Friday, July 3, 2009

pelakon cina tapi dialog melayu...ermmmmm...

Lepas tengok cite Nur Kasih..aku diselubbungi tahap kebosanan yang melampau-lampau. Kalih ke tv2. ada cite cina.

aish..cite cina sekarang ni pun guna dialog bahasa melayu. hahaha....bagus-bagus. satu pembaharuan. Aku tgk cite kat tv2 ni..tentangan dendaman. Mula-mula nak tukar dah channel, tapi bila aku tgkkan junior aku jd pembantu pelakon cite ni..aku pun layan je la. Ak ah..junior aku dari sekolah. satu class ngan adik aku dari tadika. Min Jia namanya. atau lebih tepat Tan Min Jia. sekarang ni dah pakai nama glemer. MJ. ahahah..


Min Jia dari kecil lagi mmg suka bidang seni. Dulu dia ngan aku satu team koir sekolah and we all gak penah mewakili YAMAHA festival rekorder Asia di USM. time tu tahun 2004. hahaha...Sapa sangka..sekarang dah jd pelakon. Dulu, dia pernah berlakon dlm satu cite melayu dgn zed zaidi. Aku pun dah tak ingat dah tajuk drama tu. nak tau lebih lanjut bc artikel ni.hahaha....

sorang lagi yg paling aku suka dan sayang..Kak Im. Kak Im pon pandai gak berlakon. Kak Im pernah berlakon dlm drama dari novel Zaharah Nawawi.

oklah...1 big clap utk pelakon-pelakon cina..tapi berlakon menggunakan bahasa melayu.

kak Im..bahasa melayu dia lebih hebat dari aku kot. heheheheh.....

No comments: