajwid aku buat salah. Tapi paling teruk kena marah dengan mama...sbb aku selalu curi nafas bila kat certain hukum tajwid. heheh...comelkan?!!!?!
Tapi rini...aku memang paling happy sekali.....buka puasa mmg meriah. Adik duduk sebelah aku. asyik gelak je kat meja makan. mmg nakal sungguh adik aku. Alhamdullilah..sederhana je aku buka puasa. Tapi meriah sangat.
Hampir lupa gak nak tulis.....balik dai pasar ramadhan, aku jumpa Azidawati..atau nickname dia Kak Ghee time sekolah2 dulu. huhu...rindu bangat sey. dah lama lost contact pas habis tingkatan 6.
oklah...got to go. Subuh dah sampai.
selamat berpuasa semua.

2 comments:

Basuh Baju said...

selamat berpuasa utk hari kedua..

Prinzessin said...

Basuh baju: selamat berpuasa.

FdausAmad: nanti gua lepak blog lu. muhahaha